Pagina 2 van de 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 16 tot 30 van de 35

Topic: Mijn paard doet raar

  1. #16
    Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Isterberg, Duitsland
    Leeftijd
    41
    Berichten
    16.996
    Dagboek Berichten
    49

    Re: Mijn paard doet raar

    Of verzin voor elke keer dat je naar je paard gaat, 1 totaal nieuwe toepassing van de games, waar je even op moet puzzelen voor het lukt en waarin je alle technieken kan toepassen.
    Never underestimate the Universe

    10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

  2. #17
    Forum Meubilair sandra's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    hollandscheveld
    Leeftijd
    40
    Berichten
    11.975
    Dagboek Berichten
    17

    Re: Mijn paard doet raar

    Of probeer het nieuwe level 2 van iemand te lenen, en leer je paard nog beter lezen, zodat je beter kunt beoordelen waarom je paard doet wat hij doet en of een fase 4 daarvoor de oplossing is of niet.

  3. #18

    Re: Mijn paard doet raar

    Of dat allemaal tegelijK!

    May the horse be with you!

  4. #19
    Actief Forumlid *Sylvia*'s Avatar
    Aangemeld
    Dec 2004
    Locatie
    Deurne/Antwerpen (B)
    Leeftijd
    52
    Berichten
    784

    Re: Mijn paard doet raar

    Is het ok dat ik de raad volg van het topic onder deze in L2 en verder :
    http://137.224.239.40/nh/forum/viewtopic.php?t=10104

    Met de briefjes van callippo als ik daar nu telkens 1 combi uit kies en het daar op hou voor 1 dag met eventueel ook wat rijden erbij ?
    En ik laat fase 4 en de 7 games wat rusten... ?

    Nog andere tips ? Want ik wil het echt niet saai maken, nog voor men paard nog voor mij.
    Parelli is een virus, mijne Oliver een passie

  5. #20
    Actief Forumlid *Sylvia*'s Avatar
    Aangemeld
    Dec 2004
    Locatie
    Deurne/Antwerpen (B)
    Leeftijd
    52
    Berichten
    784

    Re: Mijn paard doet raar

    Ja mss geen slecht idee.. het nieuwe L2

    Hoe zit het met liberty, mag ik dat nog verder oefenen, dat probeerde ik wat te verfijnen of komt dat ook aan bod in het nieuwe L2 ?
    Parelli is een virus, mijne Oliver een passie

  6. #21
    Forum Meubilair Maaike's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Amersfoort
    Berichten
    2.669

    Re: Mijn paard doet raar

    Ik denk dat je iets verder moet gaan dan die kleine variaties op de games die in dat topic worden gesuggereerd. Ik zou adviseren om iets totaal anders te gaan doe maar daar wel de Parelli principes op toe te passen. Ga aan de gang met wat gymnastische oefeningen, mooie stelling proberen te krijgen op de cirkel, paar pasjes wijken in verschillende gangen (voorwaarts zijwaarts dus niet recht zijwaarts), aan de gang met lange teugelen of stort je misschien iets meer op het rijden.

    Leer je paard nieuwe dingen die je aan hem kan uitleggen dmv de 7 games maar die weinig of niks met de spelletjes (als hard core versie zeg maar)
    Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the present (uit; Kung Fu Panda)

  7. #22

    Re: Mijn paard doet raar

    Leer je paard nieuwe dingen die je aan hem kan uitleggen dmv de 7 games
    Zo heel erg mee eens! DAT ja. Iets nieuws, iets anders.

  8. #23

    Re: Mijn paard doet raar

    Hey Sylvia, een half jaartje terug had ik ook eens dat Pebbles haar gat uitsloeg naar me @ liberty tijdens de send. Ik schrok enorm!!! Ik ben uiteraard terug online gegaan. En ik heb de indruk dat ik toen niet duidelijk genoeg overkwam naar m'n paard toe en dat ze dus ook echt kwaad werd en wegliep. Dit had ze ook vooral met sideways @ liberty. Ze draaide gewoon haar hoofd weg en byby! De seven games in de paddock vind ze eigelijk al niet zo leuk dus ik heb haar naar buiten genomen . En dat maakte al een enorm verschil voor haar. Ze werd snappyer, ik begreep toen veel beter haar tresholds en ik moest heel duidelijk zijn in mijn communicatie naar haar toe. Sindsdien heeft ze nooit meer gestampt naar me. Ik heb onlangs ook nog eens de catching game gedaan en dat vond ik ook een positieve ervaring.
    Don't dream your life, live your dream!

  9. #24
    Actief Forumlid *Sylvia*'s Avatar
    Aangemeld
    Dec 2004
    Locatie
    Deurne/Antwerpen (B)
    Leeftijd
    52
    Berichten
    784

    Re: Mijn paard doet raar

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Maaike
    Ik denk dat je iets verder moet gaan dan die kleine variaties op de games die in dat topic worden gesuggereerd. Ik zou adviseren om iets totaal anders te gaan doe maar daar wel de Parelli principes op toe te passen. Ga aan de gang met wat gymnastische oefeningen, mooie stelling proberen te krijgen op de cirkel, paar pasjes wijken in verschillende gangen (voorwaarts zijwaarts dus niet recht zijwaarts), aan de gang met lange teugelen of stort je misschien iets meer op het rijden.

    Ok, hier gaan we aan werken !


    Leer je paard nieuwe dingen die je aan hem kan uitleggen dmv de 7 games maar die weinig of niks met de spelletjes (als hard core versie zeg maar)

    Bedoel je hiermee grondwerk of rijden ?

    Aangezien ik bij geboorte een enorm tekort aan fantasie heb gekregen en ook niet verder ontwikkeld heb, sta ik telkens met men rug tegen de muur. Ik vind dit zelf ernorm jammer dat ik nooit zelf iets bedenk.
    Zou je enkele voorbeelden kunnen geven
    ?
    Parelli is een virus, mijne Oliver een passie

  10. #25
    Actief Forumlid *Sylvia*'s Avatar
    Aangemeld
    Dec 2004
    Locatie
    Deurne/Antwerpen (B)
    Leeftijd
    52
    Berichten
    784

    Re: Mijn paard doet raar

    Parel :

    Ik heb buiten ook wat games gedaan, meeste gaan goed, behalve squeeze over een beekje ... hij probeert, ik ben geduldig maar als hij het echt niet ziet zitten draait hij zijn hoofd, ik kan hem niet meer houden en gaat lopen.

    Onze catching game, tja, soms komt hij direct, soms blijft hij lopen. Als ik @ liberty doe gaat meestal ook goed, maar als hij geen zin meer heeft of wat dan ook, loopt hij weg, ik probeer zen achterhand te disangagen, maar meestal heeft dat geen effect, hij komt uiteindelijk wel terug hoor, maar met geduld.

    Ik probeerde netjes de boekjes te volgen, alles te gaan verfijnen, afstanden vergroten, obstakels bij games, werken op snappy maar toch heb ik het gevoel dat er ergens iets niet juist zit, we doen het niet slecht hoor, maar soms denk ik dat het gewoon niet in men bloed zit om voldoende savvy te zijn en mijn gebrek aan fantasie.

    De laatste dagen was hij echt snappy, vond ik erg leuk, dacht dat we op goede weg waren, totdat hij benen uitsloeg en ging lopen
    Parelli is een virus, mijne Oliver een passie

  11. #26

    Re: Mijn paard doet raar

    Ik heb de indruk dat hij gaat lopen van zodra er teveel druk op hem komt. Als je merkt dat een bepaalde oefening niet goed lukt, zou ik het niet blijven doorvragen maar mss een stapje terugzetten en belonen op wat hij al wel kan OF gewoon direct een andere oefening beginnen en dan kan je later de vorige oefening nog eens terug vragen.

    Is je paard vnml LB? Gebruik je dan al eens voedselbeloning? Dit is toch ook dikwijls een extra stimulans. Niettemin moet je blijven werken of je zelf duidelijk bent in wat je vraagt.

    Ik vind dat je juist wel genoeg savvy hebt omdat je voelt dat er iets niet juist is en je gaat nadenken wat. Ik heb ook al zo'n momenten gehad en door eens iets anders uit te proberen en er wat tijd over te laten gaan , dan komt het meestal wel goed!
    Don't dream your life, live your dream!

  12. #27
    Forum Meubilair Maaike's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Amersfoort
    Berichten
    2.669

    Re: Mijn paard doet raar

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door *Sylvia*
    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Maaike
    Leer je paard nieuwe dingen die je aan hem kan uitleggen dmv de 7 games maar die weinig of niks met de spelletjes (als hard core versie zeg maar)

    Bedoel je hiermee grondwerk of rijden ?

    Aangezien ik bij geboorte een enorm tekort aan fantasie heb gekregen en ook niet verder ontwikkeld heb, sta ik telkens met men rug tegen de muur. Ik vind dit zelf ernorm jammer dat ik nooit zelf iets bedenk.
    Zou je enkele voorbeelden kunnen geven
    ?
    Het kan beide (grondwerk en rijden); bedenk wat je leuk zou vinden dat je paard kan, iets wat je gezien hebt wellicht bij andere mens/paard combies en waarvan je denk 'das gaaf!'. Ik wilde graag dat Sjo meer dressuurachtige oefeningen zou kennen, dus zijn we aan de slag gegaan met spaanse pas, buiging, en misschien ooit als ie de buiging snapt het compliment, cirkels (at liberty uiteindelijk) met mooie binnenstelling, overgangen met behoud van die stelling. Schouderbinnewaarts, travers en andere zijgangen allen eerst on line, met lange lijnen en ook at liberty waar mogelijk. Wijken (voorwaarts zijwaarts) naar me toe en van me af, achterwaarts met mij in zone 5, recht en met bochten, beetje spectaculaire draaien om de achterhand, draw van de voorhand achterhand ipv driving, achterbenen beter onderplaatsen in stilstand, als je recht voor hem staat buiging vragen door driving/toucheren singelplek en dit ook in stap (draf gaat moeilijk omdat je achteruit loopt ) etc etc.

    naja de mogelijkheden zijn eigenlijk eindeloos, al het bovenstaande is goed aan te leren met de concepten en principes van parelli en wat voedselbeloningen (helpt maar hoeft niet). Koop anders wat DVD's van Chris Irwin ter inspiratie of ga kijken bij Honza in Arnhem en April voor leuke gymnastische grondoefeningen of neem paardlief een weekje mee naar Wim Vonck voor lessen (daar komen de helft van bovenstaande ideeen ook vandaan zo'n beetje ).
    Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the present (uit; Kung Fu Panda)

  13. #28
    Actief Forumlid *Sylvia*'s Avatar
    Aangemeld
    Dec 2004
    Locatie
    Deurne/Antwerpen (B)
    Leeftijd
    52
    Berichten
    784

    Re: Mijn paard doet raar

    Bedankt Maaike ! Ook voor alle anderen

    Ik ben momenteel ook bezig met vrijheidsdressuur, is al een goed begin niet ? Qua spaanse pas e.d. maar zover ben ik nog niet hoor

    Is er een bepaalde dvd die je aanraadt van Chris ? Kben al eens gaan kijken, maar tzijn verschillende.

    Honza in Arnhem, dat is daar waar de nh dag doorgaat zeker ? Kan je de site nog eens doorgeven, vind hem niet direct meer.

    Bedankt !
    Parelli is een virus, mijne Oliver een passie

  14. #29
    Forum Meubilair sandra's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    hollandscheveld
    Leeftijd
    40
    Berichten
    11.975
    Dagboek Berichten
    17

    Re: Mijn paard doet raar

    Ik vind de dvd's van chris echt een serie. Moeilijk om 1 losse te kopen.
    De roundpen is wel de basis van de rest. Maar daar leer je meer je paard lezen en niet echt hoe je dit kunt gaan gebruiken in het verdere grondwerk online.
    Daarvoor is de longeervideo en de langelijnen video weer veel interessanter. Maar ja, zonder de roundpen is die weer een beetje vaag, denk ik.

  15. #30
    Actief Forumlid sanne's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    utrecht
    Berichten
    2.129
    Dagboek Berichten
    1

    Re: Mijn paard doet raar

    het is me eigenlijk uit het hele verhaal niet helemaal duidelijk of je paard nou lb of rb is?
    Ik zou het nieuwe level 2 pakket kopen, staat heel duidelijk in make vs want, lb/rb lezen etc. Het is echt een heel groot verschil met de oude pakketten!
    www.equimotion.nl: chiropractie, dry needling en (revalidatie)training

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •