Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 23

Topic: wat zal ik gaan voeren?

  1. #1
    Actief Forumlid
    Aangemeld
    Jan 2006
    Locatie
    dronten
    Berichten
    357

    wat zal ik gaan voeren?

    zoals de vraag al zegt: wat zal ik gaan voeren, ofwel, wat zouden jullie in mijn geval doen?

    over het paard:

    leeftijd: bijna 3
    huisvesting: 24/7 wei waar niet veel gras op staat.
    ruwvoer: onbeperkt voordroogkuil
    gedrag: soms wat slomig
    conditie: zie foto`s:
    http://www.mijnalbum.nl/Foto=H8IU4VCE
    http://www.mijnalbum.nl/Foto=SXSO33YJ
    http://www.mijnalbum.nl/Foto=MNFIB6NZ

    als je verder nog wat wilt weten: vraag maar.

    wat zouden jullie veranderen of er bij geven? (p.s. ze krijgt nu ook krachtvoer, maar ik wil dat veranderen en vraag me af wat jullie dus zouden geven)
    think natural, be natural...A horse doesn't care how much you know, until he knows how much you care. Stal Loos

  2. #2
    Actief Forumlid
    Aangemeld
    Jan 2006
    Locatie
    dronten
    Berichten
    357

    Re: wat zal ik gaan voeren?

    waarom zegt niemand iets, maar kijken jullie wel? weet je het niet?

    ik heb net een rantsoenberekening gedaan. aan vep en vrep heeft ze genoeg aan alleen haar ruwvoer die ze krijgt, maar vitaminen en mineralen enzo. wie weet hoeveel ze daar van nodig hebben?
    ik geef haar een korrel met vitaminen en mineralen er bij, maar dat is onwijs duur, dus ik zit te kijken wat ik er anders bij kan gaan voeren....
    think natural, be natural...A horse doesn't care how much you know, until he knows how much you care. Stal Loos

  3. #3
    Forum Meubilair Hanneke1980's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2005
    Locatie
    N52°06.057 E005°38.773
    Berichten
    3.683

    Re: wat zal ik gaan voeren?

    Nee, ik weet het niet.

    Heb wel een errug handig boekje van de Pavo: paard en voer, daar staan allerlei tabellen in, ook de benodigde vitaminen en mineralen.

    Ik kan het morgen voor je inscannen en mailen.

    Wat krijgt ze voor ruwvoer? Luzerne valt bij mijn weten ook onder ruwvoer, maar daar zitten andere vitaminen en mineralen in.

    Of summerfit?
    Willen is kunnen, zolang er maar koffie is.

  4. #4

    Re: wat zal ik gaan voeren?

    Ik zeg niks, want ik heb er geen verstand van (oh dit klopt niet, want ik zeg wel wat.. maar goed ik heb er dan nog steeds geen verstand van)


    Ik denk dat je, om een volledig antwoord te krijgen, het ook handig is om te vertellen hoeveel werk ze verricht. Bij ons leven de paarden die niets doen namelijk alleen op 24/7 ruwvoer en hebben ze verder beschikking over mineraal- en vitamineblokken en daar doen ze het wel goed op. Het drachtige paard krijgt daarbij flink wat merriebrok, de enters&twenter krijgen veulenbrok ofzo, het oudje krijgt ook brok om genoeg gedoe binnen te krijgen en Wim krijgt alleen 'smorgens wat normale brokkies omdat zij 'werkt'.

    Ohja en ik denk ook dat het gewoon moeilijk is om zoiets via i-net te zeggen

  5. #5
    Forum Meubilair Jossie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2005
    Locatie
    Noord-Holland
    Leeftijd
    47
    Berichten
    3.886
    Dagboek Berichten
    13

    Re: wat zal ik gaan voeren?

    Ik denk bij het zien van de foto's: Wormenkuurtje extra .

    Maar daar vroeg je niet om, aan ruwvoer krijgt paardlief voldoende, niet aan vitaminen en mineralen. Ik raad je echt af om nu kostenbesparend te willen voeren, maar zou je echt adviseren om een goed en volledig dekkend supplement te gaan geven. Zelf doet paardje het al ruim 2 jaar lang prima met een dieet van onbeperkt hooi en Pavo Vital. Ik geef haar trouwens om zandkoliek te voorkomen ook om de dag een kopje gekookte lijnzaden.
    *Sometimes to keep it together, you've got to leave it alone*

  6. #6
    Actief Forumlid donderwolke's Avatar
    Aangemeld
    Sep 2004
    Locatie
    Nevele, België
    Leeftijd
    34
    Berichten
    2.329

    Re: wat zal ik gaan voeren?

    Waarom een wormenkuur Jossie? Aan wat zie je dat? Ben gewoon nieuwsgierig hoor...

    Voor de rest zou ik niet te veel bijvoeren eigenlijk. Ruwvoer lijkt me ook genoeg zoals hij nu krijgt. Qua vitaminen en zo weet ik er niet zoveel van...

    xxx julieke

  7. #7

    Re: wat zal ik gaan voeren?

    Vooral goed op je paard letten. Wordt ie te mager, voer je meer. Wordt ie te dik, ga je minder voeren.
    Surrender to fun!

  8. #8
    Forum Meubilair Jossie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2005
    Locatie
    Noord-Holland
    Leeftijd
    47
    Berichten
    3.886
    Dagboek Berichten
    13

    Re: wat zal ik gaan voeren?

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door donderwolke
    Waarom een wormenkuur Jossie? Aan wat zie je dat? Ben gewoon nieuwsgierig hoor...
    Hij (of zij ) heeft voor mijn gevoel een dikkig buikje, anders gevormd als een ruwvoerbuikje. Iets aan het plaatje doet mij gevoelsmatig denken aan iets van een mogelijke worminfectie plus het slomige gedrag dat agness beschrijft, vandaar .
    *Sometimes to keep it together, you've got to leave it alone*

  9. #9
    Actief Forumlid
    Aangemeld
    Jan 2006
    Locatie
    dronten
    Berichten
    357

    Re: wat zal ik gaan voeren?

    ze heeft geen wormen hoor. ze krijgt ook vitaminenbrok bijgevoerd, maar vroeg me gewoon af wat jullie naast ruwvoer zouden geven. ze krijgt voordroog als ruwvoer. onbeperkt. ze verricht geen werk(is ruim 2,5 pas)

    ze krijgt 1/5 kilo kruidenmuesli, 1/5 kilo brok, en die vitaminenkorrel er bij. ik heb ook in mijn eerste post gezet dat ze er meer naast kreeg, dus wees maar gerust
    think natural, be natural...A horse doesn't care how much you know, until he knows how much you care. Stal Loos

  10. #10
    Forum Meubilair Jossie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2005
    Locatie
    Noord-Holland
    Leeftijd
    47
    Berichten
    3.886
    Dagboek Berichten
    13

    Re: wat zal ik gaan voeren?

    Wat is je vraag precies dan?
    Volgens mij vraag je wat je naast ruwvoer zou moeten/kunnen geven aan een jong paard. Vervolgens krijg je diverse adviezen en reageer je met:
    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door agness
    ze heeft geen wormen hoor. ze krijgt ook vitaminenbrok bijgevoerd, maar vroeg me gewoon af wat jullie naast ruwvoer zouden geven. ze krijgt voordroog als ruwvoer. onbeperkt. ze verricht geen werk(is ruim 2,5 pas)

    ze krijgt 1/5 kilo kruidenmuesli, 1/5 kilo brok, en die vitaminenkorrel er bij. ik heb ook in mijn eerste post gezet dat ze er meer naast kreeg, dus wees maar gerust
    Noem mij blont, maar waarom stel je een vraag waarop je eigenlijk het antwoord al weet of eventuele adviezen niet wilt aannemen, want zo komt je reactie eerlijk gezegd wel over... Overigens zou ik wel een extra kuurtje tegen wormen geven, aangezien ze voor een jong paard een buikje heeft dat een beetje te rond is naar onderen. De keren dat ik een jong paard met zo'n buikje zag, bleek er toch wel een aardige worminfectie in het diertje te huizen . Just to be on the safe side dus, dit advies.
    *Sometimes to keep it together, you've got to leave it alone*

  11. #11
    Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Locatie
    NH
    Berichten
    9.712
    Dagboek Berichten
    12

    Re: wat zal ik gaan voeren?

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door agness
    waarom zegt niemand iets, maar kijken jullie wel? weet je het niet?
    Pas geleden heb je ook al dergelijke vragen gesteld.

  12. #12
    Actief Forumlid
    Aangemeld
    Jan 2006
    Locatie
    dronten
    Berichten
    357

    Re: wat zal ik gaan voeren?

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Jossie
    Noem mij blont, maar waarom stel je een vraag waarop je eigenlijk het antwoord al weet of eventuele adviezen niet wilt aannemen, want zo komt je reactie eerlijk gezegd wel over... Overigens zou ik wel een extra kuurtje tegen wormen geven, aangezien ze voor een jong paard een buikje heeft dat een beetje te rond is naar onderen. De keren dat ik een jong paard met zo'n buikje zag, bleek er toch wel een aardige worminfectie in het diertje te huizen . Just to be on the safe side dus, dit advies.
    ze is laatst gecontroleerd op wormen, dus ik weet gewoon zeker dat ze dat niet heeft. dat deel ik gewoon aan jullie mee. verder zeg ik niet dat ik het antwoord al weet. ik vraag wat zouden jullie er naast het ruwvoer bij geven. vervolgens krijg ik reacties dat ik er echt wel wat bij moet geven dat ruwvoer alleen niet goed is. terwijl ik al een paar keer had gezegd dat ze er ook wat bij kreeg. ik had alleen niet vermeld wat omdat dat er even niet toe deed.

    @ lila: kan kloppen, maar ik kreeg (zowat) geen reacties. vind ik jammer. maar laat maar hoor. zal jullie niet meer lastig vallen. als het zo moet...
    think natural, be natural...A horse doesn't care how much you know, until he knows how much you care. Stal Loos

  13. #13

    Re: wat zal ik gaan voeren?

    Iedereen bedoelt het goed hoor!

    Jossie is hier de voerdeskundige op dit forum en ik heb haar adviezen nog nooit in twijfel getrokken.

    Je hebt het hier wel over een tinker. Wat vind jij "slomig"? Ik heb ook twee tinkers waarvan er eentje altijd een beetje "slomig" is. Dat zit in haar karakter. Om deze reden heb ik ze eens een half jaar pure haver bijgevoerd, met 0 resultaat overigens.

    Nu krijgen ze niks geen brokken meer. Alleen hooi, stro, en een liksteen en ze doen het er prima op. Niet minder energie dan met de haver. Integendeel, momenteel lopen ze over van energie maar dat kan ook aan het weer liggen.

  14. #14
    Actief Forumlid
    Aangemeld
    Jan 2006
    Locatie
    dronten
    Berichten
    357

    Re: wat zal ik gaan voeren?

    ik trek haar adviezen niet in twijfel. ze heeft mij nog geen voeradvies gegeven, alleen gezegd dat ze denkt dat indiana een worminfectie heeft, en ik weet zeker dat dat niet zo is.

    slomig is ze af en toe ineens. en dan bedoel ik echt sloom. echt sjokken enzo. maar dat is de laatste tijd al minder. eerst was het heel lang achter elkaar(echt maandan dat ze heel sloom was). toen ben ik met een bachbloesembehandeling begonnen. dat heeft geholpen. nu is ze heel sloom als ze iets heeft meegemaakt. ik denk dat het dan gewoon is dta ze iets aan het verwerken is ofzo. hhaar ogen gaan dan zowat helemaal dicht, hoofd laag, en ze reageerd supertraag.

    naar mijn idee is ze nu kerngezond. ze doet het goed. ik was gewoon benieuwd wat jullie hadden gevoerd in mijn geval. misschien dat ik er iets aan had.
    think natural, be natural...A horse doesn't care how much you know, until he knows how much you care. Stal Loos

  15. #15

    Re: wat zal ik gaan voeren?

    Op welke manier is ze getest op wormen?

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •