Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 16 tot 23 van de 23

Topic: hoeveel m2 per pony?

Forum Meubilair Antheman's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005
    Dagboek Berichten
    6

Re: hoeveel m2 per pony?

Ik weet niet goed wat we hebben aan wei. Er lopen 9 ponys op, waarvan 1 shet.

Het land is vertrapd op de voerplek. De rest is goed in tact, wordt zelfs van gegeten. We hebben zo´n 10 voetbal velden liggen denk ik. Ik zal het de boer eens vragen.

Hier lopen ze jaar rond op hetzelfde stuk, er wordt niet omgeweid.

Actief Forumlid Veerle D's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2006

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Marja
    Ik vind 4000 m2 helemaal niet zo groot hoor. Als je daar 2 paarden het jaarrond op laat grazen, heb je kans dat je geen gras meer overhoudt.
    Hier in Limburg is dat HUGE! Hier groeit het paardenvirus zo snel dat er bijna geen leuk plekje te vinden is...behalve als je op een manege wilt staan.

En vaak ook nog zonder schuilstal, en als je er dan een hebt moet je hem ook nog afbreken van de gemeente omdat je bijna overal in het buitengebied zit.

Ik denk dat je bijna altijd wel moet bijvoeren, en zowieso het stuk land opdelen, dat scheelt echt
    Grote hooinetten voor in de wei! kijk op <!-- w -->http://www.hooinet.nl<!-- w -->

Ik had voor een e-pony en 2 c-ponies een hectare zandgrond ter beschikking en dat bleek wel wat weinig. Dat kwam onder andere door de staat van het weiland... veel onkruid, weinig gras. Dat werd door mijn inspanningen wel beter, maar dan nog.

Tsja, waarom veel land? Grazen is gewoon wat een paard het liefste doet, zorgt voor voldoende beweging (op 1 plaats hooi eten niet) en zorgt voor meer vermaak. Op een paddock staan paarden zich toch sneller te vervelen volgens mij.

Actief Forumlid marjans's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2006

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door wendytje
    Tsja, waarom veel land? Grazen is gewoon wat een paard het liefste doet, zorgt voor voldoende beweging (op 1 plaats hooi eten niet) en zorgt voor meer vermaak. Op een paddock staan paarden zich toch sneller te vervelen volgens mij.
    Klopt maar dan nog...heb je de mogelijkheid tot veel land dan kies je daar natuurlijk voor maar heb je dat niet...
    leven is meervoud van lef

Aangemeld
    Jul 2006

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Veerle D
    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Marja
    Ik vind 4000 m2 helemaal niet zo groot hoor. Als je daar 2 paarden het jaarrond op laat grazen, heb je kans dat je geen gras meer overhoudt.
    Hier in Limburg is dat HUGE! Hier groeit het paardenvirus zo snel dat er bijna geen leuk plekje te vinden is...behalve als je op een manege wilt staan.

En vaak ook nog zonder schuilstal, en als je er dan een hebt moet je hem ook nog afbreken van de gemeente omdat je bijna overal in het buitengebied zit.

Ik denk dat je bijna altijd wel moet bijvoeren, en zowieso het stuk land opdelen, dat scheelt echt
    verhuizen?!

Actief Forumlid Veerle D's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2006

Nééhéé geef de hop niet op! limburg is veel te sjoen! hahaha
    Grote hooinetten voor in de wei! kijk op <!-- w -->http://www.hooinet.nl<!-- w -->

Wie sjoen os limburg is.. traldie

Aangemeld
    Jul 2006

Limburg mien landj...

Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12

Bladwijzers

Forum Rechten