Pagina 2 van de 5 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Resultaten 16 tot 30 van de 64

Topic: manen scheiden kan geen kwaad??

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Re: manen scheiden kan geen kwaad??

Rechts (tenminste.... "ze" zeggen dat bij de echt goeie de manen rechts hangen...ik weet nu dat dat niet klopt )

Nee dat kan idd niet juist zijn.

Lodash is vooral linksdragend.

Susan heeft vrijwel alles links hangen en een eigenwijze pluk rechts...

En manmanman wat een beste paarden zijn dat!

May the horse be with you!

Rechts???????????? Ow jee... ik heb allemaal verkeerde paarden hier.
    Kan ik nou niet meedoen?

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Tegen de tijd dat het 2012 is, dan hebben we die theorie wel omgekeerd hoor ! Jij hebt blijkbaar ook een linksdragend setje??

Ja joh! Behalve Troy (die staan rechtop vanwege nihile lengte ) strange.. zou DAT het verschil zijn tussen paarden en NH-paarden?

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Troy heeft gewoon veel te veel van één of ander blauw pilletje gehad!! Denk dat dát het is !

Actief Forumlid Lon's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005
    Dagboek Berichten
    1

Ik heb ook wel gehoord dat het naar één kant of naar twee kanten hangen ook te maken heeft met hoe scheef je paard is. Bij King hangen ze altijd al allemaal aan 1 kant en die blijkt ook niet zo scheef te zijn (ze hangen trouwens rechts, maar in 2012 is King alweer 23 ). Eagle's manen hingen toen Marja hem net had naar 2 kanten. Marja heeft sinds een jaar dressuur/ dubbele longeles, en sindsdien zijn Eagle manen (tot onze grote verbazing) steeds meer allemaal naar 1 kant gaan hangen, uit zichzelf...

Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door lila
    Maar als ik mezelf even haarpijn indenk als ik een hele dag een staart in heb gehad, dan laat ik wel om hem dagen met strakke vlechtjes te laten lopen. Voelen ze misschien anders dan wij, maar lekker zal het toch niet zitten lijkt me.
    Je moet ook niet te strak vlechten, niet zoals je bv. voor een wedstrijd zou doen. Nou zou ik dat met Atli ook helemaal niet kunnen hoor, met zo'n dikke bos manen! Zijn vlechtjes zitten dan ook redelijk los, anders zou het idd voor irritatie kunnen zorgen. Maar ik kan altijd nog bovenaan het vlechtje, dus bij de haarwortels, zo m'n vingers ertussen stoppen, zo los zit het. Ik denk dat als hij er last van zou hebben, dat hij dan wel zou gaan schuren. Maar volgens mij vindt hij het prima zo.

Actief Forumlid olga's Avatar
    Aangemeld
    May 2005

Ik herinner me ook nog dat Linda wat zegt over manen: waar een scheiding zit (dus zegmaar waar het verschil tussen naar links en naar rechts hangen zit) moet je spiegelen vanaf de schoft op de rug en op dat punt zit er dus iets fout/zwak/pijnlijk. Het is een beetje een vage uitleg, maar ik kan het niet beter omschrijven. Helianthe had toen ze bij mij kwam haar manen links-rechts-links hangen. Ze had een enorme onderhals en duidelijk pijn aan haar rug. Ik heb zeven maanden niet gereden en van alles gedaan om haar haar hals laag te laten houden en te ontspannen. Sinds twee maanden hangen haar manen naar een kant. Allemaal, uit zichzelf, heb ik niets (nouja, indirect dus wel) aan gedaan.
    Dus Peaches, het lijkt mij best een goede indicator voor het lijf van het paard, als Diesels manen zijn gaan verhangen na het gymnastiseren bij Wim, zou ik er niets aan veranderen (het bijft naar mijn weten toch niet zitten) en bovendien geeft het wat aan over het paard zijn rug, hartstikke handig!

Hih, wat grappig. Walter heeft al zijn manen rechts hangen, van nature. Laat ik lekker hangen

Forum Meubilair peaches's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2005

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door olga
    Dus Peaches, het lijkt mij best een goede indicator voor het lijf van het paard, als Diesels manen zijn gaan verhangen na het gymnastiseren bij Wim, zou ik er niets aan veranderen (het bijft naar mijn weten toch niet zitten) en bovendien geeft het wat aan over het paard zijn rug, hartstikke handig!
    nee nee..ik heb het allemaal zelf bepaalt..ze hingen het meeste rechts en dus vage plukken links..dus heb ik alles naar rechts gegooit. Nu dus weer een beetje terug naar links...zovan...ik doe ze weer terug naar waar ze vandaan kwamen.

Aangemeld
    Oct 2005

zo hing het eerst..rechts..

na mijn vlechtjes

en zo links

na vlechtjes

Actief Forumlid olga's Avatar
    Aangemeld
    May 2005

Haha, okee. En hoe lang blijft dat dan hangen, na de vlechtjes? Een paar mensen bij ons op stal doen ook wel eens vlechten in de manen van hun paard, maar dat moet iedere week opnieuw. Op zich ook wel logisch, als je er vanuit gaat dat ze naar verschillende kanten hangen door een lichamelijke oorzaak.
    Ik vind Diesel eigenlijk wel het stoerst als zijn manen zo naar twee kanten hangen, na die vlechtjes ziet ie er zo braaf uit!

Aangemeld
    Oct 2005

ja he!!! ik zal vandaag een seen foto maken van hoe het nu zit..
    maar het bleef eigelijk best lang goed. Ik heb het in november gevlochten en toen 3 weken ofzo en er kwamen deze week wat sprietjes naar links hangen, maar das minimaal.

Forumlid Joke.'s Avatar
    Aangemeld
    Jan 2007

Hoi.

Ik weet niet hoeveel manen jouw paard heeft?

Maar ik heb altijd begrepen dat het beter is de manen naar twee kanten te laten hangen.
    Vanwege het gewicht dat anders aan èèn kant van de nek hangt.

Daarnaast blijft de nek dan ook aan twee kanten meer beschermt en warmer.

Het lukt mij niet om bij maar paard even veel haar aan beide kanten te krijgen.
    Maar zij heeft ook exstreem veel haar.

Pagina 2 van de 5 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten