Het is altijd als ik erop zit. Misschien ben ik te zwaarWaar ik rijd maakt niks uit. Het is echt plassen, geen hengstigheid. Ze plast gewoon grote plassen. De tweede, derde en volgende keren wel minder als de eerste keer, maar wel echt.
Ik dacht ook dat het een soort van lichamelijk ongemak is.. misschien drukt mijn gewicht op haar blaas of zo? En waarschijnlijk houd ik het in stand, omdat ze tijdens het plassen met haar hoofd laag mag.. in het gras.

Waar ik rijd maakt niks uit. Het is echt plassen, geen hengstigheid. Ze plast gewoon grote plassen. De tweede, derde en volgende keren wel minder als de eerste keer, maar wel echt.
Antwoord met Citaat
Zij ging dus duidelijk wel stilstaan. In jouw geval zou ik tijdens een wandeling van enkele uren haar gewoon een paar keer de gelegenheid geven om te mesten. Stoppen, zadel af en gewoon de kans geven om te mesten. Tijdens een cursus over positief belonen heeft de lesgeefster toen ook verteld dat je een paard kan leren op comando te mesten. DIt doe je door telkens als je paard mest (gewoon in de wei of eender waar) te belonen met een stukje wortel en een cue op te plakken bv. het woord "mest". Dus paard mest je zegt "mest" en je geeft een stukje wortel. Na heel veel training kom je op het moment dat jij kan zeggen "mest" en je paard doet zijn behoefte. Of het in de praktijk echt lukt weet ik niet maar enkele trekruiters die ik ken doen wel iets gelijkaardigs met plassen. Ze gaan op de berm staan en maken een fluitgeluidje en de paarden plassen.

Bladwijzers