Pagina 2 van de 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 16 tot 30 van de 42

Topic: Ollie heeft einschuss

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Re: Ollie heeft einschuss

Da's fijn!! We willen onze meiskes nog láng niet kwijt hoor!

Forum Meubilair Antheman's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005
    Dagboek Berichten
    6

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door lila
    Gelukkig geen antibiotica via een slang! Ze heeft zoals we al dachten antibiotica gehad en een onstekingsremmer/vochtverdrijver. Omdat dit nu de 2e keer is in relatief korte tijd en daarbij ook de leeftijd van het oude meiske meegenomen is zijn mogelijk 2e diagnose een niet goed functionerend bloedvat in de lies en zou het dus ook een trombosebeen kunnen zijn.
    Nou ja, ik was aan het zoeken waarom de HA voor de zekerheid ook al weer wilde dat betreffende bewoner het ziekenhuis in moest.
    En nu lees ik het bij jou: Trombose

Klinkt trouwens wel erg goed hoe meneer overal op reageert en hoe snel er gehandeld wordt. Ik heb er alle vertrouwen in dat het goedkomt.

Forum Meubilair Timbers's Avatar
    Aangemeld
    May 2005

Da's fijn!! We willen onze meiskes nog láng niet kwijt hoor!
    Zeker nog niet.....En dan nog wat Ollie en Ester zijn de bejaarde dames van het forum en ik denk dat onze forumgenoten nog jaren aan willen horen hoe geweldig ze wel niet zijn
    When you understand why something hurts, it stops hurting. When you understand you have options, you take action.
    And when you understand you have wings, you can soar again. If it's still hurting, fly anyway!

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Zijn ze echt de oudste denk je?

Er is toch ook een hele oude ijslander?? Raka geloof ik. Die is over de 30..
    Maar Lila.. hoe is het er nu mee??

Forum Meubilair Aspen's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2006

Veel beterschap Lila!

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Volgens de SH is het iets dikker dan gisteren, maar dat is op zich niet vreemd. De antibiotica moet even de tijd hebben om zijn werk te doen. Ze loopt er wel op, en als ze Vash zát is, dan schuwt ze niet even achter hém aan te "snelwandelen". Heeft ze daarna weer even rust.
    Maar ze oogt gelukkig niet zieker (voor de SH dan). Over een uurtje ga ik heen, dan kan ik weer met éigen ogen bekijken.

SH = stalhouder? Hahaha ik zou ook pas gerustgesteld zijn als ik het met eigen ogen gezien had. Goodluck!

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Ja, ik vertrouw voor 85% op hun oordeel hoor, ze staat al 13 jaar bij hen op stal, maar dat laatste stukje zekerheid voor mezelf vind ik wel prettig ! In zulke gevallen zou ik wel willen dat ze naast m'n raam stonden....

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Ollie vanavond was een patientje (nou ja "tje"....een wollig wit reusje is het) dat wéét dat ze iets mankeert waar wij ons zorgen om maken en zich dus extra laat vertroetelen. Een appel zelf eten ging niet meer....ze probeerde 'm af te happen maar....neee......het lukt niet....dus ik heb 'm helemaal afgehapt voor d'r. Schattig, want ze eet verder alles op, de bix, de kuil, en als ik 'm in de bak had gelegd óók die appel hoor . Ik dacht nog even: heeft ze d'r tánden niet in?? Been was imo niet dikker dan gisteren, en de temperatuur was hetzelfde, 37,7 en dat is best mooi! Het gaat dus gewoon de goeie kant op. Gelukkig! Ze heeft wel veel jeuk aan dat been. Hoop dat de neutradex daar ook voor gaat helpen.

Forum Meubilair Timbers's Avatar
    Aangemeld
    May 2005

Vertroetel d'r maar lekker hoor lila!
    Liefde is nog altijd een heel goed medicijn

Gelukkig is het niet erger maar toch hoop ik voor Ollie en jou dat het been snel weer normaal is!
    When you understand why something hurts, it stops hurting. When you understand you have options, you take action.
    And when you understand you have wings, you can soar again. If it's still hurting, fly anyway!

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Ga ik zeker doen, want ze vertelde me vanavond duidelijk dat ze dat een héérlijke bijkomstigheid vind . Morgen is het dunner. punt. .

Ik dacht nog even: heeft ze d'r tánden niet in??
    Whaaahahahaha wat lief zo'n bejaardje..
    Fijn dat het weer de goede kant opgaat. Jeuk betekent genezen.. toch??

In de volksmond wordt dat wel 's gezegd ja dat als het jeukt, het geneest. Maar ik denk dat ze in dit geval eerder veel last heeft van het opgehoopte vocht, dat hindert de doorbloeding en dat kan prikkeling veroorzaken.

Ik snap overigens helemaal niet waarom je DA neutradex heeft voorgeschreven. Dat is geen vochtafdrijver, integendeel. Het bevordert juist de vochtopname in de spieren en wordt gebruikt als supplement bij bv verzuurde spieren of tie-up-syndrome.
    Maar ja, wie ben ik?
    Ik zou bij einschuss toch eerder aan echte vochtafdrijvers/injecties denken ( vgl. plaspillen)
    Fundamentally, there is only one horsemanship - the kind that puts the horse first and helps it to become the very best horse it can be.
    Handige websites]http://www.landenreizen.nl[/url]<!-- m --> en <!-- m -->http://www.ffstappen.nl<!-- m -->

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Ja, die heeft ze gelukkig ook hoor. Ze heeft nu antibiotica en Diurizone, een plaspoeder met een corticosteroïd erin. De Neutradex is ter ondersteuning van de afvoer van afvalstoffen, en dan met name uit het been. De doorbloeding is nu door de zwelling belemmert.
    Denk ook dat de jeuk een reactie is op een iebelkriebelend slapend been.

Bladwijzers

Forum Rechten