Resultaten 1 tot 9 van de 9

Topic: Protect your herd of two...

Protect your herd of two...

Protect your herd of two...maar dat vind ik soms zoooo lastig!

Als ik Annet aan het poetsen ben, dan staat haar buurman altijd met zijn hoofd reikhalzend naar voren om aandacht te vragen. Hij hangt verder dan ver uit zijn stal, oortjes naar voren, een blik om bij te smelten (bijna smekend).

Ik probeer hem te negeren en mijn aandacht bij Annet te houden, maar het feit dat hij mijn aandacht probeert te vangen ontlokt Annet WEL reacties: oren in de nek, knarsetanden, hoofd in zijn richting draaien (oftewel ZIJ is wel bezig HAAR herd of 2 te beschermen )

Los van het feit dat Annet en ik sowieso nog een rangordeprobleem hebben : hoe moet ik nu haar buurman benaderen? Hij reageert nauwelijks op Annets gedreig, hij blijft o zo vrolijk en smekend om aandacht vragen!!! Dit komt waarschijnlijk ook omdat Annet géén fase 4 geeft (ze lijkt rustiger met hem om te gaan dan met bijv een ander buurpaard in het rijtje). Moet ik dan die fase 4 geven?

Maar om maar even heel penny-achtig te klinken: ik vind 't zo zielig Hij bedoelt het tenslotte niet kwaad, hij is de vriendelijkheid zelve. En Annets gedrag is in deze ook niet eenduidig: het lijkt wel alsof ze vrij veel van hem tolereert, ondanks dat ze hem wel duidelijk wil maken dat ik bij haar hoor en niet bij hem.

Nu ben ik dus benieuwd wat jullie vinden dat ik hiermee moet doen. Buurpaard zijn gang laten gaan en negeren zoals ik nu meestal doe? Of mbv een fikse fase 4 (eerder reageert hij niet) hem achterin zijn stal jagen...
    Always Look on the Bright Side of Life!!!

Actief Forumlid issiem's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2005

Re: Protect your herd of two...

Als je met Annet bezig bent, hoor je haar "te beschermen", dat is wat protect your herd inhoudt. Nu lijkt Annet dat te doen voor jullie (oren in de nek).

Ik zou Annet zodanig parkeren, dat jullie beide geen last heeft van de buurman. Of anders "je oren in je nek leggen"
    "The technique is not important; it is the respect that follows that matters." -Pat Parelli

ik vind 't zo zielig Hij bedoelt het tenslotte niet kwaad, hij is de vriendelijkheid zelve.
    Ja, begrijp wat je bedoelt. Ik vind het ook altijd moeilijk en voel me gemeen.
    Maar "protect youre herd of two" is ook beschermen tegen andere "bemoeials" ok al heeft ie geen kwaad in de zin.

Als je het moeilijk vind om hem op zijn plaats te zetten (je kudde beschermen) dan zou ik ergens gaan staan waar hij niet bij kan.

Forum Meubilair nienke07's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Leeftijd
    56

Ergens gaan staan waar je uit het zicht van de aandacht trekkende buurman bent... of toch gedecideerd de buurman 'wegjagen'...

Forum Meubilair Horsefreakje's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2006

Als ik met Pipa sta te knuffelen en Nappe komt nieuwsgierig dichterbij omdat hij ook een knuffel wil, houd ik hem meestal een eindje op afstand (ik merk aan Pipa's uitdrukking wanneer ze vindt dat hij te dicht komt) en laat hem even wachten tot ik klaar ben met Pipa, OF als hij zomaar haar ruimte binnen kom Drijf ik hem gelijk weer weg OF soms steek ik mijn arm uit zodat hij wat kan snuffelen en likken en Pipa toch niet gestoord wordt!
    Groetjes
    Ariane xxx

My Love Is Yours Alone , The Only True Love I've Ever Known.. When I'm Down U Pull Me Trough When Nothing Else Would Do ! ♥

Hoe zit dat als je in de wei staat met 5 paarden om je heen, en als je eentje even speciale aandacht geeft.. als diegene dan (uit jaloezie oid) de anderen die lager staan wegjagen, is dat dan eigenlijk jouw zaak of niet, aangezien je niet met z'n tweetjes bent?

Ik sta altijd met Wien te knuffelen in haar stal, dat kleine ettertje (haar stalgenoot) staat er dan ook meestal bij en die krijgt ook knuffels.. eigenlijk richt ik me niet helemaal op Wien maar dus op beide. Als hij dan voorzichtig om een extra knuf komt vragen schopt Wien hem zo'n beetje de hoek in. Is dat dan mijn taak of niet? Nouja niet dat ik van plan ben om hem de hoek in te jagen ofzo, maar dat ik hem zou moeten terechtwijzen..?

Nou.. dat hoeft niet hoor Nien

Ik geloof ook dat het "protect youre herd of two" meer een idee is voor als je samen op pad bent. Kom je dan langs weides en zo, dan hoor je je paard te beschermen voor vreemde neuzen, dat zou een hengst ook doen. Zijn merries mogen niet neuzen met vreemden. In een bestaande kudde liggen de regels veel soepeler.

Als je nou merkt dat Wien echt veel moeite heeft met de bemoeienis van die ander en jou graag voor zich alleen wil, dan zou ik het toch wel eens doen ja.

Om deze reden heb ik overal in mijn paddock van die uitrekbare veren hangen. Normaal zijn ze open, maar ik kan in no-time de hele boel scheiden van elkander.
    Vooral als ik met ze ga clickeren willen ze HEEL SPECIAAL de aandacht voor zich alleen, anders is het één jaloerse bende

En ook soms vind ik het heerlijk om lekker te tutten met 1 van de paarden alleen. Als ik ze niet apart houdt dan, dan staan er vier te dringen en is er veel minder rust.

Ahaa, dus als ik merk dat 't paard waarmee ik knuffel een ander wil wegsturen, moet ik eigenlijk 'meteen' die taak overnemen, of eigenlijk eerder zijn?

Wien is echt een jaloerse bitch soms.. eh oké, eigenlijk altijd, als ik met een ander paard knuffel kan ik rekenen op een hele boze blik van haar. Nouja niet dat ik daarvan onder de indruk raak (stiekem wel natuurlijk ) maar soms loopt ze gewoon naar ons toe en jaagt het andere paard weg. Eigenlijk vind ik het wel grappig maargoed, dan zet ik haar wel terug enzo, daarvan weet ik wel dat ik 'protecten' ofzo moet.

Ik ben het grootste gedeelte met haar bezig en de andere paarden zijn nooit jaloers, dus eigenlijk is ze gewoon gestoord (krijg je als je geen normale mensen om je heen hebt )

Forum Meubilair Horsefreakje's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2006

Haha ja, soms is Pipa me voor Dan heeft zij ze al weggejaagd voor dat ik daar de kans toe kreeg..dan voel ik me een heel klein ukkiepukkie naast haar En heb ik zo iets van: 'Ach meid, ik ging dat wel doen hoor voor je!

Pipa is best ook een jaloers kreng! Maar dat zijn alle merries volgens mij
    Groetjes
    Ariane xxx

My Love Is Yours Alone , The Only True Love I've Ever Known.. When I'm Down U Pull Me Trough When Nothing Else Would Do ! ♥

Bladwijzers

Forum Rechten