Resultaten 1 tot 12 van de 12

Topic: waar kun je gerst halen, en hoeveel moet je voeren?

  1. #1
    Actief Forumlid
    Aangemeld
    Jan 2006
    Locatie
    dronten
    Berichten
    357

    waar kun je gerst halen, en hoeveel moet je voeren?

    titel zegt het al

    wat kost het verder bij jullie?
    think natural, be natural...A horse doesn't care how much you know, until he knows how much you care. Stal Loos

  2. #2
    barbarosa
    Guest

    Re: waar kun je gerst halen, en hoeveel moet je voeren?

    dit is wel een late reactie,maar ik koop gerst gewoon bij een dier/veevoeders zaak,hier (belgisch limburg) kost dit 1 euro voor 3 kilo (3 kilo is wel maar weinig)
    ik heb een haflingermerrie van bijna 2 jaar en ze staat nu op een redelijk kale wei,ze krijgt op een dag een hoop brood,bieten en hooi (niet onbeperkt) en dan nog 3 handjes gerst,die gerst krijgt ze omdat ze eerder mager was toen we haar hadden verhuisd.
    hoop dat je het vind of ondertussen al gevonden hebt..

  3. #3
    Actief Forumlid
    Aangemeld
    Jan 2006
    Locatie
    dronten
    Berichten
    357

    Re: waar kun je gerst halen, en hoeveel moet je voeren?

    nee helaas nog niet. hier in de buurt hebben ze het niet in de diervoederzaken. en ook niet bij de fouragehandel helaas.
    think natural, be natural...A horse doesn't care how much you know, until he knows how much you care. Stal Loos

  4. #4
    barbarosa
    Guest

    Re: waar kun je gerst halen, en hoeveel moet je voeren?

    Dat is wel heel raar,hier bij ons vind je het overal!
    misschien kun je een vervangvoer vinden voor gerst?
    veel succes

  5. #5
    Actief Forumlid
    Aangemeld
    Jan 2006
    Locatie
    dronten
    Berichten
    357

    Re: waar kun je gerst halen, en hoeveel moet je voeren?

    ik heb gehoord dat het zou helpen tegen zomereczeem en wilde het eens proberen...

    ik woon in de polder, en daar wordt nergens gerst verbouwd, dus zo raar is het niet
    think natural, be natural...A horse doesn't care how much you know, until he knows how much you care. Stal Loos

  6. #6

    Re: waar kun je gerst halen, en hoeveel moet je voeren?

    Dat gerst zou helpen tegen zomereczeem heb ik nog nooit gehoord.. in de meeste paardenvoeders zit overigens al wel gerst. Qua eiwit en energie zit gerst tussen haver en mais in en omdat de gerstekorrel erg hard is moet deze bij voorkeur geplet gevoerd worden. (Misschien is dat laatste ook wel de reden dat je het niet zo makkelijk krijgen kunt)
    Fundamentally, there is only one horsemanship - the kind that puts the horse first and helps it to become the very best horse it can be.
    Handige websites]http://www.landenreizen.nl[/url]<!-- m --> en <!-- m -->http://www.ffstappen.nl<!-- m -->

  7. #7
    Actief Forumlid
    Aangemeld
    Jan 2006
    Locatie
    dronten
    Berichten
    357

    Re: waar kun je gerst halen, en hoeveel moet je voeren?

    ik heb het toch al vaker gehoord. via een kennis van mij die het van een vriendin had. die kennis van mij heeft het uitgeprobeerd, en bij haar 3 paarden hielp het...
    think natural, be natural...A horse doesn't care how much you know, until he knows how much you care. Stal Loos

  8. #8
    barbarosa
    Guest

    Re: waar kun je gerst halen, en hoeveel moet je voeren?

    echt?? goed om te weten

  9. #9
    Actief Forumlid
    Aangemeld
    Jan 2006
    Locatie
    dronten
    Berichten
    357

    Re: waar kun je gerst halen, en hoeveel moet je voeren?

    ja, ik vond het ook appart, maar t proberen waard dacht ik zo ki zou ook niet weten wat er in gerst moet zitten wat kan helpen...
    think natural, be natural...A horse doesn't care how much you know, until he knows how much you care. Stal Loos

  10. #10

    Re: waar kun je gerst halen, en hoeveel moet je voeren?

    Ik denk juist dat je bij een zomereczemer erg moet uitkijken met experimenteren.

    Als ik zo je topics lees, voer je vanalles doorelkaar.
    Al eens gedacht om alles weg te laten?

  11. #11
    Actief Forumlid
    Aangemeld
    Jan 2006
    Locatie
    dronten
    Berichten
    357

    Re: waar kun je gerst halen, en hoeveel moet je voeren?

    alles door elkaar? valt mee hoor. kruidenmuesli en brokjes(geperst vlaszaad. gewoon voor lekker) en verder een vitaminekuurtje. dat krijgt ze nu. ze krijgt van de zomer geen brok en muesli meer hoor. tenzij ze weer slechter wordt, maar deze winter had ze het even nodig. en die kruidenmuesli vind ik het meest natuurlijkst omdat een paard van nature ook kruiden eet. dan kunnen ze alleen wel zelf kiezen welke wel en welkje ze niet willen, maar in de wei bij ons iig staat geen enkele kruiden...
    think natural, be natural...A horse doesn't care how much you know, until he knows how much you care. Stal Loos

  12. #12
    Forum Meubilair Jossie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2005
    Locatie
    Noord-Holland
    Leeftijd
    47
    Berichten
    3.886
    Dagboek Berichten
    13

    Re: waar kun je gerst halen, en hoeveel moet je voeren?

    Gerst bevat heel erg veel zetmeel, zetmeel wordt omgezet in suikers en de meeste voeders die ontwikkeld zijn voor exceempaarden bevat zo min mogelijk suikers/zetmeel. Ik zou het niet aandurven, al is het alleen maar het risico op ontregeling van de darmflora met nare gevolgen.
    *Sometimes to keep it together, you've got to leave it alone*

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •