Pagina 2 van de 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 16 tot 30 van de 33

Topic: Eczeemdeken

Re: Eczeemdeken

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Ginny
    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Jolijn89
    Enkele dagen geleden zag ik de pony van de buren alweer schuren. Is het nu al terug zomereczeem-tijd?
    of het zomerexceem-tijd is weet ik niet, maar ik stond me van de week al te verbazen dat de paarden werden lastiggevallen door erg grote muggen !
    Zal wel door de flut winter komen.. Met dit weer overleeft dat rottige ongedierte prima.
    Surrender to fun!

Ik kreeg vandeweek bijna een hartverzakking toen ik een mug op zijn bil zag zitten. Aaaagh nu al! Maar hem lijkt het (nog) niet te deren.
    Nou Trea, dan heb jij uitstekende ogen want de cullicoïdesmug die de veroorzaker van de jeukreactie bij paarden heet te zijn, is maar een milimetertje groot.. de 'gewone' muggen ( ook die grote zwarte die de laatste jaren ook in Nl te vinden zijn) veroorzaken niet de reactie die het predicaat zomereczeem heeft gekregen.
    Fundamentally, there is only one horsemanship - the kind that puts the horse first and helps it to become the very best horse it can be.
    Handige websites]http://www.landenreizen.nl[/url]<!-- m --> en <!-- m -->http://www.ffstappen.nl<!-- m -->

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Marianne
    Ik kreeg vandeweek bijna een hartverzakking toen ik een mug op zijn bil zag zitten. Aaaagh nu al! Maar hem lijkt het (nog) niet te deren.
    Nou Trea, dan heb jij uitstekende ogen want de cullicoïdesmug die de veroorzaker van de jeukreactie bij paarden heet te zijn, is maar een milimetertje groot.. de 'gewone' muggen ( ook die grote zwarte die de laatste jaren ook in Nl te vinden zijn) veroorzaken niet de reactie die het predicaat zomereczeem heeft gekregen.
    Jaaaa dat weet ik wel.. maar ik bedoelde.. als er al muggen zitten.. zitten die rot-collicoïdes d'r vast ook al.

Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

Hoi

Kijk ook eens bij http://www.paardendrogist.nl
    Hebben ook een catalogus met uitleg, weet niet of de zomerversie al uit is.

Iemand bij mij op stal heeft een paard met zomerexceem, jaren veel problemen. Ze heeft nu een jaar st hyppolite gevoerd en afgelopen jaar is het erg goed gegaan, ze kon zelfs zijn manen weer knippen!!
    Bleek te gaan om een vit/mineralen tekort.
    Groetjes Janneke

Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden

Voor Hrollur hebben we een Pagony-deken. Hij heeft ook boettdekens gehad, maar deze bevalt ook prima en past precies. Als het een tijd regent en hard waait mag de deken af, zodat zijn vacht lekker kan luchten.
    De deken gaat zowiezo zo goed als elke dag af, want er hoopt zich al snel haar en zand op, vooral in de buikflap.

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Jan 2006

ik heb die van indi ook sinds vrijdag om. je moet de vliegen voor zijn, dus beter te vroeg dan te laat. het ziet er niet uit. arm ding. helemaal ingepakt.

ik heb een harry`s horse. die zijn wat betaalbaarder en schijnen ook wel gewoon goed te werken. ik ga het zien. als hij niet werkt gaat ie snel af, want ik vindhet maar niets zo`n deken!
    think natural, be natural...A horse doesn't care how much you know, until he knows how much you care. Stal Loos

Mijn twee shetties zijn ook klant bij die vervelende mugjes. Ik was ook aan het overwegen om naast andere middeltjes ook een deken aan te schaffen...
    Ik heb ook een vraag, zijn er mensen met shetlanders die hier een boett(-achtig) deken dragen? Iemand zegt namelijk dat shetlanders vanwege hun dikke vacht-structuur hier minder goed tegen zouden kunnen en snel te warm gaan hebben.

Heeft iemand met een shetlander, of kennissen met een shetlander onder boett staan?

Xjes,
    Elineke
    NH is mijn doel, niet mijn eindpunt
    Ryona, Kalinine en El Amore

Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Ik heb wel eens een Shet met een Boett-deken gezien ja, maar ik ken die mensen verder niet dus ik kan niet naar hun ervaringen vragen.
    Maar ik denk eigenlijk dat qua vacht een Shetlander en een IJslander hetzelfde zullen zijn en ik ken wel veel mensen die een Boett-deken voor hun IJslander gebruiken. En dat gaat prima!

Forum Meubilair Maaike's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004

Eén van de shets van Miriam nieuwe Weme staat ook onder een boett-deken. Ze stonden afgelopen NH dag bij Sjo en Frien in de paddock en de pas vorm en warmte leek gewoon prima te gaan hoor.
    Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the present (uit; Kung Fu Panda)

Forum Meubilair Timbers's Avatar
    Aangemeld
    May 2005

Timber heeft wel geen zomerexceem maar heeft net als Kate van Jossie extreme reacties op insectenbeten. Laatst zag ik een mug en ja hoor 2 tellen later een paar vette bulten dazenbulten wil je bij haar niet zien die worden de grootte van een ei!

Ik had eerst voor allebei de dames Harry's horse dekens, die heb ik 2 zomers gehad toen waren ze op. 2 jaar geleden heb ik een Pagony excema gekocht bij Divoza want die was niet enorm duur en ik wilde kijken of ik zo'n exceem deken fijner vond! Ja dus al hoewel de maten niet helemaa kloppen en de buikflap wat aan de kleine kant is.......als ik er nog een zou kopen zou ik 'm een maat groter nemen denk ik (maar nou heeft Timber eigenlijk met alle dekens een maat groter nodig dan voor haar stokmaat normaal is...apart paard ).

Ik heb wel gehoord dat BOETT dekens gewoon betere pasvorm en maten hebben..maar da's van horen zeggen, geen ervaring mee.
    When you understand why something hurts, it stops hurting. When you understand you have options, you take action.
    And when you understand you have wings, you can soar again. If it's still hurting, fly anyway!

Actief Forumlid Jolijn89's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2005

Bedankt voor de uitleg

Ik ben vandaag een deken gaan halen in een ruitershop. Het is wel een goedkoper deken maar ik wil eerst proberen of Gipsy er geen problemen mee heeft. Als het goed werkt schaf ik mij misschien een beter aan.

Ik wil de deken graag elke dag uitdoen. Wanneer doe ik dit het best?

Groetjes,
    Jolijn

Ik had de pagony besteld (van divoza). Toen hij thuiskwam vond ik hem kwalitatief zoo tegenvallen! Ik had toevallig bij equitana aan een echte boett gevoeld en die stof vond ik toch veel en veel degelijker.

Daarom de pagony maar weer teruggestuurd.

Ik wilde de boett bij de ijslandershop bestellen omdat die ze verkopen in verschillende kleuren oa. grijswit (dat vond ik nou de perfecte kleur voor Troy) en nou kreeg ik gisteren een mail dat de maat 7 (die Troy nodig heeft) voorlopig niet meer leverbaar is (in geen enkele kleur). Pas hooguit over drie weken en zelfs dát konden ze niet garanderen.

De boett van divoza is wel direct leverbaar, maar is er alleen in donkerbruin en heeft een andere naam.

Ik vraag me nu af wat het verschil is in de boett van de ijslandershop: boett full-blanket en de boett van divoza; boett-hallstra
    Op het plaatje zien ze er exact hetzelfde uit. Weet iemand dat? De prijs verschilt niet veel. Paar euro's.
    Is het de moeite waard om te wachten of toch maar die van divoza bestellen?

Is een Halstra niet zo'n Neck-deken zoals bij de Ijslandershop afgebeeld is?

Via de onderstaande site kun je nog meer dekens vinden: met de Ivanhoe ( in grijs-wit!!) heb ik zeer goede ervaringen!

http://www.zomereczeem.info/eczeemdekens.html

Op de site staat ook een link naar Ivanhoe, Itch-off en Boett.

In verband met de zonnewarmte is een lichtkleurige deken ( wit/grijs) wel aan te bevelen ( wit weerkaatst, zwart/bruin neem warmte op)
    Fundamentally, there is only one horsemanship - the kind that puts the horse first and helps it to become the very best horse it can be.
    Handige websites]http://www.landenreizen.nl[/url]<!-- m --> en <!-- m -->http://www.ffstappen.nl<!-- m -->

Forum Meubilair Jossie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2005
    Leeftijd
    49
    Dagboek Berichten
    13

De divoza-variant heb ik voor Kate (2e-hands) en tot mijn verbazing is hij zowaar Kate-proof! De kwalitiet is dus wel goed, het stofje is inderdaad wat statisch . Aan de andere kant heeft Kate daar geen last van en ook het bruine kleurtje is niet extreem warm voor haar. Ik moet er wel bij zeggen dat ik deze deken hals-over-kop moest aanschaffen en dat deze de enige was in haar maat die ik kon krijgen. Tuurlijk had ik ook mjn oog op een BOETT laten vallen, maar deze is ook prima voor haar!
    *Sometimes to keep it together, you've got to leave it alone*

Ja.. zucht.. ik ben een stofjes-freak. Altijd al geweest, ik heb vroeger in een winkel gewerkt waar men stoffen verkocht. Als ik langs die rollen liep moest ik altijd voelen Ik heb heel specifieke voorkeuren voor bepaalde stoffen, en van de divoza-deken kreeg ik echt kippenvel. Da's zo'n stofje die blijft haken aan je vingers als je schrale handen hebt.. brrrr ik krijg rillingen bij de gedachte alleen al.

Daarom durf ik ook niet meer een ander merk te bestellen. Die Ivanhoe heb ik meerdere keren bekeken. Behalve dat ik het zooo'n lelijk paard vind die poseert voor de foto, kan ik niet zien wat voor materiaal of kwaliteit het is. Wel is hij flink aan de prijs. Je moet het halsstuk apart bijbestellen en dan ben je ook reuzeveel geld kwijt.

Gelukkig was Maaike zo lief om me de naam van een duitse webshop te sturen die ook boetts verkochten. En ze hadden alle maten in alle kleuren op voorraad. Heb er dus maar gauw eentje besteld.

Bladwijzers

Forum Rechten