Ik ben serieus aan het twijfelen over vanalles en ik dacht: misschien kunnen ze me hier wel even helpen.
Ik denk er al heel lang over na om een ezel te kopen, maar wel 1 van een grotere maat en die zijn moeilijk te vinden. Zo een ezels kosten evenveel als een beleerd paard. Nu heb ik er 1 gevonden die nog maar half zoveel kost. - Niet dat geld uitmaakt, maar het komt meer binnen mijn budget en ik ga nog naar school en moet zelf werken voor de centjes -.
Maar nu het probleem: hij is veel te rap gegroeid en er is iets met de groeiplaten in zijn linkervoorbeen. Hij mankt niet als hij stapt, draaft of galopeerd, maar je mag hem niet 20 km/per dag laten werken, wel af en toe eens op rijden. Hij is 2 jaar en 1m 50 (en een lieverd) en de eigenaar zei dat hij "vroegtijdig" (rond de 20 jaar, wat nog even is maar ja...) artrose kan krijgen. Nu vraag ik me af wat dat juist inhoudt en of het misschien "dom" is om een beestje aan te kopen dat niet helemaal gezond is. Kan ik er veel problemen mee krijgen? Ik hoop dat jullie me kunnen helpen! Alvast bedankt voor dit even te lezen.
Groetjes, Melanie
Bladwijzers