Hallo allemaal,
Ik wist niet zo goed waar te plaatsen, aangezien ik niet echt parelli doe of ooit gedaan heb, maar toch veel dingen in de richting van parelli doe en zo ongeveer alle games. En die gaan best goed, laatst de eerste pasjes sideways allÃ* Naomi eruit gekregen, maar het cirkelwerk blijft een probleem. En eigenlijk is het vooral de send, de rest lukt wel al ben ik er niet echt tevreden mee.
Het probleem is namelijk dat Askja naar binnen komt en niet echt weg wil. Ze is best onzeker op nieuw terrein en is het liefste dichtbij je, al gaat het tegenwoordig steeds beter. De eerste twee weken oid dat ik haar had heb ik enkele malen cirkelwerk/cirkeling met haar geprobeerd, maar na een paar halve pogingen gestopt. Allereerst ben ik er niet al te best in, dat weet ik nog erg goed van Stella, ik loop veel te veel waardoor het voor mn paard erg onduidelijk wordt waarop te focussen en ik ben er nog niet helemaal overuit hoe ik het nu wil met mijn lichaamstaal. Ik heb bij Askja nu een beetje een consitente lichaamstaal ontwikkeld, maar als ik die achter probeer te maken aan de hand van irwin, zit ze alweer in mijn broekzak. Ik moet haar echt voortdurend uit mn ruimte blocken en houden. Eigenlijk komt ze om de haverklap naar binnen, vooral met haar schouder. Ik probeer haar dan te laten lopen maar ipv naar voren te gaan komt ze dan stap voor stap dichterbij, totdat ze haast weer op me staat.
Maar goed, dat is iets waar ik tegenwoordig steeds beter uit kom, door mijn hand parallel aan haar hoofd uit te strekken, als zeinde van blokken.
Het grootste en echte probleem is eigenlijk de send. Ze wil niet weg, gaat naar achteren zodat ze uit bereik is van mn stick of komt gewoonweg op me staan, totdat ik recht voor haar sta, opposite energie use on her head (waar ze echt niet tegen kan), zij steeds dichter op me komt staan en ik daar met die stick sta te hannessen tegen haar schouder zonder enige reactie. Ik wil dan wel feller worden, maar daar schrik zij dan weer van, wat alles weer verstoord waardoor ik uiteindelijk of heel vaag doordruk, waardoor ze op een best onprettige manier op de cirkel beland of ik opgeef. Het cirkelwerk is er ooit ingezet door charlotte, die wat met haar ging spelen en aangezien het bij mij niet lukte het er best behoorlijk heftig in heeft gezet eigenlijk. En ik wil eigenlijk niet zo hard veder. Ik heb de dvd's gezien van L1 waarin linda cirkeling doet, maar dat gebeurt vervolgens weer zo hard en die paarden schieten vrij angstig op de cirkel dat ik geen zin heb om haar zo hard te gaan raken met de string.
Oftewel; het is een grote chaos, heeft er iemand tips? Ik heb het ook eventjes geprobeer op de manier van chris irwin, dmv het blocken van het hoofd en het wegduwen van de schouder, maar toen begon ze weg te gaan, maar botste vervolgens tegen het feit op dat ik als het ware voor haar schouder stond en haar daarmee blokte en ik heb geen zin om haar door mijn lichaamstaal heen te duwen. En vervolgens stond ze natuurlijk weer in mn broekzak....
En dan nog eventjes het kleine stukje gras eten, ik krijg As wel uit het gras, maar ze duikt er steeds vaker in en ik krijg haar er niet echt goed uit. Echt lekker gaat dat niet, ik heb het geprobeerd met fases om haar rustig uit het gras te krijgen, doe er voortdurend een stemcommando bij, maar echt lekker werken doet het niet en zo probeert het toch iedere keer weer...
Sorry voor het lange en verwarrende stuk tekst, maar ik vind het lastig om dit soort dingen kort en bondig te formuleren, zeker omdat er zoveel dingen meespelen en al geprobeerd zijn altijd...
Groetjes,
Naomi
Bladwijzers