Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 17

Topic: stick knabbelen

stick knabbelen

Even een klein, kort, mini-vraagje.. Ik lees net in een ander topic dat stick knabbelen niet mag. Oh?

Ik vind het juist goed als Wien erop knaagt en als ze er met haar knaag-blik naar kijkt dan bied ik 'm eigenlijk meestal wel aan. En ik haar maar geweldig vinden omdat het als 'n soort van friendly is ofzo. Nee geen friendly, maar zoiets dan.

Waarom mag dat niet? Van wie niet? Wat is de reden? Etc. etc.

(goh, ergens weet ik al precies wat het antwoord is, maar ik wil het toch maar even checken)

Forum Meubilair Hanneke1980's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2005

Re: stick knabbelen

O dat doet Unieko ook. En tsja misschien is het wel onconsequent, maar ik laat hem maar, liever die stick dan mijn vinger. '

Ik heb wel het idee dat hij doorheeft wanneer het mag (tijdens undemanding time of na goed uitgevoerde oefening) want hij zal niet op eigen houtje aan de stick beginnen, en als zijn eigenaar gaat rijden dan haalt hij het ook niet in zijn hoofd om de zweep vast te pakken.
    Willen is kunnen, zolang er maar koffie is.

Ik weet niet dat er iets wel of niet mag. Maar die stick is van glasvezel. Ik zou niet eens willen dat Poca daar op kauwt. Heel ongezond lijkt me dat.
    www.blijpaard.com - want een blij paard is goud waard
    www.innerfeeling.nl
    - healing voor mens & paard, telepathie en coaching

Actief Forumlid shetfan's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005

Speedy knaagt altijd op het handvat, dat is van zacht rubber
    Ik weet ook niet zo goed of ik het moet toelaten. Ik vraag me ook af waarom 'ie het doet.
    Aan de ene kant is 'ie sowieso wel happerig, aan de andere kant hapt 'ie niet in de stik, maar knabbelt er wat aan, net zoals hij soms met de leadrope doet.
    Er is dus een verschil tussen m'n hand en de stick voor hem (want m'n hand hapt 'ie naar en de stick knaagt 'ie op).
    Dan vraag ik me toch af of 'ie niet last heeft, van z'n tanden ofzo, want als het zo zou zijn dat hij nÃ*et naar mij mag happen maar wel naar de stick, zou 'ie dan rustig op de stick staan sabbelen en knabbelen i.p.v. die te bijten?
    hmm hmmm
    'k ben benieuwd naar meer antwoorden

Ja Wim weet ook precies wanneer het mag, ze vraagt het ook nooit overduidelijk, of pakt 'm af ofzo. Meestal als lekker aan het zitten bent, aan het niksen en de stick heb je toevallig in je hand, dan zie je haar er met zo'n blik naar kijken. Verder doet ze niks, alleen een paar seconden kijken.. als ik 'm dan geef is ze wel een kwartier zoet met heel voorzichtig onderzoeken, op zo'n manier alsof ze toch niks beters te doen heeft. Ze ziet er dan trouwens uit alsof haar IQ niet hoger dan 50 is

Roos; ja op dat harde gedeelte laat ik haar ook niet knabbelen, dat lijkt mij ook gevaarlik. Maar Wim knabbelt alleen op het handvat, en ik weet niet of dat nou gevaarlijk is of niet. Het is ook niet echt knabbelen trouwens, maar meer lip-spelen en soms wat sloom beetpakken, likje geven..

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Misschien denken de tegenstanders: vandaag de stick, morgen je vinger?
    Denk trouwens dat een paard heel goed dat verschil kent hoor. Maar goed, dat zou erachter kunnen zitten?

Forum Meubilair Hanneke1980's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2005

@ wannabe: ik weet het zeker: Wim en Unieko zijn familie, ik kan jouw stukje zo over typen.

@Shetfan, ja Unieko hapte in het begin ook veel naar mijn hand, ik had echter meer het idee dat dat was omdat mijn hand bewoog. Het leek alsof hij er een spelletje van maakte: vang de hand.
    Gelukkig begreep hij uiteindelijk dat ik dat spelletje niet zo leuk vond, want dat deed zeer.

Maar als hij op de stick (handvat) kauwt heb ik het idee dat hij dat doet omdat hij ontspannen is. Terwijl hij tijdens het grondwerk soms de leadrope vastpakt, en dan lijkt het weer of hij onzeker wortd / teveel aan zijn hoofd heeft...
    Willen is kunnen, zolang er maar koffie is.

Actief Forumlid bikkel16's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Leeftijd
    50

Je gebruikt de stick toch eigenlijk als verlengde van je arm? Naar mijn idee vind je het dan goed dat je paard aan je arm gaat knabbelen!
    maar misschien zit ik er helemaal naast hoor.

marleen

dat je paard aan je arm gaat knabbelen
    hi hi hi, en ik altijd maar denken dat paarden vegetarisch zijn
    www.blijpaard.com - want een blij paard is goud waard
    www.innerfeeling.nl
    - healing voor mens & paard, telepathie en coaching

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Hanneke1980
    *snip*
    Maar als hij op de stick (handvat) kauwt heb ik het idee dat hij dat doet omdat hij ontspannen is. Terwijl hij tijdens het grondwerk soms de leadrope vastpakt, en dan lijkt het weer of hij onzeker wortd / teveel aan zijn hoofd heeft...
    Sodeknet, dat is ook typisch Wim! Familieee!

Wim heeft me nog nooit gebeten, zelfs als onopgevoed broekie heeft ze dat nooit gedaan. Ik denk eigenlijk niet dat ze dat nu wel van plan is omdat ik het aan de stick wel toelaat.. oké soms is ze een tikkeltje onnozel, maar het verschil tussen de stick en m'n vingers weet ze heus wel.

Aan de andere kant, Wim mag best aan mij kriebelen, ze kriebelt mij ook meestal terug. Daar is niks mis mee lijkt mij. Dan zou ik het toch ook moeten goedkeuren dat ze aan de stick labbelt?
    Want eh.. ze mag aan mij kriebelen, dus aan mijn robot-arm mag dat dan ook. Ofzo

Zelf kijk ik inderdaad vooral naar HOE mijn paard aan de stick bijt.

Lodash deed eerder wel eens bij aanwijzingen op zijn schouder, als hij op de cirkle liep in de stick bijten. Dat was echt: rot van mijn lijf met dat ding! Dat heb ik liever mniet

Nu, als hij wat spanning opobouwt, bijvoorbeeld als hij behandeld wordt ofzo, dan wil hij in iets bijten. Dan biedt ik touw, stick, whatever aan. Stressrelease, prima. Liever stick en touw dan mijn jas en zo. Maar dan MOET hij gewoon ergens in bijten. Totaal ander gezicht trekt hij dan ook.

Daarnaast hebben we ook nog soms het ontspannen knabbelen, rustgevend, gezellig. Ik heb daar echt geen problemen mee.

Dus -oh wat Irwin weer- i don't care IF he bites, I only care HOW he bites

May the horse be with you!

Forum Meubilair Funnygirl's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Leeftijd
    49
    Dagboek Berichten
    7

Maar ter voorbereiding van het bit en in nog een aantal andere situaties in het nieuwe level 2 zie je Linda ook de stick gebruiken in de mond van het paard. Maar dat is dan wel met een doel, ligt misschien dan iets anders.

Actief Forumlid shetfan's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005

Heb hier een filmpje van Speedy die de stick pakt;
    http://www.zippyvideos.com/620821740665 ... y_stick_3/

hij reikt eerst naar m'n hand, maar dat mag niet dus dan maar de stick, ik weet nog steeds niet wat ik ervan moet vinden, het heeft denk ik een reden dat 'ie het doet, maar wát...?

Actief Forumlid aylakim's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2005

Hier lijkt het me te gaan om een onzeker gedrag. Zoals Mafhaf al zei gaat het erom hoe je paard op de stick bijt. Bij Ayla zie ik dat ook als ik ze terug vraag na circelinggame in galop. Ze doet ontzettend haar best tijdens de circeling om niet right brained te worden en als ik ze dan bij me terug vraag "moet" ze haar ding ergens op kwijt kunnen. Het is een goede barometer om te zien hoe kalm je paard eigenlijk is. Ik neem hem dan terug af en zucht nog eens langzaam tot ze echt weer kalm wordt.
    We spelen ook soms het spelletje "leiden met de stick" Dan moet ze hem juist vastnemen en ga ik zo met haar stappen. (is geen parellioefeningetje maar gewoon leuk).
    Gewoon eraan staan frutselen zonder doel mag ze van mij niet doen omdat dit dan een bewijs is dat ze geen respect heeft.
    keep it fun!

Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    49

Leuke interactie in dit filmpje, Shetfan!

Speedy komt naar jouw toegelopen. Jij blockt hem op enige afstand door recht naar zijn hoofd gericht te staan. Als hij stilstaat, vraag jij hem naar je toe (energie weg van hoofd) en nodigt hem uit om te snuffelen, met je hand. Hij friemelt met zijn lip, alsof hij vraagt 'zullen we krabbelen' en jij geeft hem toestemming hiervoor, waarna hij op de stick gaat knabbelen.

Voor zover ik de signalen kan beoordelen op het filmpje, lijkt hij niet onzeker overkomen. Zachte ogen, oren op 'half stok', hoofd level...
    Never underestimate the Universe

10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten