Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 22

Topic: myler bij de divoza

Forum Meubilair myracara's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005

myler bij de divoza

Ik kreeg de horseworld ofzo dit weekend en daar stonden myler bitten in. Heel fijn vindt ik wel, want op de een of andere manier hou ik gewoon van divoza Ze staan jammergenoeg niet op de site nog, maar dat zal nog wel komen denk ik.

Alleen stonden er verschillende bitten in dus, wat ik ook wel wist van myler. Er stond bij dat fase 1 op meer plaatsen druk geeft dan fase 2 en fase 3 dan op nog minder plaatsen. Ik vroeg me af welk bit mensen hier gebruiken? Fase 1 of juist niet?
    Is een fase 2 of 3 bit scherper qua inwerking of juist niet?
    Don’t trust reality. After all, it’s only a collective hunch.

Forum Meubilair Jossie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2005
    Leeftijd
    49
    Dagboek Berichten
    13

Re: myler bij de divoza

Fase 1 werkt op tong en lagen, maar voornamelijk op de tong. Fase 2 werkt op beide, maar ietsjes meer op de lagen en Fase 3 zou alleen op de lagen werken .

Het schijnt dat op de lagen werkend scherper is, maar dat is denk ik ook afhankelijk van wat je paard prettig vind. Ik ben ook blij dat de divoza ze heeft, aangezien ik ze dan eens eerst in het echt kan bekijken en vouwen om te zien wat ze doen.
    *Sometimes to keep it together, you've got to leave it alone*

Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Ik heb een fase 1 bit.
    Er zijn echter ook paarden die de druk op hun tong niet fijn vinden, dus het kán zijn dat als je volgens het punt waarop je in je training zit (beginnend) je toch niet fijn met een fase 1 bit kunt rijden.
    Wil je een Myler kopen, dan is het denk ik slim om met een fase 1 bit te beginnen en als dit niet bevalt, kun je altijd nog een fase hoger gaan.

Aangemeld
    Jan 2005

Okee, goed om te weten! Klopt het dat die bitten dan een stuk goedkoper zijn geworden? In dat blad staat dat een fase 1 bit 65 euro kost.

Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Ik weet eigenlijk niet meer wat ik ervoor betaald heb, maar ik meen dat het wel meer dan 65 euro was...
    Maar die prijsverlaging mocht dan ook wel! 65 Euro voor een bit is nog altijd een heleboel geld.

even geheel off topic... ik heb ook de horseworld binnen gekregen... hihi staat toch een mega dure cap in... 1329,95 euro... zal wel een drukfoutje zijn

Aangemeld
    Jan 2005

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door maya_longlane
    even geheel off topic... ik heb ook de horseworld binnen gekregen... hihi staat toch een mega dure cap in... 1329,95 euro... zal wel een drukfoutje zijn
    Nou, volgens mij dus niet! Ik heb die cap naar ik meen weleens eerder ergens voor meer dan 1000 euro zien staan.
    Ongelofelijk hè....

En Marja, daar ben ik het wel mee eens ja, dat ze wel wat goedkoper mochten.

Al je naar een wat beterruitersport winkel gaat kan je toch een myler op proef mee krijgen?? Eentje bij ons in de buurt doet dat namelijk. Als het niet goed gaat kan je ruilen. Dat is ook wel prettig dan hoef je maar 1x veel geld neer te leggen.
    K zal het toch eens vragen als ik jou was...kan geen kwaad toch?
    http://www.toklat.com/myler/ voor meer info over de werking en soorten mylers

Forum Meubilair Timbers's Avatar
    Aangemeld
    May 2005

Heb ook een myler fase 1 (al ligt 'ie al meer dan een jaar ongebruikt in de kast ) en die heb ik voor ruim 90 euro gekocht dus ze zijn wel in prijs verlaagd zeg.....toen ik nog met bit reed beviel deze prima, maar het zal idd per paard verschillen.

Doet Divoza ook mee aan het uitproberen? Want ik meen me te herinneren dat je Mylers kon uitproberen voordat je ze aanschafte (of is dat helemaal niet meer zo )

Geheel off topic maar ik ga dinsdag 3 april naar de Divoza in Zoetermeer met een stalgenootje samen...wowie mijn nieuwe ruitjesbroeken kopen Heb er nu al zin in
    When you understand why something hurts, it stops hurting. When you understand you have options, you take action.
    And when you understand you have wings, you can soar again. If it's still hurting, fly anyway!

Aangemeld
    Jan 2005

Ja uitproberen is wel heel handig natuurlijk.

Het was meer algemene interesse moet ik zeggen. Myra staat namelijk al tijden ongereden (uhh nee niet ongebruikt ) in de wei .
    Ik ga in mei naar Wim toe. Nog geen idee of ik dan met bit of zonder bit of überhaupt wel ga rijden.
    Eerst de osteopaat erbij...zadel passend...moed bij een rapen...Nouja, genoeg tussenstappen tenminste.
    Ik weet nu wel meer over mylerbitten in ieder geval, dat wilde ik graag

Forum Meubilair Antheman's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005
    Dagboek Berichten
    6

Andor rij ik op fase 1.

Je kon altijd bij de Paardenschuur in Amerongen de bitten eerst uitproberen. Zowieso weet Anita een hoop van die bitten. Ik heb me uitgebreid laten voorlichten en op basis daarvan heeft ze me fase 1 aangeraden.

2 jaar geleden heb ik er meer dan 100 euro voor betaald. Als ze goedkoper zijn geworden , is dat ERG fijn!

Forum Meubilair skey's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2004
    Leeftijd
    42

Ik heb ook een fase 1 comfort snaffle lossen ringen.
    Ik heb er 65 € voor betaald maar mocht ook uittesten en terug brengen als ik het niets vond.

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door skey
    Ik heb ook een fase 1 comfort snaffle lossen ringen.
    Ik heb er 65 € voor betaald maar mocht ook uittesten en terug brengen als ik het niets vond.
    Heb jij die van Divoza dan?
    Dat is toch wel goedkoper dan wat ik voor datzelfde bit hier in de ruitersportzaak betaald heb

Dan hoop ik dat ze snel die dingen op hun website zetten.

Forum Meubilair skey's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2004
    Leeftijd
    42

nee, niet via divoza, die deze winkel :http://www.caeyers.com/_ln/index.php

Voor Divoza moet ik helemaal naar Antwerpen rijden. Veel te ver.

Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    49

Het is toch ook afhankelijk van welk type bit je neemt. En dan niet alleen van welk level, maar ook wel mondstuk, welke ringen etc.

Ik heb voor de mijne 50 dollar betaald, maar da's dan ook de aller-simpelste (loose ring comfort snaffle) Ik meen dat deze in Nederland ook max 70 euro was.
    Never underestimate the Universe

10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten