Resultaten 1 tot 3 van de 3

Topic: circling game en driving achterhand

Forum Meubilair myracara's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005

circling game en driving achterhand

Nou, alweer een onderwerpje van mij:

Myra en ik zijn nu aangekomen bij de circling game. Yoyo-game gaat heel goed en de driving game ook wel, maar als ik de achterhand wil weg driven reageerd ze echt absurd overdreven. Ik kan ook als ze me aankijkt de achterhand wegsturen door om haar heen te kijken. Maar als ze loodreht tegenover me staat, bij de circling-game rent ze dan eerder een rondje om me heen dan dat ze begrijpt dat ze gewoon haar kont van me af moet draaien.
    Mag je dan druk op de leadrope zetten, of is dat niet de bedoeling? Als ik dat doe begrijpt ze wel eerder dat ik haar kont van me weg wil hebben. Alsnog rent ze dan eerst een stukje weg om pas als ze echt de leadrope voelt haar kont weg te draaien.
    Friendly en porcupine op de achterhand gaan hardstikke goed, maar ik heb ook het idee dat ze het sowieso nogal eng vind om de circling game te doen. Omdat ze zover van me af staat en ik dan grotere hulpen moet geven om haar te bereiken. Ze gaat dan ook vaak juist heel druk gras eten enzo, alsof ze het doet om maar niet op te hoeven letten. Wat zijn jullie gedachtes hierbij? Moet ik gewoon volhouden. of moet ik een stapje terug doen of iets anders?
    Don’t trust reality. After all, it’s only a collective hunch.

Actief Forumlid Apple's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005

Re: circling game en driving achterhand

Ik had (heb) iets vergelijkbaars. Bij cirkling op wat grotere afstand gaat knollo alleen maar harder als ik probeer zn achterhand weg te drijven.

Ik doe nu cirkling op wat kortere afstand (carrotstick op achterhand rustend) en dat gaat een stuk beter. Ik moet nu af en toe zelfs tappen met de cs om hem aan de gang te houden .

Ik denk dat hij op grotere afstand cirkling verward met longeren.

Forum Meubilair anroomy's Avatar
    Aangemeld
    May 2004
    Dagboek Berichten
    6

Re: circling game en driving achterhand

je kan ook druk geven opp de leadrope en je fases van de cs gewoon opvoeren ookal gaat hij steeds harder. Als dit niet voldoende is maak jej ej touw steeds iets korter en blijf je druk geven op zone 4. Zodra ze iets meegeeft met zone 4 relax......als ze weer wegrent begin je weer opnieuw net zolang tot ze begrijpt dat ze haar kont weg moet draaien en dit gaat eigenlijk vrij snel....
    Succes
    Success consists of going from failure to failure without loss of enthusiasm ~ Winston Churchill

Bladwijzers

Forum Rechten