Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 23

Topic: Anti-verveeltips gezocht

Anti-verveeltips gezocht

Hmz probleempje, Fjalar is uit pure verveling maar begonnen zn stalletje af te breken.. Nu probeer ik vanalles te bedenken om hem bezig te houden, maar het wil nog niet werken.

Hij staat 24/7 buiten. In de paddock want het gras is op. Ik heb inmiddels een hooinet aangeschaft, nu is ie 's ochtends 5 uur met zn eten bezig en 's avonds 7 uur. Verder een hele stapel berkentakken voor m verzameld Die leven niet lang, is erg leuk om mee te gooien, slepen en in stukjes te knagen En dan heeft ie nog zo'n prachtige jollybal (die ook erg leuk is om mee te gooien, vooral naar andere paarden )

Blijkbaar is het nog niet genoeg, vandaag stond er weer een stukje stal minder.. Ondanks de 10 lagen anti-bijt die ik erop gespoten heb.

Nu ben ik een beetje door mn ideeën heen. Heeft iemand nog creatieve ideeën om hem langer over zn eten te laten doen? En verdere bezigheden?
    Surrender to fun!

Re: Anti-verveeltips gezocht

Misschien zo'n voerbal die Timbers ook heeft?

Daar moet bix in toch? Wordt dat dan niet heel zanderig als je dat in de paddock geeft?
    Surrender to fun!

Vriendin van mij heeft ook zoiets (home-made), die doet er stukken appel in. Maar volgens mij is voeren op een zanderige bodem soweiso niet goed ofzo, met de kans dat ze zand naar binnen krijgen..
    Oke ik ben inspiratie-loos.
    Ohja wat Wien altijd doet als ze zich verveelt in de bak, is in de plas water flink gaan stampen.. maar daar heb je wel een grote plas voor nodig en een gestoord peerd

Haha, plassen genoeg! Maar dan krijgt ie natte voeten, dat kan toch niet
    Surrender to fun!

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Als je lekker aan je stal kan eten, dan hebben alternatieven weinig zin, hij heeft geen behoefte aan een alternatief! Zorg dus dat hij er niet meer aan kan eten. Door langs de zijkanten bijvoorbeeld ijzeren profielen te schroeven?
    Heb je antibijt op hertshoornolie basis? Da's het enige dat écht goed werkt vind ik dan.
    Ouwerwetse carboleum hielp ook, maar dat verkopen ze volgens mij niet meer.
    Kortom: ik denk aan manieren om je stal minder smakelijk te maken, want je biedt genoeg andere dingen aan zo te lezen!

Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Misschien kan je nog wat stro bijvoeren, zodat hij altijd wat te knabbelen heeft?

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Hästli
    Ha Wien krijgt niet alleen natte voeten.. die zit zo hard te stampen totdat zelfs haar hele kont nat is

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door lila
    Als je lekker aan je stal kan eten, dan hebben alternatieven weinig zin, hij heeft geen behoefte aan een alternatief! Zorg dus dat hij er niet meer aan kan eten. Door langs de zijkanten bijvoorbeeld ijzeren profielen te schroeven?
    Dan kan ik de hele stal wel van ijzer gaan maken, hij knaagt ook rustig midden op een wand..
    En hij heeft wel behoefte aan alternatieven hoor, hij gaat met veel plezier al die takken opeten/versnipperen/verslepen. Dan heeft het toch op zn minst iets zin?
    Surrender to fun!

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Ja, ik zeg ook zeker niet dat je dat weg moet halen .
    Jammer dat hij midden op de wand eet....dan hebben stripjes weinig zin.
    Misschien de tip van Marja: echt wat te knabbelen aanbieden?

Actief Forumlid sannie's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2006

Of naast takken ook wat serieuzer knaagwerk? Een (stuk) boomstam tegen de stal aan? Berk en wilg zijn zachte houtsoorten die niet splinteren en geen schade aan tong, slijmvliezen en slokdarm veroorzaken. Een beetje doorknagen scheelt bovendien op de langere termijn tandartskosten en als paardlief op dezelfde plek kan kiezen voor een lekkere onbewerkte stam en een vieze anti-bijt stal geeft 'ie wellicht toch de voorkeur aan de stam?

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door sannie
    als paardlief op dezelfde plek kan kiezen voor een lekkere onbewerkte stam en een vieze anti-bijt stal geeft 'ie wellicht toch de voorkeur aan de stam?
    Tja, dan zit er niets anders op. Ik moet de stal met boomstammen gaan beplakken!
    Maar serieus. Ik ga is op zoek naar een mooie boomstam.
    Surrender to fun!

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Mar 2006

Knaagt hij echt aan die stal uit verveling, zou het geen vitamine-tekort kunnen zijn? Die paarden gaan namelijk overal aan likken en knagen!! Heeft hij een zoutblok?
    until we have found the warmth of the sun
    until we are one... the Children of the Sun

Hij heeft een wit zoutblok en een rooie. En aangezien hij toch een deel van de dag zonder eten staat en er niet veel te doen is voor een jong paard, denk ik dat het verveling is.
    Surrender to fun!

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door wannabe
    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Hästli
    Ha Wien krijgt niet alleen natte voeten.. die zit zo hard te stampen totdat zelfs haar hele kont nat is
    Natte kont vindt ie dan weer niet erg Maar natte voeten kan alleen als je door een plas moet om bij eten te komen
    Surrender to fun!

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten