Pagina 1 van de 4 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 50

Topic: krullen in vacht

Actief Forumlid shetfan's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005

krullen in vacht

Speedy heeft sinds een tijdje een iets krullige vacht. Nou heeft het veel geregend en dan ziet z'n vacht er sowieso niet zo florisant uit en gaat altijd een beetje krullen.
    Maar z'n haren trekken niet meer recht nu 'ie droog is.
    M'n instructrice heeft me er al op gewezen dat ik ook goed moet opletten hoeveel 'ie drinkt en plast, omdat het weleens de ziekte van cushing zou kunnen zijn.
    Maar hij is pas 10, en 'k heb gelezen dat het uiterst zeldzaam is dat het op zo'n jonge leeftijd voorkomt, maarja; zeldzaam is natuurlijk niet onmogelijk. Ook is z'n vacht helemaal niet zo dik. Ik dacht dat bij de ziekte van cushing de haren heel lang werden, maar hij heeft maar een heel dun wintervachtje dit jaar. Het zijn ook nog niet echt krullen, maar meer golven in z'n haar.
    De dierenarts komt maandag even naar 'm kijken.
    Maar wat zou nou een andere reden kunnen zijn voor een wat krullerige vacht?
    Op deze foto zie je het een beetje: http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto=TRASSSNS

Re: krullen in vacht

Je link klopte niet.

Forum Meubilair Horsefreakje's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2006

Pff, sloeg ff in paniek toen ik je titel las
    M'n haf is nl. gestorven aan Cushing en sindsien is een krulletje in een paardenvacht al genoeg om me van slag te krijgen

Natuurlijk is er voor jou (nog) geen reden tot paniek! Cushing komt idd op oude leeftijd voor (Gini was 20+) dus het zou wel heel uitzonderlijk zijn!
    Gewoon ff afwachten wat de DA zegt
    Als je er echt niet gerust op bent mss toch eens bloed laten nemen ofzo, als het Cushing is moet zijn cortizol gehalte opvallend hoog zijn..denk ik toch, of was het nu te laag? Neenee ik denk te hoog, theeft iig iets met het cortizal gehalte en de hormomen te maken.
    Zweet hij opvallend veel?? Is hij anders gevoelig voor hoefbevangenheid?

Jammer dat ik de foto niet kan zien
    Ben heel benieuwd naar de diagnose v/d DA!!

Edit: foto is nu zichtbaar..zie eerlijk gezegd geen krulletjes
    Groetjes
    Ariane xxx

My Love Is Yours Alone , The Only True Love I've Ever Known.. When I'm Down U Pull Me Trough When Nothing Else Would Do ! ♥

Forum Meubilair myracara's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005

De ziekte van Cushing is een afwijking aan de bijnierschors, die te veel stresshormoon maakt. Daar zijn verschillende oorzaken voor, zoals een afwijking aan de hypofyse (hersenaanhangsel) die de werking stuurt, een tumor (goed aardig of kwaadaardig) van de bijnier, waardoor de productie van hormonen uit de hand kan lopen. Een van de typische symptomen is suikerziekte met veel drinken en urineren. Als behandeling kan bromocriptine gebruikt worden.

Maar even terugkomend op uw paard met wat lang haar. Lang haar hoeft absoluut niet door de vrij zeldzame ziekte Cushing te komen. Meer voorkomende oorzaken zijn wormen, tekorten in de vitaminen en mineralen. Mijn advies zou zijn, een goede wormkuur geven (en dit binnen drie maanden herhalen). Als er na een maand nog geen veranderingen zijn, de dierenarts naar laten kijken, inclusief voeding en eventueel bloedonderzoek. Wel kunt u vast wat urine verzamelen in een schoon potje en dit door de dierenarts op suiker en andere zaken laten nakijken met een urinestripje.
    Aldus dierennieuws.nl
    Don’t trust reality. After all, it’s only a collective hunch.

Forumlid Joke.'s Avatar
    Aangemeld
    Jan 2007

Weet je wel zeker dat je je zorgen moet maken?

Je verteld over regen.....paarden zetten dan hun haren iets uit zodat er lucht tussen komt en die lucht wordt dan warm en houdt ze warm.
    Het droogt dan ook zo op en ziet er inderdaad als golfjes uit.
    Het voelt hard, aan elkaar geplakt aan.

Als je het borstelt wordt het weer zacht en verdwijnt niet helemaal .....net als bij ons nadat we krulspelden hebben ingehad.

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Mar 2006

ik zat ook meteen aan die ziekte te denken.
    misschien is het nuttig om er eens iemand na te laten kijken?

Aangemeld
    Jan 2005

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door carola1
    ik zat ook meteen aan die ziekte te denken.
    misschien is het nuttig om er eens iemand na te laten kijken?
    'k quote mezelf even: "De dierenarts komt maandag even naar 'm kijken."
    Geeft niet, 'k reageer ook wel eens te vroeg
    Maargoed, bedankt voor de reacties.
    Op die foto zijn z'n "krullen" idd niet zo goed te zien. 'T zijn ook niet echt krulletjes, maar z'n vacht is wat gegolfd op sommige plekken, vooral bij de rug, en op z'n hals.
    Ach, 'k maak me gewoon zo snel zorgen... Aan de andere kant, hij heeft gewoon een andere vacht dan andere winters. Waarschijnlijk is 't geen cushing maar d'r is wel Ã*ets. Maar wat...

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Mar 2006

o, sorry dat had ik niet gezien.
    heel veel succes maandag dan.

Aangemeld
    Jan 2005

Dierenarts ie net geweest. Over cushing hoefde ik me geen zorgen te maken, dat was gewoon onmogelijk zei 'ie.
    Het zijn waarschijnlijk lintwormen. Ik ontworm wel gewoon, en elke keer met een ander merk, maar tegen lintwormen blijkbaar niet, dus als het goed is zou het beter moeten gaan als ik daar nu tegen ontworm.
    Verder zei hij over het verband vitaminen-mok dat dat onmogelijk was. Speedy kreeg namelijk mok na 1,5 week vitaminen geven, en aangezien iemand op het forum zei dat er een verband zou kunnen zijn, ben ik meteen gestopt.
    Vitaminen geven gaan we dus maar weer doen, 'k denk dat hij het wel kan gebruiken.

Aangemeld
    Apr 2006

Pak van m'n hart dat Cushing 't al niet is!!

Hopelijk knapt hij snel weer op!!

Veel beterschap aan Speedy en sterkte aan jou!
    Groetjes
    Ariane xxx

My Love Is Yours Alone , The Only True Love I've Ever Known.. When I'm Down U Pull Me Trough When Nothing Else Would Do ! ♥

Forum Meubilair Aspen's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2006

Goed dat het niet te ernstig is! Veel beterschap!

Forum Meubilair peaches's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2005

Huh ow..dit zet me wer aan het denken..Diesel heeft ook golfjes in zijn nek vacht..nooit gedacht dat het iets kon betekenen. Meer zo van..het heeft veel geregent, waarschijnlijk daardoor. Maar zal er nog es op letten en eventueel doorgeven aan isla!

Aangemeld
    Jan 2005

hmm, de golfjes worden steeds erger, en hij krijgt ook hier en daar een soort halve kruinen. Wat denken jullie van de foto's? Hij verhaart trouwens wel.

Aangemeld
    Apr 2006

Foto's doen het niet! Probeer anders een met http://www.photobucket.com

Waarom is de DA er zo zeker van dat het Cushing niet kan zijn?

Dat hij verhaart is wel een goed teken. Toen Gini Cushing had kon je een uur staan kammen om zoveel haren mee te krijgen die je bij een ander paard in 15minuten mee krijgt!..en dat was in de rui periode.
    Groetjes
    Ariane xxx

Aangemeld
    Apr 2006

Foto's doen het niet! Probeer anders een met http://www.photobucket.com

Waarom is de DA er zo zeker van dat het Cushing niet kan zijn?

Dat hij verhaart is wel een goed teken. Toen Gini Cushing had kon je een uur staan kammen om zoveel haren mee te krijgen die je bij een ander paard in 15minuten mee krijgt!..en dat was in de rui periode.
    Groetjes
    Ariane xxx

Pagina 1 van de 4 123 ... LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten