Ik vind Diesel ook mooier met z'n manen naar twee kanten. Lekker ruig.Anders ziet-ie er een beetje braaf uit...
Ik vind Diesel ook mooier met z'n manen naar twee kanten. Lekker ruig.Anders ziet-ie er een beetje braaf uit...
Oorspronkelijk Geplaatst door lila
Monique!!
![]()
Groetjes
Ariane xxx
My Love Is Yours Alone , The Only True Love I've Ever Known.. When I'm Down U Pull Me Trough When Nothing Else Would Do ! ♥
Ik zal wel weer heel dom overkomen.. of onderontwikkeld.. maarre ik snap 'm niet.Oorspronkelijk Geplaatst door Horsefreakje
![]()
Hoezo? En wát voor pilletje?
Om het allemaal nog makkelijker te maken... ik vind de manen naar 1 kant mooier, net als de laatste foto. Dan zie je zn hals tenminste Anders springt het alle kanten op (freggles??) Maar goed... je kan het ieder maand anders doen toch?![]()
Ben benieuwd of het lukt om zo'n mooie scheiding te houden... whahaha brilletje erbij?!
Volgens mij was het zo dat als er "onrust" in de manen zit, er onrust in het lichaam zit. Zo iets was het... whatever.
"The technique is not important; it is the respect that follows that matters." -Pat Parelli
Oorspronkelijk Geplaatst door Lon
Linda Parelli vertelt op een van de Savvyclubs DVD's inderdaad kort (en m.i. vaag), dat onregelmatigheden in de manen van een paard aan haar vertellen, hoe de ruiter zijn paard rijdt. En/of waar het paard last heeft. Onlangs kreeg ik het boek onder ogen, wat heel uitgebreid die theorie uit de doeken doet ( en wellicht heeft Linda het uit dat boekOorspronkelijk Geplaatst door Olga
) Het is van:
Sarah Fisher - "Know your horse inside out" (uitgeverij David & Charles)
Erg interessante materie!. Grz Els
© E l s v a n d e r Z a n d e n ©
"Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter
and those who matter don't mind." Theodor "Dr. Seuss" Geisel
de antoin de bodters bij ons op stal zeggen het ook... dat je ook aan de manen kan zien of een paard rechtgericht is... zodra het pard rechts is gaan die manen vanaf naar 1 kant hangen
*reacties van Jess en trea ff weggehaald ivm off topic*
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the present (uit; Kung Fu Panda)
Er staan nog 3 van die offtopic reaacties in. Misschien die ook eff weghalen?
En deze.. da's 4![]()
Nou, met dat Pipa een Appaloosa is heeft ze erg weinig/dunnen manen dus ze zijn niet zwaar/lang genoeg om om te vallen dus ze staan rechtOorspronkelijk Geplaatst door maya_longlane
Ben wel eens benieuwd..scheef als ze isze zouden allemaal naar verschillende kanten hangen!
En van Nappe hangen ze ook naar verschillende kanten..maar die zijn manen zijn zodanig dik dat ze gwnweg niet allemaal aan een kant kunnen, te weinig plaats
Van Attica hangen ze naar één kant maar zij is nog niet bereden
Foei Trea!!![]()
Groetjes
Ariane xxx
My Love Is Yours Alone , The Only True Love I've Ever Known.. When I'm Down U Pull Me Trough When Nothing Else Would Do ! ♥
Maar over de 'haar theorie': als je paard heel veel (en lange en dus zware) manen heeft, lijkt het me juist dat je paard uit balans kan gaan lopen hierdoor. De hele manenkam wordt daarmee scheef getrokken. In zo'n geval lijkt een gelijke verdeling links-rechts mij juist fijner voor het paard.
Bij shaf hangt overigens soms wel een pluk aan de voorkant naar rechts, maar of dit precies op de plek is waar ook ooit zijn halswervel vast zat, weet ik niet zo goed...
@ Callippo, het zit niet op de plek vast waar de manen andersom zitten, de manen spiegelen eigenlijk de rug, heb ik begrepen. Het zou dan dus ergens bij zijn lendenen zitten, als je het met de schoft spiegelt op zijn rug. Ik ga dat boek eens ergens opsnorren!
En van die dikke manen is idd waar, sommige mensen houden daarom expres de manen kort, zodat het niet te zwaar kan gaan hangen.
Oorspronkelijk Geplaatst door olga
Eeehm.. ik maak wel een scheiding in het midden..![]()
Mooi paard!
Goed besluit.
ps: hoe is de haar inplant waar je zadel komt te liggen.
Hoe bedoel je? De dikte? Het is daar niet zo dik. Het begint zich te verdikken ongeveer 20 cm vanaf de schoft en hoe dichter naar de oren hoe dikker het wordt.
leuk, maar wat nou als je paard fjordenmanen heeft? kan ik nog niet niet of ze ergens last heeft![]()
think natural, be natural...A horse doesn't care how much you know, until he knows how much you care. Stal Loos
Bladwijzers