-
Forumlid
Ervaring met de funrider?
Ik ben een beetje aan het rondkijken naar boomloze zadels en toen kwam ik de funrider tegen. Op internet is bijna niks te vinden over dit zadel. Dus zijn er mensen hier met ervaring??? Het zadel is voor een ronde fjord.Even een linkje:
http://www.marktplaats.nl/index.php?url ... %253D%253D
Die kleur vind ik echt
, maar ja.. Daar valt wellicht nog wel iets aan te doen.
(edit by callippo: link veranderd, werkte niet)
-
Forum Meubilair
Re: Ervaring met de funrider?
Vin de kleur juist wel geinig, zou ie mijn paardje niet passen?!
-
Forum Meubilair
Ik vind em lijken op de barefoot cheyenne, de randoll's en de torsion....
Ik heb de randoll's... Mijn randoll's is eerder mat van kleur en kost nieuw 319 euro (zonder pad en singel), Ik vind dit soort zadels héél leuk om mee te rijden.... Alleen weet 'k niet hoe groot de zitting is van dit zadel. Die van randoll's is eigenlijk maat 1,5 (als je vergelijkt met barefoot zit die tussen maat 1 en maat 2 in). Op de website van barefoot kan je wel wat info vinden over maten. Als je dan de maten kan opvragen van het zadel weet je perfect of jou achterste erin past.
Ik zie dat er een grandeur pad onderlicht met schapenvacht. Die pads zijn héél goed. De inlages die in deze pad zitten kunnen vervangen worden en houden de ruggengraad vrij; Alleen hou'k niet zo van schapenvacht onderaan omdat ik vind dat de huid van het paard niet kan ademen. Anderen hier op het forum vinden de schapenvacht juist wel geweldig.... Het is maar wat je zelf wil. Die pad en de vervangstukken kan je kopen via boomloosrijden.nl.
De prijs van het zadel inclusief beugels, singel en pad vind 'k zeker niet te duur... Bovendien vind 'k de kleur juist wel leuk
't is eens iets anders dan gewoon zwart of bruin 
Vind het heerlijke zadels!
Het is natuurlijk te zien wat jij met dat zadel wilt.... Ik vind dit geen geschikt zadel als je lang in verlichte zit gaat omwille van de stijgbeugelophanging. Ik weet dat die bij randoll's en barefoot gewoon van de ene kant naar de andere kant onder de zitting is doorgestikt door een nylon band. Bij verlichte zit kan die band dus drukken op de rug van het paard. Ik heb mijn randoll's gebruikt om op trektocht te gaan met een fjord (twee dagen achter elkaar) en 'k vind het prima voldoen. Ik gebruik het nu vooral om met m'n warmbloedje te rijden. Daarvoor heb 'k er een hogere pommel van barefoot ingestoken.
Vind het ook heerlijk om dressuur mee te rijden omdat 'k echt m'n paard onder me kan voelen, en de achterhand beter kan controleren.
Ik weet niet of dit zadel hetzelfde is als de barefoot, torsion en randoll's... maar hij ziet er toch grotendeels hetzelfde uit...
-
Forumlid
Dat vind ik ook inderdaad, hij lijkt erg op andere boomloze zadels. Die kleur is ook wel grappig alleen bij een fjord... net wat minder. Het lijkt een prima zadel. En ze zijn nieuw te koop voor 270 op marktplaats. Dus qua prijs weer interessant vergeleken bij een barefoot bijv. of een ghost, die lijkt me ook erg fijn. Het is lastig dat niemand er ervaring mee heeft. Er zijn ook geen verkooppunten te vinden behalve 1 in Zeeland, maar dat is 2,5 uur rijden..
-
Forumlid
Hij schijnt trouwens te vallen als een 18 inch
-
Forum Meubilair
Kan je niet vragen om em eens te mogen uitproberen? Ik zou het zadel sowieso niet kopen als je het niet mag proberen, want als hij dan toch niet goed zou zitten zit je ermee hé...
Of je kan eens horen hier op het forum of iemand een gelijkaardig zadel heeft en of je dat eens mag proberen.
Ik had een randoll's mogen proberen van iemand hier in de buurt voor 'k em kocht in de ruitershop;
Forum Rechten