Resultaten 1 tot 12 van de 12

Topic: Les aan jonge kinderen, iemand leuke ideeen?

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Mar 2006

Les aan jonge kinderen, iemand leuke ideeen?

Sinds kort geef ik wekelijks les aan 2 meisjes van 5 en 6, helemaal gek van paarden. Natuurlijk wil ik ze alles 'natural' leren, De eerste keer hebben ze gereden, sturen en stoppen op focus (ik liep ernaast en de enige op wie Ráka lette was mij, maar oké ) en achterwaarts, Verder natuurlijk veel ochtendgymnastiek, stilstaand en in stap op alle mogelijke manieren hebben ze op Ráka's rug gezeten. En ze vonden het fántastisch. de 2e keer hebben ze een stukje geschweinepaast en een beetje hetzelfde als de vorige keer gedaan. Ze zitten met barefoot zonder beugels op haar rug. Ze vragen netjes voor alles toestemming, opstappen, met poetsen, halster omdoen, enz. Ráka is echt een schat en vind alles goed. Maar mijn inspiratie is dus nou al op
    Hebben jullie nog leuke ideeen wat ik met de meisjes kan doen? Alle ideeen zijn welkom!!!
    Groetjes Eline
    until we have found the warmth of the sun
    until we are one... the Children of the Sun

Actief Forumlid Lacuna's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005

Re: Les aan jonge kinderen, iemand leuke ideeen?

pionnetjes neerzetten en ertussendoor sturen.
    Tussen de pionnetjes halthouden
    enkele balkjes neerleggen en erlangs, ertussen en eroverheen stappen.
    heel langzaam en heel snel stappen (tempo controleren)
    teugels in 1 hand nemen en het paard met de andere hand overal aanraken (oren, staart, billen voorbenen, maar ook de eigen tenen enzo)
    tja... wees creatief. Het is makkelijker dan je denkt want de kinderen zijn vaak zó tevreden.

Groetjes, Lacuna

Forum Meubilair willeke's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2006
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    3

1,2,3 piano met je paardje (stappen en stoppen) 'k heb gemerkt dat kinderen dat echt geweldig vinden! Vooral als ze elk om de beurt 1,2,3 piano mogen roepen en de ander terugsturen

Je kan hetgeen lacuna voorstelt proberen en achteraf zelfs een emmertje zetten ipv pionnen en de kindjes met de teugels in 1 hand laten rijden en een tennisbal in de andere en de tennisbal in een emmertje laten gooien. Zo leren ze sturen met één hand.

of tussen balkjes lopen, zigzaggen, er overheen, of tikkertje spelen. Ach er is nog zo veel..gebruik je fantasie en wie weet hebben de kinders nog ideeen??

Wat toevallig
    Ik geef nu 3 kindertjes les. 2 van 6 jaar en eentje van 4. Die van 4 mag al zijn grote verhalen vertellen en dan gaan we een betje gekke dingen doen aan de lange lijn.
    De meiden van 6 ben ik nu aan het leren licht rijden en sturen. Ik leer ze sturen door emmertjes in de bak te zetten waar ze door moeten rijden. Alleen de shet vind ze een beetje eng Verder mogen ze ook allemaal truukjes doen en dat vinden ze helemaal mooi. Vooral als je er bij gaat zingen (Vaaaaaalllllllssss!!!!!! ) Zo heb ik een liedje over een krokusbolletje en dan moeten ze zich eerst heel klein maken en dan een bloemetje worden. Vinden ze heel erg mooi.
    I'm still learning it....
    Cantaor, mijn spaanse kanjer!

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Mar 2006

Wat een leuke ideeen allemaal!!!
    Ik hou Ráka wel gewoon vast, ze is érg slim namelijk en -we hebben het geprobeert- als niemand met haar loopt dan blijft ze móói stilstaan.

Willeke, zou je dat 1,2,3 spelletje meer uit kunnen leggen? Het klinkt wel heel leuk!

Forum Meubilair willeke's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2006
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    3

awel één van de kindjes staat aan één kant van de piste, met de rug naar de ander toe en roept 1,2, 3 piano. De ander gaat op die tussentijd naar voor en moet ervoor zorgen dat die op piano stil staat, want dan draait degene die roept zich om. Staat die niet stil, mag het kind dat reopt de ander terugsturen. eigenlijk is dat een spelletje wat je speelt met meedere kinderen. wie het eerst aan de overkant is, is gewonnen. Dus jij zou dan eventueel kunnen spelen tegen de ruiter met het paard, jij op de grond, ruitertje te paard, en uiteraard zorg je dat de ander wint door af en toe vb op één been te staan en om te vallen als je stil moet staan enz

Is het ruitertje met paard aan de overkant, wissellen ze van plaats...

Garantie dat je doldwaze toestanden gaat tegenkomen en vooral héél wat gaat aflachen

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Mar 2006

Wat een leuk idee Willeke!!! Bedankt

Forum Meubilair anroomy's Avatar
    Aangemeld
    May 2004
    Dagboek Berichten
    6

heheh wij noemen dat dan weer annamaria koek koek.......
    Success consists of going from failure to failure without loss of enthusiasm ~ Winston Churchill

Om in de paardensfeer te blijven: 1 2 3 touwhalster
    Surrender to fun!

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Hästli
    Om in de paardensfeer te blijven: 1 2 3 touwhalster
    Hahaha jah dat is een goeie

Ik ken ook nog zo'n 1,2,3 spelletje. Dan roep je een gang en dan moeten ze binnen de drie tellen in die gang zitten. Eerst kun je heel erg lagzaam tellen en makkelijke overgangen maken. Later kun je sneller gaan tellen en moeilijkere overgangen maken.
    Als je meerdere pony's tegelijk hebt kun je ook tikkertje spelen in stap of in stap en draf. Zo leren ze ook sturen
    I'm still learning it....
    Cantaor, mijn spaanse kanjer!

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Mar 2006

Een fototopic gemaakt van onze wekelijkse fun:
    http://137.224.239.40/nh/forum/viewtopic.php?t=10790

Bladwijzers

Forum Rechten