Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 33

Topic: Stukje squeeze game op video

Stukje squeeze game op video

Jaja, het is me gelukt een stukje te filmen van mezelf aan het werk met Annet, en het is een stukje squeeze game over een hindernis geworden. Dat was de bedoeling tenminste, want natuurlijk stopte de camera ermee een paar minuten voordat ze er overheen ging Het begin staat er trouwens ook niet op: ben eerst begonnen met andere games, vervolgens squeeze tussen paal en mijzelf door, en daarna proberen over de hindernis heen.

Hier is de link:
    http://video.google.nl/videoplay?doc...54758966&hl=nl
    Let niet op de herrie: er liggen een paar dakplaten los en die trillen als een gek als het hard waait.

Graag hoor ik jullie commentaren. Wat mijzelf al opviel is dat ik de Yoyo niet duidelijk geef: als ik zo ooit at liberty aan de gang wil heeft mijn arme paard geen flauw idee wat ik wil
    Verder is Annet nog niet echt "snappy" maar ik heb begrepen dat dat ik L2 uitgebreid aan bod komt dus voorlopig laat ik het even zo. O ja, ik liep ook behoorlijk met het touw te klungelen voor mijn gevoel, dat was hartstikke nat en zanderig en voelde niet bepaald prettig in mijn hand. Toch maar vaker oefenen met nat touw

Hier ook nog een fotootje van ongeveer een minuut later, ik had al gehoord dat de camera gestopt was, vlug wat foto's gewist en toen deze nog even kunnen maken:
    Always Look on the Bright Side of Life!!!

Re: Stukje squeeze game op video

Sorry dat ik het zeg... maar als ik al niet snap wat je eigenlijk aan het doen bent, hoe moet je paard het dan begrijpen?

Ik zie een opeenvolging van onduidelijke signalen, een hoop geslinger aan het touw ( wat volgens mij helemaal niet nodig is).. Op een gegeven moment haal je je paard naar je toe en je begint vervolgens meteen weer met het touw te slingeren. Als ze voor de balk blijft staan, ga je belonen door te aaien, in plaats van neutraal te blijven. Snap dat maar eens als braaf paard.

Als je paard nog niet eerder gesprongen heeft, waarom dan die balk niet eerst op de grond gelegd zodat de bedoeling begrepen wordt? Als ze daar een paar keer overheen stapt, leg je de balk daarna wat hoger.
    Fundamentally, there is only one horsemanship - the kind that puts the horse first and helps it to become the very best horse it can be.
    Handige websites]http://www.landenreizen.nl[/url]<!-- m --> en <!-- m -->http://www.ffstappen.nl<!-- m -->

Hoi Marianne,
    Zoals ik al zei: het begin staat er niet op. Ik ben begonnen met een squeeze tussen mijzelf en de paal door, en daarna inderdaad nog over een balkje. Dat ging zonder problemen dus toen een klein hindernisje gemaakt.

Daar waar ik volgens jou Annet naar me toe haal en vervolgens meteen als een gek yoyo, is omdat ik haar niet naar me toe wilde halen, en zij uit zichzelf ineens op me af kwam, dat wilde ik mbv een ferme yoyo stoppen om duidelijk te maken dat dat niet de bedoeling is. Heb geen zin om me te laten overlopen...

Dat van dat friendly-en bij de hindernis zal wel fout geweest zijn, maar ik wilde haar belonen voor de poging die ze deed en de improvement die ze op dat moment liet zien. Ik begrijp dat dat niet mag??? Zal de bijbehorende DVD met Pat aan het werk er vandaag wel weer even bijhalen om mijn kennis bij te spijkeren.

Ik geef meteen toe dat het voor mij ook confronterend was om te zien hoeveel fouten en onduidelijkheden er nog inzitten, maar ja...we zijn niet allemaal perfect en ik hoop ervan te leren.

Misschien heb jij nog een filmpje voor me waarin ik kan zien hoe het wel moet? Of wellicht zin om een keer langs te komen om me te helpen?

Wat een prachtig paard!! Wat is het voor ras? Helemaal mijn type, dit. Mooi.
    Wat me opvalt is dat je wel goed rust geeft op het verste punt (de balk dus), maar je wiggle achteruit is gelijk een fase 3 of zo, en terwijl je paard achteruit loopt blijf je wigglen aan het touw. Je zou het meteen moeten stilhangen en pas weer in beweging zetten als je paardje stopt met achteruitlopen.

Je send vind ik niet echt overtuigend, en zo te zien vind je paardje dat ook
    Dat beentje erover op het laatst is erg lief! Ze kijkt je aan met zo'n lieve, vragende blik van; "doe ik het zo goed baas?" Erg leuk.

Ik zou voor de eerste keer het balkje iets lager leggen.

Actief Forumlid Sarah's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2004

Volgens mij, als jij iets een heeeele goede poging vindt, mag je het ook heeeel goed belonen. Ik zie het dan ook meer van 'goed zo, je bent op de goede weg'.

Ik zie alleen wel idd een hoop geslinger met het touw, wat volgens mij niet nodig is.

Groetjes, Sarah

Forum Meubilair sandra's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    17

Hoi Annet.
    Ik heb het idee dat je de voorgaande games nog niet goed genoeg beheerst om ze te combineren tot de squeezgame.
    Ik zou dus zeggen, oefen eerst nog even over de yoyogame tot ze goed op fase 1 reageert (die ik overigens nergens heb ontdekt, maar dat zeg je zelf ook al)
    En op de drivinggame bij de achterhand.
    Je send en bringback van de circlinggame is denk ik ook nog niet optimaal. Die zou je dus met de circlinggame eens kunnen verbeteren. Daarna de squeezgame doen zonder balkje, tussen jou een bakrand door bv om eens de beweging goed te oefenen die je moet maken.

De gedachte van desqueezgame heb je op zich wel door denk ik. Maar je moet op ten duur de lat hoger leggen dan alleen stilstaan bij het balkje (afgezien dat het balkje misschien een beetje teveel gevraagd is op dit moment).
    Tegen de tijd dat je hier wel aan toe bent kun je jezelf voornemen dat je de eerste 3 keer je paard beloont als hij uberhaupt de goede kant op gaat, waar hij dan ook stopt. Dan geef je je paard enkele seconden rust. Nadat je paard 3 keer op dezelfde plek heeft stilgestaan besluit je dat dat niet meer de plek die echt beloont wordt. de beloning voor die plek is dan maar heel erg kort, waarna je hem weer achterwaarts zet (met fase 1 uiteraard). Gaat ze verder dan de vorige keer dan beloon je dat heel goed met heel veel extra rust. Als de volgende keer weer op punt 1 stilstaat moet ze meteen achterwaarts, bereikt ze punt 2 dan krijgt ze weer extra rust. Na een keer of 3 punt 2 bereikt te hebben is het tijd voor punt 3. punt 3 krijgt nu extra beloning, punt 2 minder en punt 1 helemaal niet meer. etc etc etc. Zo motiveer je je paard om verder te gaan dan de vorige keer.

Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    17

kleine toevoeging. Om dit mooi te kunnen oefenen is een pastic zeiltje heel geschikt, omdat je hierbij echt verschillende punten kunt hebben:
    voor het zeiltje
    met voorbenen op het zeiltje
    met 4 benen op het zeiltje
    over het zeiltje

Actief Forumlid Angelique's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005
    Leeftijd
    39

Je mag wat minder snel door je fases heen gaan.
    Anders wordt een paard nooit gevoelig voor fase 1.
    Je paardje hoeft opzich ook niet de hele tijd heen en weer als hij niet meteen over de balk wilt.
    Yoyo hem dan iets naar achteren (5 stappen ofzo) en do dan weer een send.
    Je ziet dat ze wel heel goed luisterd en je ziet langzaam steeds meer zones over de balk gaan
    Groetjes Angelique

Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Jammer, ik kan je filmpje niet zien... Krijg alleen een vraagteken in beeld, zonder verdere foutmelding ofzo. Iemand enig idee wat er mis is?

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Marja
    Jammer, ik kan je filmpje niet zien... Krijg alleen een vraagteken in beeld, zonder verdere foutmelding ofzo. Iemand enig idee wat er mis is?
    Ligt aan je pc denk ik. Hij doet het wel gewoon hoor, heb nog even getest

Allemaal hartelijk bedankt voor jullie commentaar
    Jullie hebben gelijk dat de overige games nog een stuk verbeterd kunnen worden. Ben toevallig vandeweek eens aan het inventariseren geweest waar de "problemen" zitten.
    Grootste probleem is bij de yoyo de driving game, en dan met name driving van de achterhand.
    Bij de yoyo-game gaat Annet echt voetje voor voetje achteruit, en soms blijft ze gewoon stilstaan. Ik vrees dat ik mezelf daarom heb aangewend om snel de fases op te voeren, wat erin heeft geresulteerd om fase 1 maar helemaal over te slaan Ga hier heel hard aan werken, maar ga tevens binnenkort eens in L2 kijken waar ik wat handreikingen kan vinden om Annet wat snappyer te krijgen hierin. Want op deze manier is haar respons (vind ik) gewoon te minimaal (Heb hierover trouwens al eens eerder een topic geopend )
    De driving game gaat op zich redelijk, hoewel ze de voorhand nog erg veel meebeweegt als ik de achterhand vraag. Echter, bij de circling (meer long-range dus) gaat de driving game al een stuk beroerder, hier moet ik inderdaad nog echt aan werken. Ook op andere momenten zie je steeds weer dat de driving nog niet optimaal is.
    Send voor circling gaat eigenlijk super: ik wijs heen waar ze heen moet lopen en ze gaat al, hoef eigenlijk nooit naar fase 2 ev. Ik heb echter een fout gemaakt met de squeeze game, ik dacht nl dat ik daar mijn arm meer bij mijn lichaam moest houden en dus niet zo "wijds" wijzen, dat het zeg maar anders werkt bij een squeeze dan bij een send. MY MISTAKE!!! Heb zojuist de hele Linda en Pat sessie van de squeeze game weer eens bekeken, en ben tot de conclusie gekomen dat ik het gewoon verkeerd begrepen heb...

Weer een hoop leermomenten erbij, en ga hier zeker mee aan de slag. Ben blij dat ik jullie heb om me op die dingen te wijzen, en ga zeker proberen meer filmpjes te maken want dit is echt supernuttig voor mij!!!

Verder nogmaals als opmerking: voordat ik de camera aanzette, heb ik eerst een squeeze over een balkje gedaan en dat ging probleemloos. Misschien dat Annet er (RB?) gedachtenloos overheen stapte en dat het daarom zo'n probleem gaf toen ik er een klein hindernisje van maakte, maar ik ging ervanuit dat dat wel zo moeten kunnen?!?

@trea: Annet is trouwens een fellpony

@sandra: zeiltje zat ik toevallig straks ook aan te denken om die eens bij de welkoop te halen, kun je sowieso veel leuke oefeningen mee gaan doen!!! Bedankt voor de tip!

@Angelique: daar kwam ik ook achter toen ik straks de DVD opnieuw bekeek. Ook weer verkeerd onthouden dus...scheelt ook een hoop denk ik, als ik niet steeds heen en weer hoef te gaan, hoewel het wel een mooie manier is om mijn driving nog wat vaker te oefenen

@Marja: wat vreemd?!? Geen idee waar dat aan kan liggen...kun je andere google videos wel gewoon bekijken?

Nogmaals hartelijk dank alvast allemaal, ik ga ermee aan de slag!!! Als er nog meer tips zijn hoor ik het graag, hoor ook graag tips over yoyo en driving!

Actief Forumlid Jarno's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2006

Ik vond het eigenlijk helemaal niet slecht voor Level 1. Het enige wat ik als raad zou geven is, lichtere fase 1 en assertievere fase 4. Het belonen als hij met 1 been over het balkje stap vind ik op zich goed, zo weet hij tenminste dat hij goed bezig is.

Zeker niet te lang wachten met level 2, anders gaat het snel saai worden.
    Horses and Live, It's all the same to me...

Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    17

mooi dat je wel bent begonnen zonder balkje, en met balkje op de grond.
    Ik denk dat het probleem niet zo zeer in angst ligt, alswel dat je paard nog niet snappy genoeg is om met genoeg energie weggestuurd te worden dat ze zal springen. Ik bedoel: als jij wijst en je paard sukkelt rustig naar het balkje toe dan is het niet te verwachten dat ze zal springen.

Dus bij jou paard. Eerst de basics, dan de fancy stuff!
    DWV, zorg eerst maar eens dat je paard alle games goed kan, en op fase 1 reageert. Een sprongetje kan voor sommige paarden al een heel respectissue betekenen, waar jullie blijkbaar nog even niet aan toe zijn. Niet erg, juist iets om naar toe te werken.

Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door trea
    Ligt aan je pc denk ik. Hij doet het wel gewoon hoor, heb nog even getest
    Ik had al het vermoeden dat het aan mijn pc ligt, want ik heb dit bv. ook bij de filmpjes van Sandra, en bij bepaalde anderen (weet effe niet meer welke). Maar de filmpjes die bv. bij putfile worden geupload doen het wel altijd gewoon...
    Aangezien ik geen foutmelding krijg, weet ik ook niet zo goed waar ik het probleem dan moet zoeken.

OFFTOPIC
    @Marja: (Even copy-paste van google):
    Om video's op Google Video te kunnen afspelen via uw browser, moet uw systeem over de volgende vereisten beschikken:

Adobe Flash Player 7.0+. Als u de invoegtoepassing Flash Player niet heeft geïnstalleerd, kunt u deze downloaden: http://www.adobe.com/shockwave/download/alternates/
    Microsoft Windows 2000 of hoger met de nieuwste updates, of Mac OS X 10.3 of hoger
    Firefox 1.1+, Internet Explorer 5.0+ of Safari 1.0+
    Een breedbandverbinding met 500+ Kbps voor doorlopend afspelen op Google Video.

Hoop dat je hieraan wat hebt? Zou in jouw geval best kunnen liggen aan de flash player, daar werken volgens mij meerdere videosites mee!

Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten