Ergens legt Pat iets uit over respect aan de hand van een voorbeeld van een magazijnwerker. Stel, jij bent de baas van het magazijn en je wilt graag dat je medewerker 500 dozen inpakt. Als je later terugkomt en er zijn er maar 200 ingepakt is dat vervelend. Een medewerker die daar een gewoonte van maakt zul je uiteindelijk ontslaan wegens luiheid en gebrek aan respect. MAAR: een medewerker die 1000 dozen inpakt ipv de grvraagde 500 is ook vervelend. Ook dat is een teken van een gebrek aan respect. Als je 1000 dozen had gewild had je er tenslotte wel om gevraagd.
Het is mogelijk dat Ginny extreem gevoelig is. Maar je weet zelf het beste of jouw fase 1 mogelijk nog te grof is. Als je een rustige fase 1 nog weer kleiner gaat maken begint dat naar mijn idee weer veel te lijken op mensen die op hun tenen rond hun paard sluipen om het dier maar niet boos of overstuur te maken.
Het is ook mogelijk dat Ginny 'normaal' gevoelig is maar dat jij in je lichaamstaal nog dingen beter kunt doen. Daarvoor lijkt me het werk van Chris Irwin een erg nuttige aanvulling. Eerlijk gezegd beter dan gaan zoeken naar kleinere fasen.
Net als E. vd Zanden denk ik dat Ginny behoorlijk LB is en dat ze door haar overdreven reacties haar dominantie wil bevestigen. Door te doen wat je vraagt, maar wel op een extreme manier, pakt zij het initiatief in jullie communicatie van jou af.
Bladwijzers