Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 16 tot 21 van de 21

Topic: Paard valt koe aan

Re: Paard valt koe aan

Wat een grappig verhaal van Sannie - ik krijg wel beeld, vooral bij het eerste deel. Ik vraag me tegelijkertijd af hoe het zou komen dat mijn paard ( bont) en de koeien van onze buur ( roodbont) bij voorkeur bij elkaar staan - weliswaar ieder aan eigen zijde van de draden, maar toch.. Zouden die koeien denken dat Pauli een koe is, of andersom? Toen ik voor het eerst met Pauli thuis kwam riep mijn man wel "wat heb je nou voor een koe".. hmm.. dat wel ja.
    Fundamentally, there is only one horsemanship - the kind that puts the horse first and helps it to become the very best horse it can be.
    Handige websites]http://www.landenreizen.nl[/url]<!-- m --> en <!-- m -->http://www.ffstappen.nl<!-- m -->

hhmm koeien stinken volgens paarden ))
    ken wel meer paarden die absoluut niets maar dan ook echts niets van koeien willen weten. Zelfs als ze er langs moeten tijdens een buiten ritje. Ze zijn gewoon stinkers hahahaha...
    gelukkig niet mijn paardje, die neust over het draadje met koeien....ze zijn er inmiddels niet meer en liggen op het bordje bij de mens ))
    Hij vond ze wel grappig.

Bij ons worden er ook weleens wat droge koeien gewoon bij de paarden in de wei gezet, nooit problemen mee gehad ook al komen ze meestal zowiezo tot hun 3de niet in contact met koeien.. Ze staan dan wel in een flink weiland en ze ontlopen elkaar wel gewoon, of niet, dan lopen ze gezellig mee de bak in

Actief Forumlid donderwolke's Avatar
    Aangemeld
    Sep 2004
    Leeftijd
    36

Dankjewel allemaal voor de tips. Aangezien het mijn paard niet is kan ik er natuurlijk niet alles van beantwoorden. Maar ik weet wel dat ze al een hele tijd samen staan (zoniet gans hun leven). Paard is een merrie van 4 jaar, koe is volwassen (weet niet juist hoe oud). Er loopt ook nog een klein stiertje bij.
    Het is dus al een hele tijd goed gegaan en nu ineens doen ze dit, zonder dat er daarvoor ooit schermutselingen geweest zijn...

Mafhaf jouw idee is inderdaad wel erg leuk gevonden maar nogal utopisch vrees ik .

xxx julieke

Iedereen is hartelijk bedankt.

Ik ben namelijk de eigenares van dit paardje.
    Ze staat al heel haar leven bij andere dieren. Een half jaar bij haar moeder en nog een paard met veulen. En van toen ze bij mij is gekomen heeft ze altijd gezelschap gehad van geiten, schapen en ganzen (deze stonden bij haar) en ze is zeer vaak in contact geweest met koeien(Jersey koeien), muilezel, ezels, honden, katten en kippen.
    Maar ik denk dat ze dit vooral doet omdat de koe eten (voer) krijgt voor het melken en zij krijgt dan enkel hooi. Maar ik heb het zelf niet gezien, mijn moeder had dit aan mij vertelt.
    De koe is wel een zeer angstig type en het paardje is hoe Julieke al vertelt heeft. Maar ik zal zeker onthouden wat jullie me allemaal vertelt hebben.

En daar voor allemaal hartelijk bedankt

xxx Ronjaar
    Als je het geld zou weg nemen dan pas kan er vrede bestaan, maar bij dieren is dat niet nodig!

Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Hallo Ronjaar, welkom hier!
    Ik lees dat je paard altijd gezelschap heeft gehad van andere dieren, maar dat dat de laatste jaren geen paarden zijn geweest. Paarden zijn echter heel sociale dieren, waarvoor contact met soortgenoten een voorwaarde is om zich werkelijk goed te voelen. Ik zou er zelf dan ook nooit voor kiezen om een paard met alleen andere dieren te houden...

Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12

Bladwijzers

Forum Rechten