Pagina 3 van de 3 EersteEerste 123
Resultaten 31 tot 35 van de 35

Topic: Mijn paard doet raar

  1. #31
    Actief Forumlid donderwolke's Avatar
    Aangemeld
    Sep 2004
    Locatie
    Nevele, België
    Leeftijd
    34
    Berichten
    2.329

    Re: Mijn paard doet raar

    Oliver is een duidelijk left brained paard, ik ken hem en heb al een paar keer met hem gespeeld en dit is wel zeker.

    xxx julieke

  2. #32

    Re: Mijn paard doet raar

    Dan zou het dus eerder zijn uit dominantie dat hij dit doet???
    Don't dream your life, live your dream!

  3. #33
    Actief Forumlid K-trien's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2004
    Locatie
    Schoten (Antwerpen, B)
    Berichten
    333

    Re: Mijn paard doet raar

    Eerst en vooral...
    Man man, soms raak ik zo gefrustreerd, zeker als je paard al naar je begint te slagen, stond ik daar even aan de grond genageld huh!
    Sylvia aan de grond genageld? Da heb ik nog ni meegemaakt
    Nu wil ik toch ook even zeggen... als hij dit doet om indruk te maken, dominantie, dan mag hij je niet aan de grond nagelen met zo'n reactie. Dan zou jij zoiets moeten hebben van 'huh? Denk je me daarmee te imponeren?'
    Micha gaat soms ook heel LB steigeren om indruk te maken, ik probeer niet terug te deinzen en zelf groot en zelfzeker te blijven staan en ze achteruit te sturen.

    Vervolgens denk ik dat een deel van het probleem zeker te wijten is aan de verhuis. Volgens mij is een paard daar wél van onder de indruk. 6 maanden, dat weet ik niet, maar hij is nog maar 2 weken verhuisd he!
    Micha verhuist nu zéér regelmatig, voor korte of lange tijd. Maar zelfs als zij van wei wisselt, samen met haar 2 vriendjes, is ze een paar dagen tot weken anders! Op de wei waar ze nu staat, ging ze eerst niet graag in de stal, rijden op die wei ging ook moeilijk. Nu is dat geen probleem meer!

    Dan denk ik dat er ook een groot deel van het probleem komt door het feit dat je te lang blijft hangen. Je weet dat wij twee daar totale tegenpolen in zijn he Ik ga misschien soms te snel over iets, je soms iets te traag Ik zou de eerstkomende MAANDEN niet meer de 7 games spelen... en eigenlijk misschien zelfs nooit meer. Ga niet de piste in en meteen yoyo, cirkling, ... Doe er iets anders mee; sprongen, pionnen gebruiken, opdrachtjes, enz. Ga verder met nieuwe oefeningen en laat wat daarvoor was even liggen. Volg eens niet té strikt de boekjes!!
    Of misschien iets helemaal anders? Doe je het zelf nog wel graag? Ik doe soms maanden niets 'parelli'... da's toch ni erg? Ik heb me nu weer wat meer op de lessen van Gwen gericht en amuseer me daar kostelijk mee!

  4. #34
    Actief Forumlid *Sylvia*'s Avatar
    Aangemeld
    Dec 2004
    Locatie
    Deurne/Antwerpen (B)
    Leeftijd
    52
    Berichten
    784

    Re: Mijn paard doet raar

    Haha, ik kan zelfs katrien nog doen verschieten
    Ja, nee op dat moment zelf heb ik hem wel even laten weten dat hij wel zottekes mag doen, maar dat hij uit mijn zone moet blijven ! Maar nadien, moest ik toch wel even bekomen van't verschieten.
    Ja Oli de sloffer de slof, is nu niet direct iets van zijn gewoonte.

    Maar ik ben toch beginnen te twijfelen of het toch niet meer spelenderwijs bedoeld was, en dat ik toch iets te vlug begon te panikeren. Met verder na te denken ben ik toch blij dat hij een pak snappyer is geworden.
    Dat gaan lopen niet uiteraard, maar dat ga ik proberen op te lossen.

    Ja ik weet het, dat perfectioneren van men games moet ik laten Maar de laatste dagen heb er wel wat variatie in gebracht, met tonnen, pionnen ... das al een begin he en ik ga me niet meer focussen op de games alleen en de raad dat ik hier gekregen heb toepassen.

    Ik zal laten weten hoe het verder verloopt !
    En als ik volgende week geen tanden meer heb, dan was het niet spelenderwijs bedoeld (grapje)
    Parelli is een virus, mijne Oliver een passie

  5. #35
    Actief Forumlid *Sylvia*'s Avatar
    Aangemeld
    Dec 2004
    Locatie
    Deurne/Antwerpen (B)
    Leeftijd
    52
    Berichten
    784

    Re: Mijn paard doet raar

    Toch even het beloofde verslag uitbrengen :

    Ik moet toen toch te veel druk gezet hebben of iets verkeerd hebben gedaan, want het is niet meer voorgevallen !
    Integendeel, het gaat super de laatste weken
    Ik heb er veel variatie ingebracht, hij is heel gewillig en zoek enthousiast de oplossing van nieuwe oefeningen.

    Hij gaat zelfs al achteruit, enkel met de boze blik !!

    En ikke, weer helemaal gelukkig

    Alleen de laatste dagen is hij wel een beetje (veel) suf, loom. Hij zou over zijn eigen voeten struikelen van traagheid. Mss het weer ? Toch maar is bloed laten nemen...

    Bedankt voor de tips !
    Parelli is een virus, mijne Oliver een passie

Pagina 3 van de 3 EersteEerste 123

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •