Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 41

Topic: extreme reactie

Actief Forumlid Ginny's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006

extreme reactie

Ik heb vandaag een hele leuke speelsessie met Ginny gehad.
    Alleen...er doet zich het volgende voor:

Staat ze bij me, dan is ze volkomen relaxed. Echt neus op de grond...
    Zend ik haar weg dan springt ze vanuit die relaxte stilstand met een brul accuut in rengalop, al bokkend de circel op.
    Ik laat haar gaan hou me zo stil en rustig mogelijk.
    Dan, kijk ik haar achterhand weg en wederom gaat er een knop om en staat ze meteen stil, met het hoofd naar me toe.

Eigenlijk in principe perfect, maar alles wát ze doet, doet ze in het extreme...

Ik probeer zo subtiel mogelijk te zijn, licht bij het wegzenden alleen de stick van de grond op..en dan bokt ze echt giga weg.

Kijk ik haar achterhand weg, staat ze ook weer meteen stil, vanuit die rengalop...

Dit 'spel' herhaalt zich iedere keer weer....zonder uitzondering...het lijkt bijna komisch, van het ene moment op het andere, zó extreem - totally relaxed - totally right brained (lijkt het).

Wat doe ik fout ?

Re: extreme reactie

Hmm, het zou kunnen dat je de hulpen toch nog TE fanatiek geeft. Een send kan ook alleen wijzen in de juiste richting zijn, dus nog zonder de stick uberhaupt op te tillen. En ook het wijzen kan op verschillende manieren: arm wijd en uitgebreid wijzen, of bijna minimaal, met alleen een vinger.

Hoe is ze met de andere games, reageert ze overal zo fanatiek op, of uitsluitend met de circling game?
    Always Look on the Bright Side of Life!!!

Aangemeld
    Jun 2006

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Roadracer
    Hmm, het zou kunnen dat je de hulpen toch nog TE fanatiek geeft. Een send kan ook alleen wijzen in de juiste richting zijn, dus nog zonder de stick uberhaupt op te tillen. En ook het wijzen kan op verschillende manieren: arm wijd en uitgebreid wijzen, of bijna minimaal, met alleen een vinger.

Hoe is ze met de andere games, reageert ze overal zo fanatiek op, of uitsluitend met de circling game?
    Ik had al een heel antwoord op je vraag klaar toen ik me zojuist iets realiseerde......

Zodra Gin een 'spel' echt snapt, reageert ze zo fanatiek. Bij de yo-yo game doet ze dat ook, alleen op een andere manier; beweeg ik m'n vinger dan 'vliegt' ze echt achteruit...
    Bij Porcupine ook, als ze maar denkt dat ik haar aan ga raken om te bewegen dan gaat ze al.

Ik besef dat ze vandaag pas écht de circling game in combinatie met het wegkijken snapte...

Tjee, eigenlijk heb ik dan dus een heel gevoelig paard ? Of analyseer ik dit totaal verkeerd ?

Forum Meubilair skey's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2004
    Leeftijd
    42

Hmm, dat heb ik ook hoor met Aramis. T'zal dan toch in de vlekken zitten
    Ik heb je nog nooit zien werken natuurlijk dus ik weet niet hoe je hulpen zijn.
    Maar ik denk zo dat Ginni een heel erg gevoelig paardje is.

Wat wil dat zeggen:
    jij moet de juiste fase 1 vinden. De fase 1 die in de pakketten staat beschreven kan voor sommige paarden al een fase 3 zijn.

Of het kan zijn dat Ginni er gewon zoveel plezier in heeft en een enorme playdrive heeft, dus dan zou ik er niet meer inzitten.

Aangemeld
    Jun 2006

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door skey
    Hmm, dat heb ik ook hoor met Aramis. T'zal dan toch in de vlekken zitten
    Ik heb je nog nooit zien werken natuurlijk dus ik weet niet hoe je hulpen zijn.
    Maar ik denk zo dat Ginni een heel erg gevoelig paardje is.

Wat wil dat zeggen:
    jij moet de juiste fase 1 vinden. De fase 1 die in de pakketten staat beschreven kan voor sommige paarden al een fase 3 zijn.

Of het kan zijn dat Ginni er gewon zoveel plezier in heeft en een enorme playdrive heeft, dus dan zou ik er niet meer inzitten.
    Bokt Aramis dan ook zo als ie heengezonden oid word ?

Bij een enorme playdrive kán ik me iets voorstellen, ze gilt er zelfs bij, hoofd tussen de voorbenen, oortjes naar voren....

Maarre....ik maak me dan wel zorgen hoe ik in de toekomst bij zo'n enorme playdrive in het zadel moet blijven zitten

Forum Meubilair skey's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2004
    Leeftijd
    42

ja hoor , vandaag deed hij het weer. Send...bokbok in galop weg en lol dat ie had.
    Bij hem weet ik 100% zeker dat het puur plezier is, helemaal als ik dan zelf ook nog een mee ga lopen gek doen.

Misschien kan je het eens filmen als je speelt met Ginni

Aangemeld
    Jun 2006

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door skey
    ja hoor , vandaag deed hij het weer. Send...bokbok in galop weg en lol dat ie had.
    Bij hem weet ik 100% zeker dat het puur plezier is, helemaal als ik dan zelf ook nog een mee ga lopen gek doen.

Misschien kan je het eens filmen als je speelt met Ginni
    Ga ik morgen doen.....ben benieuwd wat dan het 'oordeel' is....

Klinkt al sheel veel lol bij je paard.
    Ik denk dat je met rijden er geen last van zal hebben. Als je je paard losgooit gaat deze vaak ook uit zijn dak, maar als je erop zit houden ze toch wel rekening met je. Dus maak je daar maar niet druk over.

Aangemeld
    Jun 2006

[quote="spokie79"]K]

sterker nog....vóórdat ik het parelli-programma deed, gooide ik Ginny alvorens het zadel op te leggen zo'n 5 minuten los in de bak waarna ze werkelijk compleet uit 'r dak ging !!! Plat door de bochten, gillen, bokken, rennen, gevaarlijk gewoon.
    Na 5 minuten ging ik dan de bak weer in, stak m'n hand uit en dan...had ik van het ene op het andere moment een super-relaxed paard....

Zo'n vreemde gewaarwording, van het ene op het andere moment....

Wanneer ik straks weer 'opstijg' denk ik toch dat ik die 'dolle-5-minuten-in-de-bak' erin hou..

Wat een gaaf paard heb jij. Zou dat dan een echte impulsion number 5 zijn?? Totale balans tussen whoah en go?

May the horse be with you!

Aangemeld
    Jun 2006

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Mafhaf
    Wat een gaaf paard heb jij. Zou dat dan een echte impulsion number 5 zijn?? Totale balans tussen whoah en go?
    waar héb je het over ???? Hier heb ik toch echt een uitleg bij nodig..

Voor impulsion had je vroeger in het oude level 2 een schaalverdeling. Weet niet hoe dat nu is.

Een paard met impulsion 10 rent bij wijze van spreken 20 kilometer bij 1 minimaal schrikje en stopt min of meer nooit.

Een paard impulsion 1 loopt niet, of alleen als er echt een wolf in de hakken hangt.

En dan heb je alles daartussen.

Het gaat om de balans tussen willen stoppen en willen lopen (whoah en go). Een paard impulsion 5 is makkelijk te motiveren om te lopen, maar precies net zo makkelijk te motiveren om te stoppen. Het ideale paard dus min of meer...

May the horse be with you!

Aangemeld
    Jun 2006

nou, ik zou zeggen....kom es bij mijn Ginny kijken.....ik vind het niet zo ideaal dat ze zo exteem reageert....je kwakt er zo af...

Ik zal proberen morgen een filmpje te maken...

Forum Meubilair E.Zanden's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Ginny
    ....Wanneer ik straks weer 'opstijg' denk ik toch dat ik die 'dolle-5-minuten-in-de-bak' erin hou..
    Zou ik zelf niet doen... Ze staat toch gewoon in het land? Dan kan daar haar dolle uren hebben. De context: "bak" zou ik (in het begin) gebruiken voor je 7 games en preflightchecqs. Die leer je in level 1. Door de bak te laten associeren met debiel doen, kan dat debiel doen ook een gewoonte worden. Wil je vast niet Grz Els

Dit 'spel' herhaalt zich iedere keer weer....zonder uitzondering...het lijkt bijna komisch, van het ene moment op het andere, zó extreem - totally relaxed - totally right brained (lijkt het).
    Zoals jij het beschrijft komt het op mij over als volledig left brained. ( Het nieuwe HB&L-pakket gaat hier dieper op in). Eerder LB-dominance: dat ze weloverwogen(!) volledig debiel doet en dat gedrag ook zélf onmiddelijk kan stoppen. Lekkere kluif, zo'n paard
    © E l s v a n d e r Z a n d e n ©

"Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter
    and those who matter don't mind.
    " Theodor "Dr. Seuss" Geisel

Aangemeld
    Jun 2006

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door E.Zanden
    ....Wanneer ik straks weer 'opstijg' denk ik toch dat ik die 'dolle-5-minuten-in-de-bak' erin hou..
    Zou ik zelf niet doen... Ze staat toch gewoon in het land? Dan kan daar haar dolle uren hebben. De context: "bak" zou ik (in het begin) gebruiken voor je 7 games en preflightchecqs. Die leer je in level 1. Door de bak te laten associeren met debiel doen, kan dat debiel doen ook een gewoonte worden. Wil je vast niet Grz Els

Zoals jij het beschrijft komt het op mij over als volledig left brained. ( Het nieuwe HB&L-pakket gaat hier dieper op in). Eerder LB-dominance: dat ze weloverwogen(!) volledig debiel doet en dat gedrag ook zélf onmiddelijk kan stoppen. Lekkere kluif, zo'n paard
    Voor wat betreft het eerste punt:
    In het land doet ze lang niet zo gek als in de bak.
    Ik kan haar toch veel beter even 5 minuten idioot laten doen en daarna een te handelen paard hebben ? Okay, ze reageert heel fanatiek/extreem, maar nog wel te handelen.
    Doe ik dat niet dan heb ik zowiezo een gevaarlijk bommetje...
    Wat denk jij ?

Tweede punt;
    Ik weet nog niet goed het verschil tussen ál die soorten LB-RB-gedrag. Wat jij zegt; 'weloverwogen volledig debiel en dat gedrag ook zelf onmiddelijk kunnen stoppen'...dát is Ginny helemaal !!!
    Een kluif ??? Ik heb drie weken geleden niet voor niks voor een moeilijke beslissing gestaan...weg doen of niet. Voor iemand die niet meer piepjong is, vaak last van rug en eigelijk gewoon een sukkelpaard wil een moeilijke beslissing. Maarrrrr....welliswaar is Ginny een draakje, wel mijn draakje

Maar je mening over het eerste punt, daar valt wat over te zeggen...wat vind je van mijn argument ?

Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten