Resultaten 1 tot 15 van de 15

Topic: [L1:yoyo] achteruit lopen

Forumlid
    Aangemeld
    Dec 2004

[L1:yoyo] achteruit lopen

Ik ben nog niet zo lang bezig, maar ik moet taryn dus achteruit laten lopen door te wijzen en dan langzaam te wiebelen met mijn touw en dit steeds harder uitbreiden totdat ze een stap achteruit zet
    Nu is dit 1x gelukt, maar nu heeft ze wat bedacht om er onderuit te komen!
    Ik sta nu dus langs de bakrand, maar zodra ik ga wijzen en wiebelen met het touw stapt ze opzij en daarna stapt ze naar voren.
    Ik denk dat ze niet begrijpt wat ik bedoel, hoe kan ik dit oplossen?

Groetjes Marjolein

Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    49

Re: [L1:yoyo] achteruit lopen

Hihi, slim paardje

Gaat de driving achterwaarts wel goed? Dus met je handen of met stick achteruit driven? Dan zou ze de yoyo gewoon moeten snappen hoor. Ze test je uit door een andere oplossing te bedenken om onder jouw vraag uit te komen. Waarschijnlijk stop jij dan met slingeren, zodat zij gewonnen heeft.

Zorg dat je paard wel zijn hoofd op jou gericht heeft en ga gewoon door de fases heen tot hij wel een (klein) stapje achteruit zet.
    Never underestimate the Universe

10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

Forumlid
    Aangemeld
    Dec 2004

ja vandaag had ik weer les gelukkig, dus deden we het in een combinatie. Met de carrot stick gaf ik constante tikken tegen haar borst en wees ik met mijn andere arm naar achteren en begon ik langzama te slingeren. In deze combi ging het wel goed en later ging het ook door alleen al te wijzen, dus er zit wel vooruitgang in

groetjes Marjolein

je vraagt iets van je paard en je verwacht een antwoord, natuurlijk als je een taal opbouwt wat het uiteindelijk hier allemaal is, kan je niet meteen het juiste antwoord verwachten. Dus zeker niet kwaad worden, sta daar miss met een gezicht van "o zo had ik er nooit over gedacht, mooie poging maar dat bedoel ik niet" dat als het niet begrepen is. Maar paardjes zijn experten in te zien wat we willen en dan gewoon lekker het tegenovergestelde doen, dus als het dat is gewoon volhouden, niet noodzakelijk harder gaan wiebelen, maar als je beesje 1 goede stap in de richting zet, laat de wereld instorten en je touw erbij, laat em daar maar een half minuutje ofzo staan, en dan opnieuw beginnen. miss int begin het houden bij een of twee stapjes tot dat gebeurt op fase een of twee en dan pas vier stapjes ofzo vragen. en zie dat hij porcupine en driving kent. yoyo is dan gewooon een logisch gevolg...
    succes
    The moment at which we aren't creating the opportunity to make mistakes, we're making one ourselves...

Forumlid
    Aangemeld
    Dec 2004

het gaat al goed eigenlijk, ik hoef alleen maar te wijzen en ze loopt al achteruit!! ben helemaal trots!!
    groetjes marjolein

Actief Forumlid shetfan's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005

'k weet niet of ik nou een oud topic naar boven haal', maar ik heb precies hetzelfde probleem dus zet het hier maar even neer omdat er anders zoveel topic over één onderwerp komen.

Mijn tink, zet ook een hele grote stap opzij en gaat dan lekker aan de wandel.
    Moet ik hem dan gewoon kort houden? Ik weet namelijk nooit zo goed wat ik moet doen als hij ergens onder uit probeert te komen door weg te lopen.
    De driving game gaat wel goed. Hij gaat achteruit als ik met de stick voor zijn borst wiebel en heel vaak ook als ik gewoon voor hem sta en met mijn handen wapper.
    Maar mag je gewoon het touw heel kort nemen, in het boekje staat nml dat je echt aan het uiteinde moet beethouden maar dat gaat echt niet. En mag je bijv ook als hij opzij gaat de stick zo houden dat hij daar niet langs kan of is dat gemeen?

Beetje veel vragen maar oké, 'k hoop dat iemand een oplossing heeft .

Actief Forumlid donderwolke's Avatar
    Aangemeld
    Sep 2004
    Leeftijd
    36

Maak echt dat de driving perfect gaat op een lichte fase. Niet overhaasten en eerst die goedkrijgen. Je schrijft: 'heel vaak als ik gewoon voor hem sta en met mijn handen wapper'. Die 'heel vaak' moet onvoorwaardelijk worden, moet altijd worden. En ook passive persistance, dus blijven wiebelen en naar een hogere fase gaan TOT hij ook maar één been achteruit zet.

Ik hoop dat ik je een beetje heb kunnen helpen.

xxx julie

Actief Forumlid P a i s's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2004

Borus sjouwde voorheen ook van links naar rechts behalve achteruit. Nu begin ik het eindelijk door te krijgen hoe ik hem weer recht voor me kan parkeren. Als hij aan de wandel gaat, drijf ik zn achterhand weg terwijl ik op het zelfde moment voorwaardse beweging block met het touw, waardoor ik hem weer presies recht weer voor me staat. Ik ga hem op zo'n moment zeker niet kort houden, misschien halvewege de lead, anders stapt hij erin.
    Ik ga door tot hij stil staat. Dan lifedown, een keer friendly met de stick over zn rug. Dan pak ik de lead weer bij het uiteinde en begin met fase 1.
    Is ith a earthquake?! ____________
    _____________ Is it Thor, the GOD of the Thunder?!

Oooh no no! It's unbelievable! Its tha Bie Ba Borus!!!

Aangemeld
    Jan 2005

Bedankt weer voor de tips. Het ging vandaag weer heel goed. Die tip van de achterhand wegdraaien is wel een goeie! Dat werkte heel goed.
    Hij ging soms ook zelfs al achteruit als ik alleen boos keek .

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Jan 2005

hoi hoi
    ik heb ook meteen een vraagje over de jojo

als ik begin met de jojo en als ik alleen al met mijn vinger beweeg
    doet met pony meteen haar hoofd en haar hals weg draaien
    groetjes
    Keep it Natural,

Actief Forumlid monique's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005

Zorg ervoor dat ze je met beide ogen aankijkt, alleen dan krijg je de volle aandacht van je pony.Als ze wegkijkt geef je een rukje aan je touw totdat ze je weer met beide ogen aankijkt. als ze je met beide ogen aankijkt glimlach je of aai je haar even, en daarna doe je live-up,kijk streng en gebruik je fases voor je jojo.

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Jan 2005

oke dankje
    Keep it Natural,

Aangemeld
    Jan 2005

Nou heb ik weer een vraagje, want een paard ziet toch van voren niks? Bij de Yoyo is het toch de bedoeling dat hij echt récht voor je staat. Maar dan kan hij je toch niet zien?
    Jeppe loopt namelijk netjes in een rechte lijn naar achter (niet wiebelend) maar wel schuin van me af en niet recht.
    Die bumps aan het touw doe ik ook maar ik kan echt eindeloos bezig blijven, hij blijft zijn hoofd gewoon wegdraaien.

Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    49

Een paard ziet alleen een heel klein stukje vlak voor hem niets, zegmaar 30 cm voor zijn voorhoofd. Hij kan jou tijdens de yoyo dus prima zien hoor. Probeer eens 2 pionnetjes of balken neer te leggen om te oefenen met RECHT achteruit. En beloon hem voor elke stap recht. Je kunt ook tijdelijk langst het hek oefenen, zodat hij niet achteruit in de richting van het hek kan en dus wel recht moet gaan.
    Never underestimate the Universe

10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

Aangemeld
    Jan 2005

Dat ik daar nog niet aan gedacht heb .
    Bedankt voor de tip
    'K zal morgen dus wel met een hek oefenen. Het is gelukkig ook altijd dezelfde kant die scheeft gaat.

Bladwijzers

Forum Rechten