Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 19

Topic: Driving game...geen reactie

Driving game...geen reactie

Ik ben nu beland bij de driving game. Voorhand wegdriven gaar supergoed. Achterhand wegdriven krijg ik totaal geen reactie. Ook niet als ik haar hoofd naar mij toedraai zodat ze de stick ziet. Ik heb geprobeerd eerst Porcupine te doen bij de achterhand en dan overgaan in driving. Dat gaat twee passen goed, maar zodra ze doorheeft dat er geen druk komt, stopt ze ook. Als ik erg hard met de stick op de grond tik, sluit ze zich af. En dit lijkt me niet de bedoeling.

Ook bij achterwaarts gaan heb ik hetzelfde probleem. Ik begin met zachtjes tikken op het touw, oren gaan naar voren. Dan fase 2, fase 3 en fase 4. In fase 4 ga ik ook meer richting haar hoofd. Ik stan dan echt best hard te meppen op het touw vlak voor haar neus, maar ze blijft of met haar oortjes naar voren naar me staan kijken, wat ik nou wil. Of ze sluit zich weer helemaal af.

Wat moet ik hier nu mee aan? Het rpincipe lijkt ze te snappen, want de voorhand wegdriven gaat goed met stick en handen. Vaak al reactie op fase 1. Fase 4 ben ik zelf snooit toe gekomen.

Forum Meubilair Linda's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    44
    Dagboek Berichten
    33

Re: Driving game...geen reactie

Als ze verder niet bang is voor de stick e.d. en het principe snapt (wat heel belangrijk is, anders zou ik weer een stapje terug doen), zou ik een fase 4 gebruiken. Want uit je verhaal blijkt nu dat je geen effectieve fase 4 hebt, anders zou je wel een reactie krijgen. En om nu een uur keihard op de grond te tikken is natuurlijk niet echt prettig hihi

Het is tijd om nu je paard aan te tikken alszijnde een fase 4. Hoogstwaarschijnlijk reageert ze daar wel op. Niet slaan dus, maar tikken. En elke kleine reactie gelijk belonen > rust. Je schrijft zelf al 'zodra ze doorheeft dat er geen druk komt, stopt ze ook'. Dat betekent dat je dus geen druk uitoefent dus waarom zou ze dan een stap voor jou opzij zetten? Als je duidelijk bent in je eerste drie fases en daarna een effectieve fase 4 gebruikt, komt het niet onverwachts voor je paard. En een effectieve fase 4 hoeft niet altijd lichamelijk contact te zijn (hoewel Parelli dat in level 1 vaak wel zo omschrijft). Het is de fase waarvan je zeker weet dat ie werkt. Dat vergt vaak wat creativiteit. Maar voor nu is het denk ik beter als je gewoon level 1 volgt, en je paard aantikt met de carrot stick als ze niet reageert. Krijg je reactie > dan rust en friendly met de stick

Succes!
    Good, better, best, never let it rest. Get your good better and your better best!

Moet ik dan na het tikken een constante druk uitoefenen met de stick. Of iedere keer tegen haar aantikken met een fase 4 druk? En ik kan haar toch niet tegen haar hoofd gaan tikken?

Hoe heb jij het gedaan, of snapte je paard het wel?

Het is inderdaad niet fijn om een uur keihard op de grond te tikken. Krijg ik een beetje lamme arm van .

Forum Meubilair Horsefreakje's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2006

Als je haar achteruit wil driven maar ze reageert niet moet je niet op haar hoofd gaan meppen maar op het deel dat jij wil dat beweegt! M.a.w. haar benen!

Je staat dus een halve meter van je paardje verwijdert en voert je fases op. Uiteindelijk sta je pal voor je paardje maar die heeft nog niet gereageerd,dus geef je een krachtige zwaai aan je stick zodat je string zachtjes tegen haar voorbenen aanvliegt..snappie?

Als je haar achterhand weg wil driven precies zoals Linda zegt: Op de achterhand van je paard bevindt zich ook nog een fase Ik denk dat ze zich wel eens kan gaan bedenken als ze merkt dat je nu op hÃ*Ã*r je fase uitvoert i.p.v. naast haar op de grond!

Succes!
    Groetjes
    Ariane xxx

My Love Is Yours Alone , The Only True Love I've Ever Known.. When I'm Down U Pull Me Trough When Nothing Else Would Do ! ♥

Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    44
    Dagboek Berichten
    33

Hahaha, Horsefreakje heeft je vraag inmiddels al beantwoord zie ik
    Als je consequent en duidelijk bent in je fases, heb je na een aantal keer die fase 4 niet echt meer nodig (hangt uiteraard ervan af hoe snel je paard leert). Ik heb het toen gewoon gedaan zoals in het level 1 pakket, werkte prima

Komt vast goed. Laat je weten hoe het is gegaan?
    Good, better, best, never let it rest. Get your good better and your better best!

Aangemeld
    Apr 2006

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Linda
    Hahaha, Horsefreakje heeft je vraag inmiddels al beantwoord zie ik
    Sorry, ze had die vraag eig. aan jou gesteld
    Als je dr nog iets aan wil toe voegen/wijzigen, ga je gang
    Groetjes
    Ariane xxx

My Love Is Yours Alone , The Only True Love I've Ever Known.. When I'm Down U Pull Me Trough When Nothing Else Would Do ! ♥

Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    44
    Dagboek Berichten
    33

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Horsefreakje
    Sorry, ze had die vraag eig. aan jou gesteld
    Als je dr nog iets aan wil toe voegen/wijzigen, ga je gang
    Hahaha, nee hoor, is goed
    Hoewel ik misschien niet voor het woord 'meppen' had gekozen

Aangemeld
    Apr 2006

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Linda
    Hoewel ik misschien niet voor het woord 'meppen' had gekozen
    K]/images/smilies/regular_smile.gif[/img] 'Meppen' of eig. 'tikken' dus, klinkt wel netter ja
    Groetjes
    Ariane xxx

Volgens mij gebruikt ik het woord 'meppen' ook...hihi.
    Is trouwens een goed idee van die string. Kan ik hem eindelijk eens gebruiken.

Dan moe ik het neem ik aan bij de achterhand ook met de strind eraan doen en die pas gebruiken bij fase 4. Wordt ze trouwens niet ongevoeliger voor porcupine als ik met driving tegen haar aan ga tikken?

Aangemeld
    Apr 2006

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door spokie79
    Is trouwens een goed idee van die string. Kan ik hem eindelijk eens gebruiken.
    Hoezo? Bij de eerste game moet je hem toch ook al gebruiken? Nl. om de string zachtjes over de rug van je paard te zwiepen als Friendly Game...als je nog geen Friendly met de string gedaan hebt is 't niet echt vriendelijk om zo een game te vragen waarbij je je string gebruikt!
    Of versta ik je nu verkeerd?

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door spokie79
    Dan moe ik het neem ik aan bij de achterhand ook met de strind eraan doen en die pas gebruiken bij fase 4. Wordt ze trouwens niet ongevoeliger voor porcupine als ik met driving tegen haar aan ga tikken?
    Ja, bij de achterhand ook met string, lichtjes zwiepen tegen flank.
    Dat laatste hangt van jou af Als jij echt op je paard gaat staan MEPPEN () ja dan zou dat wel eens kunnen gebeuren ja! Probeer echt heel subtiel met het leertje van je string haar flank aan te raken..alsook haar voorbenen. Reageert ze niet dan kun je wel wat consequenter optreden!
    Groetjes
    Ariane xxx

Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    49

Bij driving game gebruik je in het begin de stick ZONDER string! Niet met je string gaan zwaaien, voordat je paard op lichtere fases gaat reageren met driving.

De string is als verlenging van je stick bedoeld, om op grotere afstand te communiceren. Met de string heb je echter veel minder controle over waar en vooral hoe hard je fases aankomen. Met het uiteinde van de stick kun je heel langzaam de intentie van de ritmische aanraking opvoeren en vooral ook RITMISCH houden, dat is met string een stuk lastiger.

Ook bij driving voorhand: je stick tegen de borst, niet met je string gaan zwaaien. Dat zou ik enkel gebruiken voor grotere afstand en als ondersteuning tijdens de YOYO (ipv fase 4 met het touw).
    Never underestimate the Universe

10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    44
    Dagboek Berichten
    33

Als jij echt op je paard gaat staan MEPPEN () ja
    Hihi, grappig dat je daar nog aan gedacht had

dan zou dat wel eens kunnen gebeuren ja! Probeer echt heel subtiel met het leertje van je string haar flank aan te raken..alsook haar voorbenen. Reageert ze niet dan kun je wel wat consequenter optreden!
    Wat je zou kunnen doen, is eerst even 'droog' oefenen met de stick en savvy string eraan. Eerst kijken hoe zacht je een voorwerp met de string aan kunt tikken (bank, hek, vriendje?) . Gaat dat goed dan kun je je paard als 'proefkonijn' gebruiken
    En niet vergeten om bij de Friendly Game de string te gebruiken, zodat je paard niet wantrouwig wordt van de stick en savvy string.

Dat staat dus niet in mijn level 1 (2004 versie). Maar dan heb ik vandaag weer wat te oefenen. Ga ik Friendly met de string doen. En stalgenootje die Parelli doet, komt me vandaag helpen. Kijken of zij misschien ook nog tips heeft. Ik ga in iedere geval Lobke ook als fase gebruiken (en ik zal niet gaan meppen) .

Aangemeld
    Apr 2006

Bedankt voor de aanvullende tips bij mijn uitleg linda!!

Idd, wat je ook kunt doen: Lege blikjes op de ballustrade van de piste zetten en proberen om te gooien d.m.v. het zwiepen met je string..is goed om te leren mikken!

En 't is leuk!
    Groetjes
    Ariane xxx

Horsefreakje, dat is inderdaad een leuk spelletje. Laat ik haar lekker los in de bak en kijken wat zij doet (of ze interesse in mij en mijn spelletje heeft). En kan ik lekker oefenen.

Vandaag heeft stalgenootje mij dus geholpen. Zij vond mijn fase 4 geen fase 4. Het tikken op het touw werkte dus niet voor ons en we hebben het blinde mannetje gespeeld. Zij heeft mij de 4 fases duidelijk uitgelegd. Eerst was er pas reactie bij fase 4, maar na een aantal keren oefenen was het bij de overgang naar fase 3. Dus al een hele vooruitgang. Omdat ze dit snapte, snapte ze het bij de achterhand ook.

Daarbij heeft ze me de Yoyo game en de Circling game geleerd. Al met al zijn we 2 uur bezig geweest. Lobke en ik waren helemaal op aan het einde van de sessie. Dus kunnen we morgen verder oefenen met wat we nu weten.

Nu alleen mijn leadrope nog, die is nog steeds niet binnen. Grrrrrr.

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten