Oorspronkelijk Geplaatst door
myracara
Lieke wij postten tegelijk;
Als Fjölnir écht gaat kan ik hem op dit moment nog niet stoppen, ongeacht wat ik aan of in hem hang. Daar ben ik me echt van bewust.
dat is dus iets wat ik me toch nog afvraag..maar is denk ik ook omdat ik denk dat weer elk paard anders reageert..1 gevoeliger..hoge pijngrens..of juist eerder kunt overdonderen met een plotselinge ingreep zeg maar..
Het gebruik van een bit zou ook echt zijn om te kijken of hij dan minder de neiging heeft om te rennen.
meer zo van dat je maar minder hoeft te doen dat hij sneller reageert vooral bij het stoppen dan dus zonder bit bedoel je?En dat in een nog niet vlucht situatie.
Van een meisje die op dat kamp werkte hoorde ik dat hij toen met gemak onderweg naar huis vanuit rengalop te stoppen was
ja hierbij denk ik weer, was er iets anders wat hem afleidde, waardoor hij ook meer aandacht had voor de ruiter? was hij over zijn angst heen door genoeg te hadden gerent om te besluiten maar weer te stoppen met rennen...dat is weer iets wat je niet weet..maar misschien ook elke keer anders is bij jou
Met een halster of bitloos hoofdstel lukt dat me nieteens in draf. Daarom vraag ik me af of de brug naar het;"jij MOET stoppen als ik dat aangeef" misschien makkelijker is met een bit.
kun je altijd proberen, maar in een rustige situatie is het weer ander dan een vlucht situatie en zelfs dan kan het nog anders zijn...snappie?
En dat doet hem misschien pijn als hij niet reageert ja, hoe lullig dat ook is. Als hij tegen de druk van een halster in gaat doet dat ook pijn.
Op het moment dat hij niet tegen de druk van het bit in gaat, heeft hij er totaal geen last van.
Ja ik denk ook..als je dan toch met bit aan het rijden bent "toevallig". En je komt in zo'n situatie en het gaat hem pijn doen, dan zou ik ook zo reageren..al is het maar als laatste poging om te zorgen dat je stopt om niet te verongelukken..jij en hem.
Het is een vaag verhaal geworden en misschien ben ik het er morgen al niet meer mee eens. Ik ben blij met je ideeen!
Bladwijzers