Wie heeft er ervaringen met parelli én La cense? En is het pakket eigenlijk te vergelijken met level 1 van parelli of nog met meerdere levels?
Wie heeft er ervaringen met parelli én La cense? En is het pakket eigenlijk te vergelijken met level 1 van parelli of nog met meerdere levels?
Ik heb 6,5 maanden met mijn paardje in La Cense gebivakkeerd toen het nog een 'endorsed' Parelli opleidingsinstelling was. Veeeeeeeeeeel geleerd. We hebben het nu over winter 2003-2004.
Daarna zijn ze een wat andere koers gaan varen. Daar ben ik niet echt bekend mee. Maar van oorsprong is het een Parelli-tent![]()
May the horse be with you!
Heb in hun maandelijkse nieuwsbrieven wel gezien dat ze pakketten uitgebracht hebben, maar meer ook niet. Wel wat filmpjes bekeken overigens, waarop het er vergelijkbaar uitziet met Parelli.
Volgens dat ik vernomen heb, was het eerst volledig Parelli, maar ze wouden compromissen sluiten met de normal technieken. Dit kon Pat niet toestaan en heeft het conctract verbroken. Zo heb ik het uit vrij goede bron vernomen![]()
Horses and Live, It's all the same to me...
en alle pakketten zijn in het frans dus is het zaak om goed frans te beheersen...
Success consists of going from failure to failure without loss of enthusiasm ~ Winston Churchill
hebben ze geen engelse versie? volgens mij wel, want zowel in engeland als in frankrijk was er een 'Equine Ethology' afdeling.
Ik denk ook dat je het tegenwoordig ook in het engels kunt krijgen.
Wat bedoel je met die "compromissen met de normal technieken"?
Is er dan echt niemand die zo'n pakket heeft?
De details weet ik er ook niet van.
Horses and Live, It's all the same to me...
de paketten bestaan ook in het engels.
Ik was begonnen aan de opleiding daar, maar ben gestopt omdat het voor mij niet ver genoeg ging; het ging veel om de oefeningen (resultaat), paarden staan op ijzers, als werkzaamheden zetten ik paarden binnen en buiten en deed ze dekens om....
Andy, de exparelliinstructeur die daar werkt is er voor de externe cursussen..
wat mij betreft..jammer!
Meer uitleg door Andy...
http://www.method-lacense.com/newletter ... ier_uk.php
May the horse be with you!
Bladwijzers