Resultaten 1 tot 8 van de 8

Topic: Ik val misschien van mn boomloze geloof af..

pasterza
    Guest

Ik val misschien van mn boomloze geloof af..

Ik heb sinds 4 maanden een barefoot cheyenne, daarvoor een pannekoekje en daarvoor een torsion western. Bij al die zadels kan ik Waldjo's draf niet uitzitten ( ik rijd 'em nu zo'n 2 jaar met onderbrekingen, op dit moment weer even niet..), wiebel alle kanten op en voel me net een beginner. De combinatie van Waldjo's draf (enorm wiebelig, boomloos zadel en vóóral mn schots en scheve rug maken het rijden in draf onmogelijk, hoe veel ik ook oefen. Voor m'n rug ga ik eerdaags naar de chiropractor wat vast wel iets zal verbetern maar zal nooit helemaal goed komen.
    Met een boomloos heb ik geen pijn in mn rug, met de meeste boomzadels wel omdat die teveel kuipjesmodel zijn en de meesten niet breed genoeg zijn voor Waldjo.
    Nu zat ik te denken aan de Wintec Wide die waarschijnlijk wél wijd genoeg zijn en omdat die ook cair hebben, iets wat ik wel wil als ik overga op een boomzadel. Boomzadel zonder dat wil ik zowiezo niet. Enerzijds omdat cair toch zich wat beter aanpast dan de normale kussens, anderzijds denk ik dat cair beter is voor mÃ*jn rug. Althans dat hoop ik Ook de verstelbare singelstoten spreken me aan omdat dat ook altijd een probleem is met Waldjo. En natuurlijk heeft dat ding geen onderhoud nodig
    Nu weet ik niet zo goed wat ik moet doen... want tja..boomloos zit zo lekker in stap en galop, maar helaas niet in draf

Re: Ik val misschien van mn boomloze geloof af..

Zoooooooo herkenbaar!!
    Je kan ook je paard inruilen.. mijn ervaring heeft me geleerd dat het erg veel scheelt hoe je paard draaft. Enya zit heerlijk, met boomloos en zonder zadel, maar Amy is een ramp!
    Toen ik na 2 boomlozen op de equiflex kwam was het een verlichting, een verademing! Ook voor haar trouwens

pasterza
    Guest

Paard inruilen..? Nou nee, dat kan ik niet hoor.

Forum Meubilair Antheman's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005
    Dagboek Berichten
    6

Ik heb mijn oude Startrekk teruggekocht.
    De bewuste dame kon er niet op rijden. Ze kon er niet aan wennen.

Tja, een zadel moet nu eenmaal zowel voor ruiter al paard comfortabel zijn.
    En of daar nu wel of geen boom inzit?

Gelukkig heb ik een goede balans en kan dus goed zitten op vrijwel ieder zadel.

Voor brede haffies is het natuurlijk wel een enorm gedoe om iets passends te vinden. De Massimo (met boom) kan tot zeer breed gaan. Ze waren net te laat op de markt, anders had ik die wellicht gepast.

pasterza
    Guest

De Massimo Tölt spreekt mij zeer aan ook vanwege de wat plattere zit, minder kuipjesachtig, maar zadels komen te ver boven mijn budget uit, ben helaas sinds kort werkloos...

Het meest makkelijkste is idd wat Trea al zei, paard inruilen. Niet dat ik dat doe hoor maar ze heeft wel een beetje gelijk. Want leg ik mn barefoot op een ander paardje dan kan ik de draf al een stuk beter uitzitten.

Ik heb ook twwe pony's met erug brede rug en platte schoft. ik heb onlangs een boomzadel gekocht (knightrider). Ligt heel goed en verschuift niet, ook niet als ik opstap. Die wintec wide had ik ook uitgeprobeerd, maar ik zat er niet zo goed in. Zo'n ijslands zadel heb ik ook eens uitgetest. Op m'n haffie zat ik er heerlijk op maar op de connemara trok het echt op niks. Dus ja, uittesten maar!
    Don't dream your life, live your dream!

pasterza
    Guest

Laatst zonder zadel op een hele brede fjord, die nog iets breder is dan mn haf,gereden waar ik zonder moeite op kon doorzitten, bleef gewoon plakken aan zn rug. Een paar dagen later met mn boomloosje gereden op die fjord en daar kon ik normaal op lichtrijden en doorzitten zonder te wiebelen. Ik kan het dus wel Maar niet op mn eigen paard, dus nu heb ik een probleem...

jiske
    Guest

Ik heb mijn Startrekk boomloos dressuur te koop staan.

Daarvoor reed ik met de Barefoot en dat vond ik op een gegeven moment helemaal niets meer: ik kon moeilijk goed zitten, vooral in draf had ik moeite met mijn balans.
    Ook dat drukpuntenverhaal begon me tegen te staan.

Toen de Startrekk dressuur op de markt kwam heb ik die gekocht: die heeft een vrij platte zit wat ik fijn vind.
    Daar zat en reed ik direct veel beter in!

Plus dat ik de constructie van het zadel met de panelen daaronder een veel fijner idee vond: deze dragen veel meer. De ST geeft dus blijkbaar makkelijker een betere zit dan Barefoots e.d. waardoor balans wat minder kritisch is.

De driehoek ruiter - zadel - paard moet gewoon alledrie kloppen.

Mijn Startrekk staat nu te koop omdat ik voor een prikje een heel goed kwaliteitszadel op lucht kan overnemen.
    Anders had hij om mij nog niet weggehoeven.

Dus wie weet is dat wat voor je?

Bladwijzers

Forum Rechten