Nou, alweer een onderwerpje van mij:
Myra en ik zijn nu aangekomen bij de circling game. Yoyo-game gaat heel goed en de driving game ook wel, maar als ik de achterhand wil weg driven reageerd ze echt absurd overdreven. Ik kan ook als ze me aankijkt de achterhand wegsturen door om haar heen te kijken. Maar als ze loodreht tegenover me staat, bij de circling-game rent ze dan eerder een rondje om me heen dan dat ze begrijpt dat ze gewoon haar kont van me af moet draaien.
Mag je dan druk op de leadrope zetten, of is dat niet de bedoeling? Als ik dat doe begrijpt ze wel eerder dat ik haar kont van me weg wil hebben. Alsnog rent ze dan eerst een stukje weg om pas als ze echt de leadrope voelt haar kont weg te draaien.
Friendly en porcupine op de achterhand gaan hardstikke goed, maar ik heb ook het idee dat ze het sowieso nogal eng vind om de circling game te doen. Omdat ze zover van me af staat en ik dan grotere hulpen moet geven om haar te bereiken. Ze gaat dan ook vaak juist heel druk gras eten enzo, alsof ze het doet om maar niet op te hoeven letten. Wat zijn jullie gedachtes hierbij? Moet ik gewoon volhouden. of moet ik een stapje terug doen of iets anders?
Bladwijzers