Ik heb sinds 4 maanden een barefoot cheyenne, daarvoor een pannekoekje en daarvoor een torsion western. Bij al die zadels kan ik Waldjo's draf niet uitzitten ( ik rijd 'em nu zo'n 2 jaar met onderbrekingen, op dit moment weer even niet..), wiebel alle kanten op en voel me net een beginner. De combinatie van Waldjo's draf (enorm wiebelig, boomloos zadel en vóóral mn schots en scheve rug maken het rijden in draf onmogelijk, hoe veel ik ook oefen. Voor m'n rug ga ik eerdaags naar de chiropractor wat vast wel iets zal verbetern maar zal nooit helemaal goed komen.
Met een boomloos heb ik geen pijn in mn rug, met de meeste boomzadels wel omdat die teveel kuipjesmodel zijn en de meesten niet breed genoeg zijn voor Waldjo.
Nu zat ik te denken aan de Wintec Wide die waarschijnlijk wél wijd genoeg zijn en omdat die ook cair hebben, iets wat ik wel wil als ik overga op een boomzadel. Boomzadel zonder dat wil ik zowiezo niet. Enerzijds omdat cair toch zich wat beter aanpast dan de normale kussens, anderzijds denk ik dat cair beter is voor mÃ*jn rug. Althans dat hoop ikOok de verstelbare singelstoten spreken me aan omdat dat ook altijd een probleem is met Waldjo. En natuurlijk heeft dat ding geen onderhoud nodig
![]()
Nu weet ik niet zo goed wat ik moet doen... want tja..boomloos zit zo lekker in stap en galop, maar helaas niet in draf![]()
Bladwijzers