Het viel me steeds vaker op dat Waldjo steeds lager met zn hoofd en hals gaat lopen maar dan wel lekker zn passen afmaakt en ontspannen loopt. Maar hij raakt steeds meer de grond met zn neus. Als ik 'em iets oppak komt ie in verzet, loopt gespannen en maakt korte passen met zn achterbenen, net alsof er ergens in de bovenlijn niet goed zit. Laats al heel iets onregelmatig aan het rechterachterbeen, 7 weken lang, toen een paar weken goed en nu alweer een paar weken niet goed. Is trouwens wel héél moeilijk te zien en aan het buitenbeen, dus bewegingskreupelheid en vaak bovenin ergens niet goed. Hiervoor heb ik een osteopaat gebeld die in de voorjaarsvakantie.
Sinds zaterdag is ie stokkreupel aan het linkervoorbeen. Er voelde niks warm aan en ook niet dik. Dacht meteen weer aan een hoefzweer die hij in het begin vaak had en die bij hem altijd in de kroonrand doorbreken. Vandaag nog steeds stokkreupel, maar hij staat in stilstand er wel goed op. Kroonrand gloeiend heet, linksachter ook, rechtsvoor ietsie en rechtsachter niet. Alleen de kroonranden dus, de hoeven niet.
Vrijdag komt de veearts de pony van een stalgenootje enten en ik heb haar gevraagd of ie evn naar Waldjo wou kijken en dan met de nadruk op KIJKEN. Wil niet dat er zonder mijn toestemming vanalles in dat paard wordt gedrukt omdat ie overal gevoelig op reageert en bij een evt. hoefzweer ook niet uitsnijden. Mocht ie toch om wat voor reden dan ook behandeld moeten worden dan neem ik zelf weer contact op met die veearts.
Ik hoop zo dat het een hoefzweer is (maar dat verklaart dan weer niet dat er meerdere kroonranden gloeien..) en niet iets anders ernstigers want ik ben zo bang dat ik hem alsnog kwijt raak..![]()
Bladwijzers