Pagina 3 van de 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Resultaten 31 tot 45 van de 50

Topic: krullen in vacht

Forum Meubilair myracara's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005

Re: krullen in vacht

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door shetfan
    pff, 'k ben echt bang voor de uitslag als ze het onderzoek gaan doen... Iedereen spreekt me tegen, maar ik moet het gewoon zeker weten. Dinsdag wordt z'n urine waarschijnlijk getest, 'k hoop maar dat de uitslag er snel is, want 't houdt me zo bezig. Hij kijkt ook helemaal niet blij, en er vesrchenen ook wat lichte rimpels op zijn hoeven, hoewel dat ook mijn eigen fantasie kan zijn. 'K dacht namelijk ook gister even dat ' ie vetbultjes boven z'n ogen had, maar dat waren z'n spieren
    Hee geen zorgen maken nog meis! De kans dat hij cushing heeft is heel klein, je moet het alleen uitsluiten. Het zou mij verbazen als hij cushing blijkt te hebben!
    Er zijn allerlei andere redenen voor een krullerige vacht. Don`t worrie!
    Don’t trust reality. After all, it’s only a collective hunch.

Forum Meubilair Horsefreakje's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2006

Idd, net wat Myracara ook al zegt, én mss klinkt dit wel stom maar Gini's krullen waren helmaal anders...en hij 's nog zo jong! Gewoon afwachten op de uitslag joh, druk maken is nergens voor nodig én helpt je helemaal niks verder...laat ze maar tegenspreken, jij weet heus wel wat het beste is voor Speedy!
    Groetjes
    Ariane xxx

My Love Is Yours Alone , The Only True Love I've Ever Known.. When I'm Down U Pull Me Trough When Nothing Else Would Do ! ♥

Actief Forumlid shetfan's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005

Hmm, ja, 'k maak me mss wel erg snel zorgen...
    Najah, plasje is weggebracht, maar 't kan wel een paar weken duren voor de uitslag er is.

zo ziet 'ie er nu uit:

(maken julie je maar geen zorgen over de wei, ze krijgen volop hooi, vitemientjes en mogen nu elke dag even in een grotere wei, langzaam opbouwen, ze hebben een tijd niet in de wei gekund doordat 't zo nat was, en 't gras heeft met dit rare weer nog geen kans gekregen )

Er zijn inderdaad wel meerdere redenen waarom een vachtje kan krullen, dus nu nog even afwachten. Op de foto ziet het er nog niet zo afschrikwekkend uit ( heel wat anders dan het oude IJslandertje dat ik zondag bij Nicky zag.. jeetje daar ben ik wel van geschrokken!). Maar, als je er tijdig bij bent valt er met Cushing nog best te leven - medicijnen en aanpassingen in het voer zijn dan van belang.
    Fundamentally, there is only one horsemanship - the kind that puts the horse first and helps it to become the very best horse it can be.
    Handige websites]http://www.landenreizen.nl[/url]<!-- m --> en <!-- m -->http://www.ffstappen.nl<!-- m -->

Aangemeld
    Jan 2005

Werd net gebeld, uitslag van het onderzoek was binnen, en 't is geen cushing. Pff, opluchting!
    Aan de andere kant zijn we nu dus nog niks verder, en 'k ga hem alsnog laten onderzoeken, er moet toch een reden zijn dat 'ie lichamelijk en psychisch niet lekker in zijn vel zit.
    Maargoed, cushing is dus uitgesloten!

Gefeliciteerd, dat is een hele opluchting!!!
    Always Look on the Bright Side of Life!!!

Forum Meubilair Horsefreakje's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2006

Fjewww, ook hier een hele opluchting dat Cushing al uitgesloten is...want Cushing is echt een rot-ziekte

Nu maar verderzoeken dus...dit was met urine toch? Misschien weet je iets meer als ze z'n bloed onderzoeken?
    Groetjes
    Ariane xxx

My Love Is Yours Alone , The Only True Love I've Ever Known.. When I'm Down U Pull Me Trough When Nothing Else Would Do ! ♥

Aangemeld
    Jan 2005

Gatsie, 't gaat nu toch echt slecht. Van een afstandje zie je niks, maar er Ã*s wel degelijk iets met hem.

'K had de da nog niet gebeld omdat 't iets beter leek te gaan, golfjes zijn nu stuk minder en z'n vacht gaat weer wat glimmen, ook schudde 'ie minder met z'n hoofd (maar dat komt wss doordat ik anders longeer). En iedereen zei steeds dat het allemaal wel meeviel, dat er vast niks was.

Maar nu heeft 'ie stinkend snot uit z'n neus, je ziet nog steeds z'n ribben en z'n lippen zijn geel met zwarte stippen, ook z'n tandvlees heeft geen goede kleur. Leverproblemen lijkt me nu dus het meest voor de hand liggend. Da komt donderdag bloed prikken enzo. 'K vraag me alleen af of het niet beter is als ze eerder komen, zijn adem ruikt echt naar ontsteking, nouja, als 't erger wordt bel ik wel weer.

Weet iemand wat ik zo lang kan doen voor 'm? Gewoon maar z'n neus schoonmaken met water?

Forum Meubilair skey's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2004
    Leeftijd
    42

Goh, wat een problemen.
    KOmt de DA pas volgende week donderdag of vandaag? Als ie pas volgende week komt, meteen een andere DA opbellen die vandaag nog wil komen. Dat zou ik echt doen hoor, verkleurd tandvlees en zelfs verkleurde lippen zijn geen goed teken.

Forum Meubilair Margot van lare's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2007
    Dagboek Berichten
    48

Klinkt behoorlijk eng allemaal. Ik heb geen idee wat je het beste kan doen. Bij leverproblemen wordt alles oranjeachtig toch? Ik zou zeker niet tot volgende week wachten met zulke verschijnselen.

Aangemeld
    Jan 2005

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door skey
    Goh, wat een problemen.
    KOmt de DA pas volgende week donderdag of vandaag? Als ie pas volgende week komt, meteen een andere DA opbellen die vandaag nog wil komen. Dat zou ik echt doen hoor, verkleurd tandvlees en zelfs verkleurde lippen zijn geen goed teken.
    Da komt volgende week...
    Mss kan ik een andere bellen, we hebben z'n urine ook bij een andere da laten onderzoeken (omdat degene die normaal komt cushing uitsloot).
    Hier een foto van z'n mond, je ziet zo welke van vandaag is en welke van vorig jaar....

Denk dat ik maar even een andere da ga bellen....

Aangemeld
    Jan 2005

Pff, goed dat jullie me er even op wezen, er komt vanmiddag al iemand langs.

Forum Meubilair Margot van lare's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2007
    Dagboek Berichten
    48

Wat ontzettend eng voor je. Ik hoop zo dat het goed afloopt!

Aangemeld
    Jan 2005

Nou, da net geweest. Ten eerste bleek de tandarts die een tijdje geleden geweest is zijn werk absoluut niet goed te hebben gedaan, Speedy had nog allemaal haken, die hem zeker veel last bezorgden... Hij heeft dus nog heel wat staan vijlen en slijpen.
    Er is ook bloed geprikt en ze gaan zijn leverwaarden controleren, uitslag daarvan krijg ik morgen al, das dus fijn. Da zei ook dat zijn oogwit niet helemaal helder was.
    Ook moeten we hem vitamine E en selenium geven omdat al zijn vet in zijn nek wordt opgeslagen.
    Over de snotneus zei 'ie niet zoveel, Speed had ook niks in z'n neus op dat moment, had 'ie net aan mij afgesmeerd . Maar als 't erger wordt, konden we daar ook iets voor geven.

'K ga de tandarts morgen even mailen/bellen denk ik want ik ben echt pisnijdig!

Jee, hou je ons op de hoogte? Ik help je hopen dat het niks ernstigs is.

Bladwijzers

Forum Rechten