Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 16 tot 23 van de 23

Topic: wat zal ik gaan voeren?

  1. #16
    jiske
    Guest

    Re: wat zal ik gaan voeren?

    Ja, ik ga met Jossie mee: de buik en de vacht.... wormen!

    Testen op wormen heeft voor mij zijn waarde verloren omdat ik zelf ervaren heb dat ondanks wormonderzoek mijn paard wel wormen had.

  2. #17
    jiske
    Guest

    Re: wat zal ik gaan voeren?

    Ja, ik ga met Jossie mee: de buik en de vacht.... wormen!

    Testen op wormen heeft voor mij zijn waarde verloren omdat ik zelf ervaren heb dat ondanks wormonderzoek mijn paard wel wormen had.

  3. #18

    Re: wat zal ik gaan voeren?

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door jiske

    Testen op wormen heeft voor mij zijn waarde verloren omdat ik zelf ervaren heb dat ondanks wormonderzoek mijn paard wel wormen had.
    Ik ook dus.
    De mest is onderzocht en helemaal schoon bevonden terwijl ik de spoelwormen rond zag kruipen met het blote oog

    Vandaar dat ik vroeg naar de test. Bloedonderzoek schijnt wel nauwkeurig te zijn.

  4. #19
    Actief Forumlid
    Aangemeld
    Jan 2006
    Locatie
    dronten
    Berichten
    357

    Re: wat zal ik gaan voeren?

    ze heeft bloedtest gehad. hier een wat recentere foto:
    http://www.mijnalbum.nl/Foto=ILVK8E7X
    http://www.mijnalbum.nl/Foto=FZYAAV6I

    ze zit/zat gewoon erg dik in haar wintervacht.
    think natural, be natural...A horse doesn't care how much you know, until he knows how much you care. Stal Loos

  5. #20
    Forum Meubilair Funnygirl's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Locatie
    Matrei in Osttirol - Oostenrijk
    Leeftijd
    48
    Berichten
    3.203
    Dagboek Berichten
    7

    Re: wat zal ik gaan voeren?

    Ik kan je niet echt een zinnig advies geven, aangezien ik er nou ook niet echt veel verstand van heb, maar kan je wel vertellen wat ik voer aan mijn 3 1/2 jarige warmbloed mix.
    Ze krijgen 2x per dag een flinke berg kuilgras (2e snede en behoorlijk stengelig met veel riet). Onbeperkt mooi stro waar flink van geknabbeld wordt. Momenteel krijgt ze 2x per dag een kwart schep muesli en ik vul dit aan met Pavo summerfit voor de vitamines. Ik ben toch een klein beetje krachtvoer gaan geven voor iets meer energie en dat merk ik toch wel.

    Uiteraard hangen er ook himalaya likstenen in de stalletjes.

  6. #21
    Actief Forumlid
    Aangemeld
    Jan 2006
    Locatie
    dronten
    Berichten
    357

    Re: wat zal ik gaan voeren?

    oke, dat lijkt op wat ik voer op zich. ik voer alleen pure vitaminebrokjes, zit in kleine emmer. vitaminen krijgt ze dus iig genoeg binnen. die van mij staat constant op de wei. ik ben nog aan t kijken naar iets voor de mineralenbehoefte. ik wil geen liksteen omdat er nog veel meer paarden in de wei staan en ik niet van plan ben voor hun allemaal te gaan betalen, en daarbij hoor ik vaak dat een liksteen in de wei niet kan. sommige zeggen van wel, maar de meeste niet... mss is er iets waar veel mineralen in zitten?
    think natural, be natural...A horse doesn't care how much you know, until he knows how much you care. Stal Loos

  7. #22
    Forum Meubilair Funnygirl's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Locatie
    Matrei in Osttirol - Oostenrijk
    Leeftijd
    48
    Berichten
    3.203
    Dagboek Berichten
    7

    Re: wat zal ik gaan voeren?

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door agness
    oke, dat lijkt op wat ik voer op zich. ik voer alleen pure vitaminebrokjes, zit in kleine emmer. vitaminen krijgt ze dus iig genoeg binnen. die van mij staat constant op de wei. ik ben nog aan t kijken naar iets voor de mineralenbehoefte. ik wil geen liksteen omdat er nog veel meer paarden in de wei staan en ik niet van plan ben voor hun allemaal te gaan betalen, en daarbij hoor ik vaak dat een liksteen in de wei niet kan. sommige zeggen van wel, maar de meeste niet... mss is er iets waar veel mineralen in zitten?
    Geld inzamelen voor likstenen, hebben wij ook gedaan afgelopen zomer met de groep die bij elkaar staan, want ik had ook geen zin in voor iedereen te betalen.
    Volgens mij zijn die kleine vitamine brokjes onegveer gelijk aan summerfit

  8. #23
    Forum Meubilair Jossie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2005
    Locatie
    Noord-Holland
    Leeftijd
    47
    Berichten
    3.886
    Dagboek Berichten
    13

    Re: wat zal ik gaan voeren?

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Jossie
    Maar daar vroeg je niet om, aan ruwvoer krijgt paardlief voldoende, niet aan vitaminen en mineralen. Ik raad je echt af om nu kostenbesparend te willen voeren, maar zou je echt adviseren om een goed en volledig dekkend supplement te gaan geven. Zelf doet paardje het al ruim 2 jaar lang prima met een dieet van onbeperkt hooi en Pavo Vital. Ik geef haar trouwens om zandkoliek te voorkomen ook om de dag een kopje gekookte lijnzaden.
    Lijkt mij een voeradvies op basis van de gegevens die je gaf in je eerste post. Je koos er zelf voor om dit blijkbaar niet te lezen en slechts een mogelijke worminfectie te ontkennen . Als je deze post van mij goed had gelezen had je gezien dat ik je een supplement adviseer waar zowel vitaminen als mineralen inzitten: In dit geval Pavo Vital. Waarom geen Summerfit? Omdat dit koeken zijn en die met name in deze periode moeilijk goed droog te bewaren zijn en daardoor snel bederven. Er zijn vast andere, vergelijkbare supplementen zoals de Vital. Ik weet alleen dat deze overal verkrijgbaar (of te bestellen) is, vandaar dat ik jaren gelden koos voor deze.

    Bij vlagen sloom zijn van een jong paard kan ook heel goed groei-gerelateerd zijn. Dus net een groeispurtje gehad, waardoor alle evenwicht zoek is, waardoor het iets meer energie kost om de innerlijke balans te hervinden. En uiteraard wat Trea al zegt, sommige paarden zijn nou eenmaal wat "sloom" .
    *Sometimes to keep it together, you've got to leave it alone*

Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •