Toevoeging........
Sluit weer af door hem met het touw te aaien, zodat hij leert niet bang te hoeven zijn voor het touw.....zolang hij het maar respekteerd en daardoor jou.
Toevoeging........
Sluit weer af door hem met het touw te aaien, zodat hij leert niet bang te hoeven zijn voor het touw.....zolang hij het maar respekteerd en daardoor jou.
hey thnx voor de reacties van jullie..
ga het zaterdag en zondag eens flink proberen hoef toch alleen zaterdag avond te werken dus ja![]()
Even een vraag hier over..................Oorspronkelijk Geplaatst door simone.vdm
Jij zet die passen achteruit?
Je weet dat je hem hier mee verteld dat hij baas over jou is, he?
Jij geeft hem plaats, hij wint....als je geen antipatie tegen dat woord hebt.
Sommige mensen zeggen het is geen meten in winnen of verliezen.
Wat je ook doet....maak je groot, schreeuw, stamp, zwaai met je handen, schop wat prut naar hem toe (volgens een NH-guru mag dat), duik voor uit...laat hem schrikken, stap opzij en jaag hem de andere kant op opzij.
Maar stap niet naar achteren....tenzij hij je echt aanvalt....dan is het hollen meid.![]()
Hij moet voor jou wijken.
Andere paarden zouden dit gedrag ook niet van hem pikken en hem op z'n plaats zetten, jij zal hetzelfde moeten doen.
vraagje: was het een snelle trap of een langzame bedachtzame trap... een snelle trap zou je als een RB uitting kunnen zien en een langzame bedachtzame trap als een LB uiting. of te wel een trap uit angst of een trap uit dominantie.
Oorspronkelijk Geplaatst door Joke.
nee sorry staat er erg onduidelijk, ik laat hem achteruitlopen en sta meestal zelf stil bij dit achteruit lopen.. soms moet ik hem wel enorm duwen als hij niet wil luisteren..
@maya
ik heb het niet echt kunnen zien, ik keek naar een vlek op mn broek toen het gebeurde, en toen ik de klap hoorde en voelde doordat het ding heen en weer zwiept stond zijn been al bijna terug op de grond..
schreeuwen zou ik toch nooit doen, zo laat je veel te veel emotie los. Gewoon wat "jumpingjacks" (zo wat springen en met armen en benen zwaaien) volstaan meestal wel.Oorspronkelijk Geplaatst door Joke.
De achterpoten gewoon desensibliseren met zweep of carrot stick, touw... denk ik dat het best zal werken.
Horses and Live, It's all the same to me...
Na het lezen van veel van je berichten over Malik heb eigenlijk maar één tip: Malik "moet" ingeschaard worden. 24/7 met leeftijdgenoten leren ze al dat soort zaken vele malen sneller én beter dan jij dat ooit zou kunnen. Die basis kan je een paard maar één keer geven en dat is NU. Jij kan die plaats nooit en te nimmer innemen, al ga je er iedere dag 3 x heen. Dat leren paarden van elkaar als ze véél tijd samen doorbrengen. En na conflicten elkaar een tijdje uit de weg gaan en na een aantal dagen toch weer samen kroelen. Dóen!Oorspronkelijk Geplaatst door simone.vdm
Amen.
May the horse be with you!
Staat Malik nu in zijn eentje dan?Oorspronkelijk Geplaatst door lila
moeder van baasje van die jaarling is bang voor malik omdat hij groot is...
ik ben "bang" voor die jaarling omdat ze je aanvalt...
dus toen heeft de stalbaas besloten zonder overleg of andere opties te bekijken dat ze weer apart moesten..
ik ben nu op zoek naar een weiland in maastricht waar ik malik bij kan zetten (waar dus al paarden staan)
maar helaas is het zeer moeilijk iets te vinden![]()
Hoi Simone.
Voor je paard en paardengedrag/code is het inderdaad beter dat je paard bij anderen komt te staan.
Ik hoop dat je wat vindt.
Misschien kun je op paardnatuurlijk naar (ik dacht dat ze spirit heet) vragen.
Zij zit bij Maastricht net over de grens.
Zij is heel goed met en voor paarden.
Misschien heeft zij een plekje voor hem, al is het maar voor èèn zomer.
Zet anders je vraag algemeen daar op het forum, dat je een plekje zoekt.
Dan komt je paard bij ijzerloze paarden te staan en heb je ook veel minder kans op schade/verwondingen.
hey ja!! dat ik nog niet aan hun had gedacht inderdaad!! thanks voor de tip super van je! (boh ik ben blonDT)
Bladwijzers