Pagina 1 van de 5 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 64

Topic: manen scheiden kan geen kwaad??

Forum Meubilair peaches's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2005

manen scheiden kan geen kwaad??

Ik vind het mooier bij Diesel om zijn maantjes weer aan twee kanten te hebben. Omdat er aan 1 kant veel witte manen zitten wat ik zelf altijd erg mooi vond maar die je dus niet meer zag.

Ik dacht het kan vast geen kwaad en in de zomer is het vast nog handiger met de vliegen maar vraag het toch maar even. Soms zeggen mensen iets tegen waarvan ze schrikken dat ik dat niet wist dus omdat te voorkoemn toch maar ff checken.

Forum Meubilair Horsefreakje's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2006

Re: manen scheiden kan geen kwaad??

In een DVD waarbij Linda Circling game transitions uitlegde speelde ze ook met een paardje met gescheidde manen. Ze wees erop dat dit wss komt omdat het paard z'n hals onderontwikkeld ofzo iets was, of iig niet genoeg gebruikte..Maar zou echt niet weten wat er verkeerd zou kunnen zijn om de manen zo te borstelen dat ze aan de twee kanten uitkomen..
    Groetjes
    Ariane xxx

My Love Is Yours Alone , The Only True Love I've Ever Known.. When I'm Down U Pull Me Trough When Nothing Else Would Do ! ♥

Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Ik heb Atli z'n manen al 3 jaar gescheiden en dat geeft geen enkel probleem. Ik betwijfel alleen of het lukt om zijn manen permanent naar 2 kanten te laten groeien, want als ik bij Atli de vlechtjes eruit haal, valt alles na een paar dagen toch weer terug naar 1 kant... Dus ik heb er altijd vlechtjes in zitten.

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Jan 2006

indi had toen ik haar net kocht ook een volle bos manen aanbeide kanten. ik zou niet weten waar dat slecht voor is. nu is ze kaal door eczeem...
    think natural, be natural...A horse doesn't care how much you know, until he knows how much you care. Stal Loos

Aangemeld
    Oct 2005

nou hij had toen hij bij isla kwam zijn manen zo half al gescheiden..van nature...en sinds de cursus is een plukje weer terug gaan hangen nadat ze al een tijd allemaal aan 1 kant hingen. Dus oorspronkelijk hingen ze gescheiden..maar ja..weet niet of dat uitmaakt dat je het zelf allemaal verandert.

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Jan 2006

geen idee. mss wel voor wedstrijden ofzo?
    think natural, be natural...A horse doesn't care how much you know, until he knows how much you care. Stal Loos

pasterza
    Guest

Bij Waldjo hangen ze ook naar 2 kanten. Hij heeft zulke dikke manen dat niet alles aan één kant wil blijven dus hetgeen wat niet meer aan de linkerkant past, valt naar rechts. De scheiding ligt helaas dus ook niet in het midden. Links hangt dan een enorm dik pak manen en rechts het beetje manen. Pogingen om die scheiding in het midden te houden lukt niet, iemand tips?

Ik wissel ieder jaar van kant bij Poca. Dan manen links, dan rechts. Nog nooit gemerkt dat het een negatieve invloed zou hebben, dus splitsen kan volgens mij prima.
    www.blijpaard.com - want een blij paard is goud waard
    www.innerfeeling.nl
    - healing voor mens & paard, telepathie en coaching

Aangemeld
    Oct 2005

[quote="Pocalover"]Ik wissel ieder jaar van kant bij Poca. Dan manen ]

whauahha...echt war ja? gewoon voor de mooi?

@pasterza ik heb toen ik alles naar 1 kant wilde hebben telkens alles naar 1 kant gevlecht...dat zo een paar weken gedaan..3 ofzo... en toen bleven ze ook hangen. En dan telkens even opnieuw vlechten om de zoveel dagen..

Ik heb nu zelf een beetje een scheiding gezocht..kleur bij kleur..zeg maar..is ook niet het midden volgends mij..maar wel waar de kleuren scheiden.

Forum Meubilair Aspen's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2006

Mijn paardje heeft zijn manen aan de 2 kanten. Het grootste gedeelte hangt aan zijn rechterkant,maar vlak na de maantop hangt er een heel deel aan de linkerkant. Volgen smij heeft dit geen invloed op je paard.

O, ik doe dat nooit. Ik laat ze hangen hoe ze vallen. De natuur heeft het niet voor niets zo bedacht denk ik maar

Ik heb het in het regenseizoen wel een beetje geprobeerd bij Lodash, dan bleef ie droger, dacht ik

Niet dat dat lukte, want dan waait het ook vaak.... duh!

May the horse be with you!

Forum Meubilair myracara's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005

Volgens mij kán het wel, maar vinden sommige paarden heel stom als je hun manen anders doet. Bij Myra heb ik wel een tijdje alle manen naar één kant gevlochten en dat bleef toen ook een paar maanden zo, maar nu is het weer verdeeld.

Bij Fjölnir heeft het geen enkele zin. Als ik zijn voorpluk een beetje meer naar het midden orden, zodat hij geen haar voor zijn ogen heeft, begint hij meteen wild met zn hoofd te schudden. Kijkt er ook echt zo puberaal bij
    Don’t trust reality. After all, it’s only a collective hunch.

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Ik laat ze hangen waar ze hangen. Bij Vash hangen ze aan de verkeerde kant (voor 2012 ) Maar als ik mezelf even haarpijn indenk als ik een hele dag een staart in heb gehad, dan laat ik wel om hem dagen met strakke vlechtjes te laten lopen. Voelen ze misschien anders dan wij, maar lekker zal het toch niet zitten lijkt me.

Oh Lila, waar moeten ze officieel hangen voor 2012, just in case?

May the horse be with you!

Pagina 1 van de 5 123 ... LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten