Resultaten 1 tot 11 van de 11

Topic: wat voeren om paardje beter te laten groeien?

  1. #1
    Actief Forumlid
    Aangemeld
    Jan 2006
    Locatie
    dronten
    Berichten
    357

    wat voeren om paardje beter te laten groeien?

    ik las in een ander topic dat je door langer veulenbrok te geven kon zorgen dat paarden sneller/beter groeien? is dat waar? wat kun je nog meer voeren zonder dat het slecht is?

    mijn merrie is 2,5 en is door ziekte op jonge leeftijd nog niet zoveel gegroeid als ze anders had gedaan... ik geef haar helemaal geen brok op t moment. ga wel kopen, maar welke zou t beste zijn? ze kreeg kruidenmuesli gemengd met vitalec brok. verder onbeperkt weidegang met bijgevoerd met kuil..
    think natural, be natural...A horse doesn't care how much you know, until he knows how much you care. Stal Loos

  2. #2
    Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Locatie
    NH
    Berichten
    9.712
    Dagboek Berichten
    12

    Re: wat voeren om paardje beter te laten groeien?

    De eindhoogte is genetisch al bepaald en die zal ze gerust gaan halen, ondanks een trage start. Met "groeien" worden immers meer dingen in één woord samengevoegd. Als ze nu alleen kuil en weidegang heeft, dan zou ik zeker een brok gaan bijvoeren die laag in energiewaarde zit, maar wel garantie geeft dat ze voldoende mineralen en vitamines binnenkrijgt. Ze is nog volop in de groei, en kan dat echt goed gebruiken. De hoogte is weliswaar één ding van de groei, maar sterke botten en een goede algehele weerstand opbouwen zijn minstens zó belangrijk bij de opfok van een jong paard. Waarom ben je gestopt met het geven van brok?

  3. #3
    Actief Forumlid
    Aangemeld
    Jan 2006
    Locatie
    dronten
    Berichten
    357

    Re: wat voeren om paardje beter te laten groeien?

    het is op en ze staat nu ergens anders, maar ze krijgt van de week weer nieuwe brok hoor. alleen wilde ik kijken welke brok jullie hier aan zouden raden
    think natural, be natural...A horse doesn't care how much you know, until he knows how much you care. Stal Loos

  4. #4
    Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Locatie
    NH
    Berichten
    9.712
    Dagboek Berichten
    12

    Re: wat voeren om paardje beter te laten groeien?

    okee, maar dat is erg verschillend hier. Er zijn erg veel verschillende soorten brok te koop, voor ieder wat wils (ras, leeftijd, gebruik, portemonne..). Dus dat is best lastig! Ik heb een KWPN-er en die krijgt ponybrokken van Subli.

  5. #5
    Actief Forumlid
    Aangemeld
    Jan 2006
    Locatie
    dronten
    Berichten
    357

    Re: wat voeren om paardje beter te laten groeien?

    daarom zeg ik: 2,5, en moet nog flink groeien. ras onbekend. wss kruizing tinker.

    en tliefst zo goedkoop mogelijk natuurlijk. maar moet wel goed zijn.
    think natural, be natural...A horse doesn't care how much you know, until he knows how much you care. Stal Loos

  6. #6
    Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Locatie
    NH
    Berichten
    9.712
    Dagboek Berichten
    12

    Re: wat voeren om paardje beter te laten groeien?

    Vash krijgt nu 1 1/2 kg per dag + vrijwel onbeperkt voordroogkuil. Deze brok kost rond de 7 E per zak van 25 kg.

  7. #7
    Actief Forumlid
    Aangemeld
    Jan 2006
    Locatie
    dronten
    Berichten
    357

    Re: wat voeren om paardje beter te laten groeien?

    je zegt niet welke brok en hoe oud is vash?
    think natural, be natural...A horse doesn't care how much you know, until he knows how much you care. Stal Loos

  8. #8
    Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Locatie
    NH
    Berichten
    9.712
    Dagboek Berichten
    12

    Re: wat voeren om paardje beter te laten groeien?

    Als veulen kreeg hij veulenbrok van Pavo en daarna 's winters in de opfok een eiwitarmebrok: merk Zeeman. Vanaf de winter dat hij 3 werd krijgt hij ponybrokken van Subli, en hij is nu 4 1/2 .
    Maar er zijn veel andere soorten en mogelijkheden. Vash doet het hier goed op. Probeer niet teveel te wisselen met zaken zoals voer. Continuïteit is erg belangrijk voor wat betreft de ruw- en krachtvoer giften.

  9. #9
    Actief Forumlid
    Aangemeld
    Jan 2006
    Locatie
    dronten
    Berichten
    357

    Re: wat voeren om paardje beter te laten groeien?

    ik zag nu dat pavo een nieuw soort veulenbrok had: pavo grow ofzoiets... maar dat is tot 2,5 jaar...
    think natural, be natural...A horse doesn't care how much you know, until he knows how much you care. Stal Loos

  10. #10

    Re: wat voeren om paardje beter te laten groeien?

    Ik geef ook pavo veulenbrok (m'n veulen wordt in mei 2 jaar), gemengd met nature's best van Pavo. Ik denk ook dat het belangrijk is dat je paardje zoveel mogelijk buiten staat waar hij/zij goed kan rondlopen en spelen.
    Don't dream your life, live your dream!

  11. #11
    Actief Forumlid
    Aangemeld
    Jan 2006
    Locatie
    dronten
    Berichten
    357

    Re: wat voeren om paardje beter te laten groeien?

    ja dat staat ze. 24/7 in de wei. nu met een belg.
    think natural, be natural...A horse doesn't care how much you know, until he knows how much you care. Stal Loos

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •