Resultaten 1 tot 8 van de 8

Topic: nut 'wegkijken' achterhand paard

Actief Forumlid Ginny's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006

nut 'wegkijken' achterhand paard

Ik kreeg van een vriendin de zeer sceptische vraag wat nou eigenlijk het nut is van het kunnen 'wegkijken' van de achterhand van een paard is.

Helaas wist ik het antwoord niet, daarvoor ben ik te kort met Parelli bezig, maar zou haar wel graag dat antwoord willen geven.

Wie o wie...

Re: nut 'wegkijken' achterhand paard

Het is sowieso handig als je voeten van je paard kan bewegen. Maar voor je veiligheid vind ik het ook wel erg hand. Die achterhand kan potentieel uithalen dus die heb je bij voorkeur niet voor je gezicht.
    www.blijpaard.com - want een blij paard is goud waard
    www.innerfeeling.nl
    - healing voor mens & paard, telepathie en coaching

Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Door de achterhand weg te drijven, komt de voorhand (en dus het hoofd) naar je toe. Dat is handig als je je paard van een afstand naar je toe wilt halen.

Ook als je online werkt (longeren bijvoorbeeld) is het onmisbaar. Want zoals Marja al zegt; het tegenovergestelde van hetgeen je laat wijken, komt naar je toe. Hoe haal je je paard naar je toe vanaf de cirkel? Door aan het hoofd te trekken? Nee he! Door de achterhand te wijken komt de voorkant naar je toe. Dit is voor een paard nou "paardentaal" . Paarden "trekken" namelijk niet aan elkaar als ze elkaar willen laten bewegen. Het enige wat paarden onderling doen is elkaar duwen. Met lichaamskracht (dus letterlijk duwen), maar ook duwen ze door "lelijk" te kijken het paard een bepaalde richting uit.

Forum Meubilair skey's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2004
    Leeftijd
    42

Inderdaad, controle over de achterhand is "controle over het paard". En dan hoef je zoals veel mensen aan dat hoofd niet meer te zitten.

kijk, dat is al duidelijker, maar hij komt toch ook als je hem uitnodigt?

Hallo magicjoy,

Ja als je hier de filmpjes kijkt die overal staan, dan zie je dat de paardjes komen als je ze uitnodigt. En als ze dan niet doen, dan hebben ze daar reden toe. En wat al die redenen kunnen zijn: ja dat noem ik dan horsemanship en kun je je tot je fysieke dood mee bezig houden.
    www.blijpaard.com - want een blij paard is goud waard
    www.innerfeeling.nl
    - healing voor mens & paard, telepathie en coaching

Forum Meubilair Horsefreakje's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2006

Ik vind het heel handig als ik bv. door een poort met Pipa moet en ik kijk even naar haar achterhand draait ze zich netjes naar mij toe. Heb al veel mensen zien sukkelen omdat hun paard gewoon doorloopt en zij wanhopig en de poort willen dichtdoen en hun paard vasthouden.
    Pipa kent het spelletje al: eerst gaat zij er door, dan draait ze haar achterhand, wacht netjes op mij tot ik de poort dicht gedaan heb en volgt me dan waarheen ik wil.

En nog voor zoveel meer!
    Groetjes
    Ariane xxx

My Love Is Yours Alone , The Only True Love I've Ever Known.. When I'm Down U Pull Me Trough When Nothing Else Would Do ! ♥

Bladwijzers

Forum Rechten