Resultaten 1 tot 4 van de 4

Topic: overal aan likken is tekorten???

  1. #1
    Actief Forumlid
    Aangemeld
    Jan 2006
    Locatie
    dronten
    Berichten
    357

    overal aan likken is tekorten???

    ik was gister even bij mijn paardje. ze staat even een paardagen op stal omdat ze erg raar deed en nu goed in de gate kan worden gehouden.

    ik heb haar even uit haar stal gehaald, en een beetje aan het halstertouw vastgehouden. ze liep wat rond, maar begon ten eerste aan een baal stro te vreten. ze leek echt honger te hebben, dus maar meer voeren. misschien komt het omdat ze altijd op de wei staat en constant kon eten. nu krijgt ze 2 keer per dag, dus niet meer de hele dag door...
    maar ten tweede begon ze overal aan te likken. eerst mijn hand helemaal afgelebberd, maar daarna ook de vloer, de staldeur van haar buurvrouw en zo ging ze alles af waar ze bij kon... duidt dat op een mineraal tekort? dat was het eerste wat mij te binnen schoot. ik heb haar nu net sinds gisteren aan een vitaminen-mineralenkorrel gezet ook. wat denken jullie?
    think natural, be natural...A horse doesn't care how much you know, until he knows how much you care. Stal Loos

  2. #2
    Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Locatie
    NH
    Berichten
    9.712
    Dagboek Berichten
    12

    Re: overal aan likken is tekorten???

    Hoe bedoel je: ze deed raar?
    Hoeveel beweging krijgt ze dan nu?
    Het spijsverteringstelsel van een paard kan slecht tegen wisselingen qua voer. En het is belangrijk dat ze een groot deel van de 24 uur ruwvoer tot haar beschikking heeft. Een liksteen in de stal, heb je die?

  3. #3
    Forum Meubilair Aspen's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2006
    Locatie
    Bredene(B)
    Berichten
    4.012

    Re: overal aan likken is tekorten???

    Ik denk dat het kan komen door een tekort aan mineralen of vitaminen ofwel uit verveling. Als ze voorheen altijd op de wei stond en nu opeens op stal,zal ze zich wel vervelen. Ruwvoer is hier een goede oplossing voor. Een liksteen is ook aan te raden.
    Maar zoals Lila al vroeg,waarom deed ze raar?

  4. #4
    Actief Forumlid
    Aangemeld
    Jan 2006
    Locatie
    dronten
    Berichten
    357

    Re: overal aan likken is tekorten???

    ze staat maar heel even op stal. ze stond te rillen in de wei, ze was al wat duf en sloom, dus is ze op stal gezet zodat ze in de gate kon worden gehouden. nu trilty ze helemaal niet. ook buiten niet. waarschijnlijk had ze net liggen rollen in de sneeuw ofzo. ze vertoonde verder behalve sat slome niets van ziek zijn...at goed, dronk goed, en geen koorts.

    ze krijgt onbeperkt ruwvoier nu zowat. zodra het kuil op is begint ze aan haar eigen stro...

    ze krijgt nu wat meer krachtvoer (opgebouwd) en nu dan die korrels er bij. liksteen ind e stal ga ik niet doen, want morgen gaat ze weer naar buiten...
    think natural, be natural...A horse doesn't care how much you know, until he knows how much you care. Stal Loos

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •