Ik heb het bij voeding gezet omdat ik misschien denk dat het daarmee te maken kan hebben...
Het komt erop neer dat Jinthe nogal wat jeuk heeft, ze heeft ook nogal een pak haar en daar kan ook veel stof in zitten. Maar ik denk persoonlijk niet dat de stof de aanleiding is voor de jeuk (dieles beweert van wel, en dat ik haar gewoon beter moet poetsen)
Wie heeft een idee waar het aan kan liggen en wat ik er dus aan kan doen. Tot overmaat van ramp begint ze ook al aan haar manen te schuren... vooral ook op haar borst en bij haar kont heeft ze jeuk, maar gewoon eigenlijk overal. Een wormenkuur heeft ze vorige week nog gehad en er zaten geen wormen in haar poep. Verder heeft ze toch wel een beetje een dik buikje terwijl ze voor de rest eigenlijk te mager is en dat pak haar verbergt haar magerheid nog een beetje...
Ik maak me dus best zorgen...
nog even de dingen op een rijtje:
- Jinthe heeft overal jeuk
- een heel dik pak haar
- een dik onderbuikje
- voor de rest is ze harstikke dun en voel ik overal botten...
- ze is pas ontwormt, heeft geen wormen
- overdag staat ze op de wei met de andere 6 paarden
savonds komen de paarden op stal te staan en krijgen ze:
- hooi inovervloed
- 2 wortels
- 1 voederbied
- half bruin brood
- halve schep sportbrokken
wie heeft er een idee, wat het is, wat ik eraan kan doen, of andere tips ideeen, alles is welkom....
groetjes Elianne
ps; Dieles had het ook over scherengelukkig beslis dat ik dat altijd nog zelf, maar hoe denken julie hierover?
Bladwijzers