Mja, maar daar had hij volgens de osteopaat juist geen problemenOorspronkelijk Geplaatst door olga
Vandaar dat ik dacht dat het eventueel ook nog wel in de hals zelf zou kunnen zitten.
Mja, maar daar had hij volgens de osteopaat juist geen problemenOorspronkelijk Geplaatst door olga
Vandaar dat ik dacht dat het eventueel ook nog wel in de hals zelf zou kunnen zitten.
@ Callippo, zou ook goed kunnen, bij Helianthe zou dat ook kloppen, haar nek ligt echt in de kreukels. Osteopaat komt binnenkort ook langs, ben benieuwd wat die ervan vindt!
@ Trea, idd, scheiding. Zou zonde zijn van die mooie manen om ze eraf te halen!
Ik dacht aan mijn paard, haar dikke manen beginnen al waar het zadel komt te liggen.Oorspronkelijk Geplaatst door trea
Ik haal ze er altijd zo goed mogelijk onderuit.
Ik vroeg me af hoe dat bij jouw paard was.
hmmm.. Bruut heeft zijn manen 'keurig' aan één kant... vin' ik ook wel mooi.. en als het nou ook nog betekent dat hij recht is..![]()
[size=16pt]Fijne spullen voor paard en ruiter: www.mzm-geestig.nl[/size]
[size=12pt][color=purple][b]
umh, interesting!
De haren bij zowel Andor als Merrit hangen aan beide kanten.
Maar allebei niet volledig symmetrisch. Wel bijna. Morgen nog eens goed kijken.
hihi, weet niet of je per definitie kan zeggen, "manen hangen allemaal aan 1 kant, dus het paard is recht..."
Hij is vast in ieder geval niet mega gebogen...
Oorspronkelijk Geplaatst door maya_longlane
.. zou wel handig zijn... scheelt een hoop gepuzzel.. ik opteer dan ook voor duidelijke manendracht bij ]/images/smilies/cheer_skirtoff.gif[/img]
![]()
[size=16pt]Fijne spullen voor paard en ruiter: www.mzm-geestig.nl[/size]
[size=12pt][color=purple][b]
Interessante theorie.
Kabriche heeft nu na 13 jaar haar manen lang (voorheen altijd kort ivm dressuurwedstrijden etc...)
Kabriche is 3/4 jaar onder behandeling geweest bij osteopaat en omdat ik gehoord had van die theorie heb ik uiteraard om de manen gelet. En het is serieus waar dat de manen naar 1 kant gingen hangen. Natuurlijk is hier niet mee gezegd dat het dus allemaal waar is, maar het zet me toch aan het denken.
Oordeel nooit te snel, je weet nooit wat de reden is als je er niet naar vraagt!
De theorie aan Marijke de Jong voorgelegd.
Ze zei dat het kán dat een recht paard zijn manen aan een kant draagt. Ze heeft er ook wel van gehoord en ziet er ook wel wat in. Maar de theorie gaat volgens haar vaak niet op.
Ze zegt dat je aan maatwerk moet denkenVoor ieder paard gelden weer andere regeltjes.
Gisteren opgemeten: vanaf de kant waar de scheiding zit gespiegeld op het hoogste punt van de schoft (niet de maan-aanzet, want die ligt nog 5 cm meer naar achter) kom ik PRECIES uit op de plek waar hij regelmatig lichte problemen heeft! Geen idee hoe het heet, maar net dat stuk spieren vlak voor het hoogste punt van zn achterhand.
huh apart hoor... ga als indi ooit lange manen gaat krijgen ook eens opletten...
think natural, be natural...A horse doesn't care how much you know, until he knows how much you care. Stal Loos
noujaaa!!!
mijn pony is wel een nh-paard, maar draagt zn manen van nature wel rechts...
Ik wilde ze ook graag gescheiden hebben, maar ik ben niet consequent genoeg om iedere keer die manen te vlechten en om te borstelen... Daar ben ikgewoon te lui voor haha.
Dus hij houdt ze lekker rechts hangen.Is voor mn kindjes ook handig: Rijden we nu op de linkerhand of op de rechterhand? En hoe zie je dat? En dan krijg ik zo'n schattig antwoord dat zn manen naar mij toe, of van mij af hangen. haha!
Groetjes, Lacuna
Leuke men-pony zoekt verzorgster => http://www.nhforum.nl/viewtopic.php?f=37&t=18477
<!-- m -->http://www.begeleidendhorsemanship.tk<!-- m -->
Maar Shiva heeft zulke dikke manen dat er aan 2 kanten manen hangen. Met wel een rechte scheiding.
Zij zou toch nooit haar manen aan 1 kant kunnen hangen? Dan valt ze om!
Nou dat is dus de reden dat ik Atli's manen gescheiden heb, want die zijn zó dik dat hij er idd een scheve nek van kreeg: je kon duidelijk zien dat de hele haarimplant naar rechts was gezakt...
Toen Pjelks kortgeknipte fjordenmanen net omvielen heb ik zel allemaal naar één kant gevlochten en nou zitten ze nog zo. Ik vind dat het moiste omdat hij te weinig manen heeft voor twee kanten en er anders maar een heel zielig bosje aan één kant hangt.
Nu hangt er nog wel een pluk haar teveel aan een kant achter zijn oren maar ach.
Dat wat Ariane over de DVD van Linda zei klopt trouwens wel. Als ik het me goed herinner had dat paard het voorste deel van zijn manen aan een andere kant dan het achterste deel. Dit kwam doordat hij stijf was of zijn hals niet goed gebruikte. Dat de manen naar twee kanten hingen was dus het gevolg van de stijfheid, niet de oorzaak. Volgensmij kan het absoluut geen kwaad te proberen de manen naar twee kanten te krijgen.
Bladwijzers