..ben ik te weten gekomen in het nieuwe LB/HB pakket.
[size=99px][excuse-moi als dit weer een veeel te lange tekst wordt][/size]
Daar staat mooi in beschreven hoe je kunt uitmaken wat je paard precies is en nodig heeft.
Je hebt ook RB introvert en dat is bv. weven. (Maar dat doet Pips gelukkig niet) Of je hebt RB unconfident maar Pipa is toch net iets meer RB extrovert!
In de kolom RB extrovert stond o.a.:
-Gaat met zijn schouder tegen je aanleunen?* [JA]
-Doet vaak het omgekeerde van wat jij vraagt?* [JA]
Etc, maar kan er nu even niet op komen en pakket ligt hier niet. Wou het dus even met jullie over deze 2 hebben.
*Waarom met jullie?
Ja, idd in het LB/HB pakket staat netjes beschreven wat je met zo'n paardje best doet:
-Vraag kleine dingetjes en houd je er zolang mee bezig tot je paard er 'confident' mee is..verspring dus niet van het een op het ander zonder dat je het eerste 'afgewerkt' hebt!
-Regelmaat, véél Friendly.
-Wees eerlijk en vriendelijk maar streng,
-Don't block zone 1 or ANY zone..
-etc..
Ik wou het toch even hier in de groep smijten omdat er hier veel verschillende inzichten zijn en niet alle mensen puur Parelli doen en dit dus mss ook wel vanuit een andere hoek bekijken!
Tijdens de Circling game gaat Pipa vaak naar links als ik haar vraag naar rechts te gaan, of andersom.* Als ik haar terugbreng komt ze vlot naar me toe, en meestal loopt ze een eindje door tot ik bij haar schouder sta.* Dacht dat dit is omdat ze haar zo veiliger voelt en dat ze me nog niet genoeg vertrouwt om mij zo haar hoofd aan te bieden?
Maar ze duwt dus echt met haar schouder tegen mij aan. Meestal probeer ik dan niet 'om te vallen' en maak ik dat ik hÃ*Ã*r voeten beweeg alvorens zij de mijne beweegt [Who moves who]
Nu, wat denken jullie? Wat zou ik nog kunnen verbeteren om dit op te lossen? Pipa is dan wel RB en soms unconfident maar ook erg dominant!
Alvast bedankt dat je de moeite nam om dit te lezen (als je al niet in slaap gevallen was)
Bladwijzers