Resultaten 1 tot 15 van de 15

Topic: Hoe hooi voeren?

  1. #1
    Actief Forumlid Nicolien's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Alkmaar
    Berichten
    1.108

    Hoe hooi voeren?

    Als NH'ers voeren wij onze paarden natuurlijk van de grond.
    Maar hoe doen jullie dat met hooi? Gewoon op de grond neerleggen?
    M'n paarden maken daar namelijk echt een rotzooi van.
    Iemand tips?

  2. #2
    Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Zweden
    Leeftijd
    51
    Berichten
    12.756

    Re: Hoe hooi voeren?

    Wij hebben grote tractorbanden op de grond liggen, waar we het hooi in doen. Die tractorbanden liggen in de schuilstal, die betegeld is. Zo ligt het hooi dus niet in het zand, wat prettig is.
    Vorig jaar lagen de banden nog buiten, in de paddock (stal was toen nog niet bestraat). Dat was ook wel prettig; het hooi waait niet meer weg. Tenzij je paarden hebt die er een zooitje van maken door alles eruit te trekken, dan waait het alsnog weg.

  3. #3
    Forum Meubilair Maaike's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Amersfoort
    Berichten
    2.669

    Re: Hoe hooi voeren?

    nauw ehh, zo

    Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the present (uit; Kung Fu Panda)

  4. #4
    Actief Forumlid donderwolke's Avatar
    Aangemeld
    Sep 2004
    Locatie
    Nevele, België
    Leeftijd
    34
    Berichten
    2.329

    Re: Hoe hooi voeren?

    bij mij ligt het gewoon op de grond, gelukkig is Shiva een net paardje en eet ze alles gewoon mooi vanop het hoopje op . Maar inderdaad zo'n tractorbanden of een gewone lage eetbak zouden wel handig zijn als ze er bij jou inderdaad zo'n rotzooi van maken...

    xxx julie

  5. #5
    Actief Forumlid Tozalin's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2004
    Locatie
    Voorthuizen
    Berichten
    496

    Re: Hoe hooi voeren?

    bij ons ligt het ook op de grond!!!
    tosca eet elk sprietje op, dus het blijft netjes!!!

  6. #6
    Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Isterberg, Duitsland
    Leeftijd
    41
    Berichten
    16.996
    Dagboek Berichten
    49

    Re: Hoe hooi voeren?

    Wij voeren in 3 grote houten bakken, omdat het anders weg waait en ondergeplast wordt (tot voor kort hadden we maar 1 bak en 2 hopen op de grond). Bakken zijn handig omdat de paarden wel met het hoofd omlaag eten. We hebben simpele houten kisten met een klein blokje eronder zodat ze niet in de blub staan en krom trekken. Die hooibak van Sjo is wel heel luxe!!!
    Never underestimate the Universe

    10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

  7. #7
    Actief Forumlid Nicolien's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Alkmaar
    Berichten
    1.108

    Re: Hoe hooi voeren?

    Bedankt voor jullie tips!
    Die hooibak van Maaike is erg mooi, zeg!

  8. #8
    Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Locatie
    NH
    Berichten
    9.712
    Dagboek Berichten
    12

    Re: Hoe hooi voeren?

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Marja
    Wij hebben grote tractorbanden op de grond liggen, waar we het hooi in doen. Die tractorbanden liggen in de schuilstal, die betegeld is. Zo ligt het hooi dus niet in het zand, wat prettig is.
    Vorig jaar lagen de banden nog buiten, in de paddock (stal was toen nog niet bestraat). Dat was ook wel prettig; het hooi waait niet meer weg. Tenzij je paarden hebt die er een zooitje van maken door alles eruit te trekken, dan waait het alsnog weg.
    Hoi Marja, ik heb je een foto per e-mail gestuurd. Ik had zo'n tractorband ook als tip aan mijn broer gemaild (woont in Canada) maar toen ik deze foto's zag heb ik hem snel gebeld en het hem ontraden......brrrrr....als ik die foto zie word ik er onpasselijk van, jij waarschijnlijk ook, sorry a ls je je mailbox hebt geleegd vóórdat je dit bericht leest, maar ik kan nog geen afbeeldingen plaatsen helaas. Nu weet ik niet hoe groot jullie bandje is, en dit is misschien wel een mega-band, maar toch maar even opgestuurd.

  9. #9
    Actief Forumlid werner's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2004
    Locatie
    Duffel (België)
    Berichten
    164

    Re: Hoe hooi voeren?

    Ik voerde Rufus zijn hooi altijd in de stal in een hoek.
    Nu hij bij ons thuis in de nieuwe stal/wei staat, durft hij daar nog niet echt binnen. Hij staat wel op een wei waar nog wat gras op staat.

    Aangezien het redelijk vriest ben ik wat bezorgd dat hij kou heeft omdat hij geen droogvoer eet en dus geen energie kan produceren. Moet ik voet bij stuk houden en wachten tot hij toegeeft aan zijn angst voor de nieuwe stal zodat hij naar binnen durft op hooi te eten of geef ik toe en breng ik hooi naar buiten.

    Hij eet wel zijn brok, maar dan van buiten (achter het hoekje).
    Als je altijd doet wat je gedaan hebt, krijg je altijd wat je gekregen hebt...

    Mensen die ergens in slagen zijn dromers die hebben blijven doorzetten...

  10. #10
    Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Zweden
    Leeftijd
    51
    Berichten
    12.756

    Re: Hoe hooi voeren?

    Ik zou het hooi buiten leggen hoor. Je paard is net verhuisd en daar mogelijk nog wat van slag door, en dan moet-ie ook nog een enge stal in. Ik zou het eerst een paar dagen buiten leggen (bij de ingang van de stal, en het dan langzaamaan wat meer naar binnen verplaatsen.

  11. #11
    Forum Meubilair Feliz's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2004
    Berichten
    3.959
    Dagboek Berichten
    45

    Re: Hoe hooi voeren?

    Bij mij in de wei ligt het kuil gewoon in een berg op de grond en normaal in de stal ook. Kunnen ze er een beetje in rommelen en als het enit in een bak zit kan die tenminste ook niet vollopen.

  12. #12
    pasterza
    Guest

    Re: Hoe hooi voeren?

    Bij ons leggen we een grote baal kuil in het land en zodra ie op is komt de volgende. Hiermee verspil je wel voer maar de grond rondom de baal blijft daardoor vrij droog, iig geen last van dat de paarden in de blubber staan. We hebben toch ruwvoer zat... teveel zelfs
    Daarnaast leggen we hooi onder t afdak --> een ijzeren hek met de onderkant tegen de muur en de bovenkant een stuk van de muur en met touw vastgeknupt zodat het hek schuinstaat en daar prop je hooi tussen.
    Aan de andere kant van het afdak is een stukje met ijzeren buizen afgezet waar we een paar balen hooi leggen.

  13. #13
    Actief Forumlid Tozalin's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2004
    Locatie
    Voorthuizen
    Berichten
    496

    Re: Hoe hooi voeren?

    ik wou dat wij teveel hooi hadden, nu krijgen ze niet onbeperkt hooi omdat mn oma het zonde van het geld vind!!

  14. #14
    Actief Forumlid donderwolke's Avatar
    Aangemeld
    Sep 2004
    Locatie
    Nevele, België
    Leeftijd
    34
    Berichten
    2.329

    Re: Hoe hooi voeren?

    Tja wel vervelend. Wij hebben gelukkig veel hooi voor de koeien, dus dan neem ik altijd genoeg voor Shiva , mijn vader merkt het toch niet.

    xxx julie

  15. #15
    Actief Forumlid Tozalin's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2004
    Locatie
    Voorthuizen
    Berichten
    496

    Re: Hoe hooi voeren?

    kga wel vragen of ze een koeienboerderij willen beginnen, of gewoon nog een weiland kopen om te hooien!!

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •