Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 16 tot 22 van de 22

Topic: Apart: ponybrok heeft meeste voedingwaarde

  1. #16
    Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Locatie
    NH
    Berichten
    9.712
    Dagboek Berichten
    12

    Re: Apart: ponybrok heeft meeste voedingwaarde

    Vash krijgt ook de ponybrok van Subli. Hij kreeg eerst brok van Havens, maar daar zit zoveel energie in dat hij er een beetje ADHD van werd. Nu is hij echt een stuk rustiger en groeit nog steeds goed! Wel is hij meer kuil gaan eten (krijgt ie naar behoefte) en dat vind ik prima.

  2. #17
    Actief Forumlid Tozalin's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2004
    Locatie
    Voorthuizen
    Berichten
    496

    Re: Apart: ponybrok heeft meeste voedingwaarde

    Ik voer Ponybrok en kruidenmuesli door elkaar!!!
    ook van Subli, bevalt heel goed!!!

  3. #18
    Actief Forumlid WesternGirl's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2004
    Locatie
    arnhem (NL)
    Leeftijd
    36
    Berichten
    243

    Re: Apart: ponybrok heeft meeste voedingwaarde

    wat vinden jullie dan van deurne of mbo nijmegen (zelfde opleidingen alleen dan minder uitgebreid als op deurne)....
    ik wil dat graag weten want ik moet binnenkort een opleiding gaan kiezen...
    gr sanne
    een dag zonder paard is een dag niet geleefd

  4. #19
    Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Zweden
    Leeftijd
    51
    Berichten
    12.756

    Re: Apart: ponybrok heeft meeste voedingwaarde

    Sanne, kijk ook eens naar de International School for Professional Horsmanship. Is een parttime beroepsopleiding net over de grens, in Belgie. http://www.isphorse.com

  5. #20
    pasterza
    Guest

    Re: Apart: ponybrok heeft meeste voedingwaarde

    Heeft iemand enig idee waarom krachtvoer uitgevonden is? Niet vanwege de vitamines ed want die zitten ook in ruwvoer

    Vroeger toen de boeren nog met paarden werkten, werd er noodgedwongen krachtvoer gegeven aan de werkpaarden. Een paard is het grootste gedeelte van de dag bezig met met grazen, dus als je zo'n paard de hele dag laat werken, was er minder tijd om te grazen ---> paard krijgt te weinig voeding. Krachtvoer werd dus gebruikt om in veel kortere tijd een paard van voedsel te voorzien zodat hij genoeg binnenkrijgt ondanks dat ie de hele dag moest werken. Dus niet vanwege de vitamines, energie e.d.

    Werkpaarden werden rijpaarden, maar het krachtvoer gebruik bleef hetzelfde Niemand die het verhaal erachter kent maar het gewoon voert omdat 'het zo hoort' of denken dat er in goed ruwvoer/ gras geen voedingswaarde/vit. zit ...

    *[size=99px]is trouwens niet aanvallend bedoeld ofzo hoor[/size]*

  6. #21
    Actief Forumlid P a i s's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2004
    Locatie
    Leeuwarden
    Berichten
    2.278

    Re: Apart: ponybrok heeft meeste voedingwaarde

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door pasterza
    Heeft iemand enig idee waarom krachtvoer uitgevonden is? Niet vanwege de vitamines ed want die zitten ook in ruwvoer
    Vroeger werden de weides niet zo bemest en zo intensief gebruikt als nu. Het gras en het hooi is gewoon te eenzeidig. Als je paard het er goed op doet, dat is hardstikke mooi Maar borus word lusteloos en sloom wanneer hij niet zn dagelijkse schepje granen en biks krijgt, en dat mag de bedoeling ook niet zijn.
    En jammer... ik zit niet in de situatie dat ik een paar hectare land voor hem kan kopen en zaadjes ga verzamelen om over het veldje te gooien zodat paardjelief gevarieerd genoeg te grazen heeft
    Is ith a earthquake?! ____________
    _____________ Is it Thor, the GOD of the Thunder?!

    Oooh no no! It's unbelievable! Its tha Bie Ba Borus!!!

  7. #22
    *nieuw*
    Aangemeld
    Jan 2005
    Locatie
    Warnsveld,Gelderland (NL)
    Berichten
    14

    Re: Apart: ponybrok heeft meeste voedingwaarde

    Vraagje aan Marja, want volgens mij heb jij echt verstand van zaken :
    wat zou jij voeren aan een gepensioneerde pony van bijna 30 (grof gebouwde New Forest) en een bijna 3-jarige IJslander/Arabier die nog geen arbeid verricht?
    Ze staan 's nachts op stal en lopen overdag in de paddock (zeeën van ruimte).
    Ik ben inmiddels teruggegaan van een kilo brok/muesli zonder haver met laag eiwitgehalte naar minder dan een pondje per dag.
    Verder krijgen ze per pony twee plakken hooi per dag.

    EN TOCH ZIJN ZE NOG TE DIK, AAARRRGGHH

    Tips???

    Groetjes, Nienke

Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •