Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 16 tot 17 van de 17

Topic: Megagroot bitloos hoofdstel gevonden voor Waldjo!

Re: Megagroot bitloos hoofdstel gevonden voor Waldjo!

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door inger
    dat elastiek is een oplossing om indien je trekt dat de bakstukken niet meer opbollen. Dat gebeurd vooral bij mensen die het systeem foutief gebruiken of hoofdstel niet helemaal correct hebben zitten.
    Ik zag dat dit ook gebeurde toen Wim Vonck het cook-hoofdstel gebruikte. Kan me eigenlijk niet voorstellen dat hij het verkeerd doet?

Re: Megagroot bitloos hoofdstel gevonden voor Waldjo!

he trea daar ik niet over oordelen hoor vanaf papier....en mag aannemen dat wim niks fout doet..toch???

Ik zei dit omdat ik vaak mensen zie die het hoofdstel voor het eerst gebruiken of willen proberen zeg maar, (soms was ik zo gek om dat te doen) en niet rijden met hun zit maar met hun handen. Ze trekken hun paard dan in de krul om het zo maar te zeggen, zoals ze ook met het bit deden. Zodra je dat doet trekt het geheel een beetje krom. Veel druk op de neus en dan krijg je een bollinkje bij de bakstukken.
    normaal zou een paard met bit zijn mond open doen oid maar nu hoeft dat niet en komt het protest op een andere manier, maar je ziet het hoofdstel vervormen.
    En vertel dan maar aan de ruiter...tactisch...dat het niet helemaal goed gaat en zijn/haar rijtechniek wat bijgeschaaft zou moeten worden. Of meer op het paard zijn signalen zou moeten letten....maar ja wie ben ik???

Ook bij mij gebeurd het wel eens, als ik ....jaja...trek aan de teugels...foeiii inge dat mag niet maar ja soms doe je dingen...
    gebeurd vooral als ik een ongeduldige dag heb, dan hoor ik niet te gaan rijden...ik weet het, dan laat hij dat duidelijk merken door lekker tegedraads te zijn.
    Ik toch met mijn eigenwijze kop doorgaan.
    Vaak van korte duur en bied onmiddelijk mijn excuses aan, en gaan dan wat anders doen. Wat dan wordt beloond met een dikke knuffel van m'n beesie.

Ik denk dat die engelsman dit wil "oplossen" door een elastiek deel te plaatsen.
    Maar het lijkt me wel dat dit dan wel enigsinds strak moet staan wil je het opbollen dan voorkomen. Dan heb je vlg mij continue druk op het hoofdstel staan.
    Maar ik trek nu conclusies die misschien fout zijn, ik heb het hoofdstel nog niet in praktijk gezien. Dus heb niet het recht om dit vooraf al te veroordelen.

Voor me zelf sprekent vind ik het opbollen van het hoofdstel wel een teken dat ik fout zit en het anders moet oplossen. Had ik met bit gereden dan zat ik op dat moment naw te veel in de mond. Maar dat zeg ik vanuit mijn situatie en mijn pony.
    Dat geld niet voor iedereen denk ik.

Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12

Bladwijzers

Forum Rechten