Pagina 3 van de 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
Resultaten 31 tot 45 van de 64

Topic: manen scheiden kan geen kwaad??

Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Re: manen scheiden kan geen kwaad??

Ik vind Diesel ook mooier met z'n manen naar twee kanten. Lekker ruig. Anders ziet-ie er een beetje braaf uit...

Forum Meubilair Horsefreakje's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2006

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door lila
    Troy heeft gewoon veel te veel van één of ander blauw pilletje gehad!! Denk dat dát het is !
    Monique!!
    Groetjes
    Ariane xxx

My Love Is Yours Alone , The Only True Love I've Ever Known.. When I'm Down U Pull Me Trough When Nothing Else Would Do ! ♥

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Horsefreakje
    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door lila
    Troy heeft gewoon veel te veel van één of ander blauw pilletje gehad!! Denk dat dát het is !
    Monique!!
    Ik zal wel weer heel dom overkomen.. of onderontwikkeld.. maarre ik snap 'm niet.

Hoezo? En wát voor pilletje?

Actief Forumlid issiem's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2005

Om het allemaal nog makkelijker te maken... ik vind de manen naar 1 kant mooier, net als de laatste foto. Dan zie je zn hals tenminste Anders springt het alle kanten op (freggles??) Maar goed... je kan het ieder maand anders doen toch?

Ben benieuwd of het lukt om zo'n mooie scheiding te houden... whahaha brilletje erbij?!

Volgens mij was het zo dat als er "onrust" in de manen zit, er onrust in het lichaam zit. Zo iets was het... whatever.
    "The technique is not important; it is the respect that follows that matters." -Pat Parelli

Forum Meubilair E.Zanden's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Lon
    Eagle's manen hingen toen Marja hem net had naar 2 kanten. Marja heeft sinds een jaar dressuur/ dubbele longeles, en sindsdien zijn Eagle manen (tot onze grote verbazing) steeds meer allemaal naar 1 kant gaan hangen, uit zichzelf...
    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Olga
    Ik herinner me ook nog dat Linda wat zegt over manen: waar een scheiding zit (dus zegmaar waar het verschil tussen naar ]op dat punt zit er dus iets fout/zwak/pijnlijk[/b]. Het is een beetje een vage uitleg, maar ik kan het niet beter omschrijven. Helianthe had toen ze bij mij kwam haar manen links-rechts-links hangen. Ze had een enorme onderhals en duidelijk pijn aan haar rug. Ik heb zeven maanden niet gereden en van alles gedaan om haar haar hals laag te laten houden en te ontspannen. Sinds twee maanden hangen haar manen naar een kant. Allemaal, uit zichzelf, heb ik niets (nouja, indirect dus wel) aan gedaan.
    Linda Parelli vertelt op een van de Savvyclubs DVD's inderdaad kort (en m.i. vaag), dat onregelmatigheden in de manen van een paard aan haar vertellen, hoe de ruiter zijn paard rijdt. En/of waar het paard last heeft. Onlangs kreeg ik het boek onder ogen, wat heel uitgebreid die theorie uit de doeken doet ( en wellicht heeft Linda het uit dat boek ) Het is van:

Sarah Fisher - "Know your horse inside out" (uitgeverij David & Charles)

Erg interessante materie! . Grz Els
    © E l s v a n d e r Z a n d e n ©

"Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter
    and those who matter don't mind.
    " Theodor "Dr. Seuss" Geisel

de antoin de bodters bij ons op stal zeggen het ook... dat je ook aan de manen kan zien of een paard rechtgericht is... zodra het pard rechts is gaan die manen vanaf naar 1 kant hangen

Forum Meubilair Maaike's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004

*reacties van Jess en trea ff weggehaald ivm off topic*
    Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the present (uit; Kung Fu Panda)

Er staan nog 3 van die offtopic reaacties in. Misschien die ook eff weghalen?
    En deze.. da's 4

Forum Meubilair Horsefreakje's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2006

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door maya_longlane
    de antoin de bodters bij ons op stal zeggen het ook... dat je ook aan de manen kan zien of een paard rechtgericht is... zodra het pard rechts is gaan die manen vanaf naar 1 kant hangen
    Nou, met dat Pipa een Appaloosa is heeft ze erg weinig/dunnen manen dus ze zijn niet zwaar/lang genoeg om om te vallen dus ze staan recht

Ben wel eens benieuwd..scheef als ze is ze zouden allemaal naar verschillende kanten hangen!

En van Nappe hangen ze ook naar verschillende kanten..maar die zijn manen zijn zodanig dik dat ze gwnweg niet allemaal aan een kant kunnen, te weinig plaats
    Van Attica hangen ze naar één kant maar zij is nog niet bereden

Foei Trea!!
    Groetjes
    Ariane xxx

My Love Is Yours Alone , The Only True Love I've Ever Known.. When I'm Down U Pull Me Trough When Nothing Else Would Do ! ♥

Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    49

Maar over de 'haar theorie': als je paard heel veel (en lange en dus zware) manen heeft, lijkt het me juist dat je paard uit balans kan gaan lopen hierdoor. De hele manenkam wordt daarmee scheef getrokken. In zo'n geval lijkt een gelijke verdeling links-rechts mij juist fijner voor het paard.

Bij shaf hangt overigens soms wel een pluk aan de voorkant naar rechts, maar of dit precies op de plek is waar ook ooit zijn halswervel vast zat, weet ik niet zo goed...
    Never underestimate the Universe

10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

Actief Forumlid olga's Avatar
    Aangemeld
    May 2005

@ Callippo, het zit niet op de plek vast waar de manen andersom zitten, de manen spiegelen eigenlijk de rug, heb ik begrepen. Het zou dan dus ergens bij zijn lendenen zitten, als je het met de schoft spiegelt op zijn rug. Ik ga dat boek eens ergens opsnorren!
    En van die dikke manen is idd waar, sommige mensen houden daarom expres de manen kort, zodat het niet te zwaar kan gaan hangen.

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door olga
    En van die dikke manen is idd waar, sommige mensen houden daarom expres de manen kort, zodat het niet te zwaar kan gaan hangen.

Eeehm.. ik maak wel een scheiding in het midden..

Forumlid Joke.'s Avatar
    Aangemeld
    Jan 2007

Mooi paard!

Goed besluit.

ps: hoe is de haar inplant waar je zadel komt te liggen.

Hoe bedoel je? De dikte? Het is daar niet zo dik. Het begint zich te verdikken ongeveer 20 cm vanaf de schoft en hoe dichter naar de oren hoe dikker het wordt.

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Jan 2006

leuk, maar wat nou als je paard fjordenmanen heeft? kan ik nog niet niet of ze ergens last heeft
    think natural, be natural...A horse doesn't care how much you know, until he knows how much you care. Stal Loos

Bladwijzers

Forum Rechten