Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 16 tot 26 van de 26

Topic: Schimmel op mijn tuig

Re: Schimmel op mijn tuig

Weet niet of het hier bij mag, maar bij mij roest alles vooral.. Na een keer een beetje vochtig zijn al Heeft iemand hier nog een goed idee voor? Schimmel heb ik totaal geen last van trouwens (en dan heeft mn zadel nog wel schandalig 2 jaar buiten gelegen in weer en wind )
    Surrender to fun!

Forum Meubilair Hanneke1980's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2005

Mooie oplossing Trea!,

Schimmel is inderdaad niet erg voor leer, (maar wel voor ons gevoel)
    Wij hadden in Japan een superdeluxe tuigkamer, ook met airco, luchtregelaar etc etc, elke dag liepen we alle tuigen na en vooral in de zomer (met een zeer hoge luchtvochtigheid) kwam er toch wel iets schimmel voor, je zag het bijna onder je ogen groeien.

@ Haidi, roest? op het leer? Ik gooide de metalen delen altijd in de cola, maar of dat nou zo goed is voor het leer?
    Willen is kunnen, zolang er maar koffie is.

Forum Meubilair Timbers's Avatar
    Aangemeld
    May 2005

Ik zeg altijd dat ik de nieuwste trendkleur zadel heb....GROEN met bijpassend hoofdstel uiteraard

Maarre jouw oplossing ziet er top uit hoor Tre. Hoewel ik hier al een tijdje een leren halster van Timber in de gang heb hangen....maar die begint ook een beetje wit uit te slaan (misschien de vetkwast eens ter hand nemen ).
    When you understand why something hurts, it stops hurting. When you understand you have options, you take action.
    And when you understand you have wings, you can soar again. If it's still hurting, fly anyway!

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Vind het trouwens wel een stoer idee om die paardenspullen trots in het zicht te hangen in de gang! Praktisch én decoratief.

@ Hanneke1980: Roest op het leer zou wel heel apart zijn.. Nee roest op alle metalen delen, clips, ringetjes aan een zadel of halster. Zal de cola 'ns gaan proberen. Bedankt voor de tip. (En btw, tis Hästli trouwens)
    Surrender to fun!

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door lila
    Vind het trouwens wel een stoer idee om die paardenspullen trots in het zicht te hangen in de gang! Praktisch én decoratief.
    Ja stoewâh man

Ik weet nog toen ik de eerste keer bij Isla kwam. Die had in volle glorie haar westernzadel op een mooi bokje middenin de kamer staan pronken.
    Nou heeft Isla ook wel een hele stoere inrichting daarvoor (eikenhouten balken, robuuste meubelen, giga open haard) dus het was een pláátje.

Horsewisper-feeling

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Mooi!!!

trouwens (zei de schimmel-eigenaar)
    beter schimmel op mijn tuig dan tuig op mijn schimmel

Actief Forumlid donderwolke's Avatar
    Aangemeld
    Sep 2004
    Leeftijd
    36

Ik heb gehoord van de mevrouw uit de ruitershop dat ze vaak juist gaan beschimmelen door té veel in te vetten... en natuurlijk door de vochtigheid. Ik heb mijn hoofdstel nu ook binnengehangen omdat ik het toch niet gebruik. Maar Bonnie's mentuigje is ook altijd meteen helemaal beschimmeld, zeker met dit weer.

xxx julieke

Forum Meubilair Mieke's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2006

Beter schimmel op het leer dan uitgedroogd leer!

Het kan geen kwaad maar het oogt alleen niet mooi.

In een kast hangen met zo'n vochtvreter er bij dat helpt. maar eerlijk gezegd, ik doe het niet alles is hier lekker groen. Men zadel en hoofdstel dat ik gebruik hebben het niet.
    Whatever your goal , you must come closer to yourself, before you can come closer to your horse.
    Joni Bentley

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Mar 2006

Ik heb gisteren lang gereden in de regen, daarna meteen m'n zadel droog gewreven maar binnen een kwartier sloeg het al helemaal wit uit. Vocht, da's zeker. Hij ligt hier nu binnen te drogen... Ik zou niet weten wat je ertegen kan doen, iemand een idee?
    until we have found the warmth of the sun
    until we are one... the Children of the Sun

Forum Meubilair Horsefreakje's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2006

In een héééééééle droge ruimte leggen??
    Groetjes
    Ariane xxx

My Love Is Yours Alone , The Only True Love I've Ever Known.. When I'm Down U Pull Me Trough When Nothing Else Would Do ! ♥

Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12

Bladwijzers

Forum Rechten