Ik gaf no 2.
Ik gaf no 2.
Het is erg verwarrend - nog steeds. Ik heb de bus er even bijgepakt: Op de voorzijde staat Schindele's mineralen (Kleipoeder) een product van Vertagil. Op de achterzijde staat een beschrijving van de inhoud: Vertagil, de aardse kracht van klei. "Leem is een levende, intelligente stof.. enzo." (Klei en Leem is dus voor Vertagil hetzelfde).
Ik kreeg destijds van de importeur ( Chi, Breda) het advies het NIET aan een gechipt paard te geven of te gebruiken voor mensen die 'ijzerwerk' in het lijf hadden.
Nu weet ik het dus ook niet meer.
Fundamentally, there is only one horsemanship - the kind that puts the horse first and helps it to become the very best horse it can be.
Handige websites]http://www.landenreizen.nl[/url]<!-- m --> en <!-- m -->http://www.ffstappen.nl<!-- m -->
Ik vind er niks verwarrends aan.
De schindeles mineralen zijn ook van Vertagil.
Op de site staat heel duidelijk , en ik heb Josefien er ook over gemaild en dan zegt ze hetzelfde, dat DEZE dus geschikt is voor paarden MET chip.
Ik denk dat het ook uitmaakt wanneer het paard is gechipd (ivm de risico's dat door de leem/klei het eruit wordt gewerkt). Als de chip er zeg maar zo'n 6 maanden inzit, dan heeft het paardenlichaam de chip als het goed is al mooi ingekapseld. Die krijg je er dan met een leemkuur niet uit (lijkt mij dan). Als de chip bij Troy op de gebruikelijke plek zat mag je daar wel vanuit gaan.
Is een paard recent gechipt en is de chip nog niet ingekapseld, dan werkt de leem 'm er misschien uit. Maar hoe ik dat technisch moet zien weet ik ook niet. Het zou dan al via de huid naar buiten moeten pussen, een andere weg is er immers niet?
Trea, je zou ook eens even kunnen googelen op dr Schussler, deze meneer gaat uit van het feit dat de cellen in het lichaam een te kort hebben. Hij vult dit dan aan met celzouten die dan dus te weinig in het lichaam zitten.
Ik heb naast een vriendin van mij hier echt al goede resultaten over gehoord.
Het is geen leem, dus niet gevaarlijk voor gechipte paarden.
Ik hoorde van Roos, de vriendin van Klaas, dat paarden van na een bepaald chipjaar ook geen kans maken op uitdrijvuing van de chip door leem. Maar dan moet je wel weten wanneer Troy gechipt is.
Ik dacht dat ze zei dat vanaf 2000 er geen gevaar is, aangezien ze andere chips zijn gaan gebruiken.
Anders moet je maar even op Klaas zijn forum navraag doen.
Dan weet je het zeker.
Prendre la vie comme elle vient!
Marianne je moet goed lezen. Er staat als je zelf ook al aan de slag bent met het geven van bv. Kruidenmusli, andere suplementen, ik denk bv. aan look of brochikruiden,... dan moet je oppassen. En draai het of keer het je bent vaak met kruiden bezig zonder dat je het zelf beseft! Tenzij je paard nooit de wei opkomt en zelf begint te plukken.Oorspronkelijk Geplaatst door Marianne
Whatever your goal , you must come closer to yourself, before you can come closer to your horse.
Joni Bentley
Wat ik net ook al in het houtknagerstopic schreef: Lees de laatste Amazone. Daarin staat een artikel van de Silverlinde met wat ontslakkings 'recepten'.
1x soort Yakult voor paarden ( zuurdesembrood met biogarde) en 1x de groene leemkuur met teatreaoil, citroensap ed.
Er staat ook een artikel over Irwin in dus is sowiso de moeite waard.
Een stalgenoot heeft ook de groene leemkuur gebruikt maar zag niet echt resultaat ( weet niet of je dan wel resultaat hebt, maar gewoon niet ziet??).
Dat met die groene leem en de chip, daar hoef je je tegenwoordig niet echt zorgen meer over te maken.
Heb het met Margriet besproken pas geleden en ook zij vertelde dat er tot nu toe nog bij geen enkel paard een chip uit kwam zetten na een kuur.
Ze schrijft het nu zelf ook voor aan paarden met een chip, maar verteld er wel bij dat er in theorie kans is op verwijdering van de chip en geeft de eigenaar zelf de keuze.
@monties baasje, er is wel een groot verschil tussen citroensap en ess. olie van citroen
Trea, ben je er al uit wat je gaat doen? Of heb je inmiddels al iets ondernomen? Het topic is al een pietsie verouderd zag ik![]()
Les in Natural Horsemanship met aandacht voor een fysiek gezond paard? www.PonyTales.nl
Er is vorig jaar een chip verdwenen na het volgen van een groene leem kuur van de silverlinde. Helaas is Margriet daar destijds niet van in kennis gesteld. Dit is zeer recentelijk wél gebeurd, dus wellicht zal ze haar info nu aanpassen.
Dit was bij een Fries en deze chip zat er al 4 jaar in.
Hoewel ik afgelopen najaar Amy een groene leemkuur heb gegeven (het chiprisico bewust genomen) durf ik het nu toch niet meer goed na dit verhaal.
Ik kies daarom voor de Schindele's mineralen. Ik kan het pas over drie weken gaan geven omdat Troy net de kuur van centrumdezon achter de rug heeft. Ik hoop dat ik dan niet te laat ben.
Fijn!Oorspronkelijk Geplaatst door trea
Ik moet het etiket nog even nalezen, maar ik overweeg het ook mijn neurotische kat te geven. Ze heeft een enorme vlooienallergie en krabt zich helemaal kapot.
How interesting!
Dat wist ik dus niet... Ik zou wel graag willen weten of die chip al een wat modernere was en hoe ie is ingebracht (zal er ws niet achterkomen helaas). Schijnt dat het tegenwoordig met nieuwe chips toch heel lastig zal gaan, wie weet had de fries een oudere versie.
Maar goed, ik heb me er niet heel erg in verdiept (bovenstaand verhaal) dus misschien zit ik lekker onzin uit te kranen
Toch ga ik binnenkort een leemkuur aan Fenna geven, heb het vaker gedaan en heb er nog steeds vertrouwen in bij haar.
Al ga ik me weleens verdiepen in mineralen![]()
Les in Natural Horsemanship met aandacht voor een fysiek gezond paard? www.PonyTales.nl
Als ik even op de leemkuren mag inpikken, hoe zit dat met ontworming? Ik bedoel, ik ben van plan een groene leemkuur of iets dergelijks te geven, maar ik moet ook ontwormen. Welke moet ik nu eerst doen? (best de kuur zeker, want anders gaan de chemische stoffen van de ontworming ook eruit?) En hoe lang moet ik tussen beide tussenlaten?
Groetjes,
Eline
NH is mijn doel, niet mijn eindpunt
Ryona, Kalinine en El Amore
Elineke; eerst ontwormen, dan 3 weken wachten dan reinigen.![]()
Merci, dan ga ik eerst op zoek naar een ontwormspuit bij de stalhouder. Heb ik nog effe tijd om uit te maken welke kuur ik nou eigelijk wilOorspronkelijk Geplaatst door trea
...
NH is mijn doel, niet mijn eindpunt
Ryona, Kalinine en El Amore
Ik ben nou vijf dagen bezig met de schindeles mineralen en ik kan niet zeggen dat ik er blij van wordt..
Amy hoest zich werkelijk te pletter. Kan niks meer met haar doen, zelfs wandelen gaat niet meer. Ze moet om de haverklap gaan stilstaan, brengt dan haar hals helemaal gestrekt naar de grond en blijft kuchen en kuchen tot er een klodder loskomt.
Enya hoest ook (hetzij niet zo erg als Amy) en die heeft nog nóóit gehoesten Troy en Enya zijn beiden aan de dunne.
Pebbles gaat goehoed! Die lijkt met de dag groter en sterker te worden.
Het is allemaal een reactie op de schoonmaak wordt er gezegd nav. mijn bezorgde mail. Gewoon doorgaan is het advies.
Wat denken jullie?
Bladwijzers