Aangezien ik graag meer wil nadenken over Josepha`s opmerking in dat topic:
Nu een topic over de reactie van het paard op de optoming en de conclusie die je daaruit zou moeten/kunnen trekken.Dat vind ik nu juist de fijne eigenschap van het hoofdstel. Er is een 100% heldere communicatie.
Dat wil ook zeggen dat fouten direct naar buiten komen.
Kantelen van het hoofd moet men rijtechnisch oplossen in het lichaam van je paard. Niet met een ander hoofdstel....Het probleem zit immers niet bij het hoofd.
Ik heb Myra een tijdje gereden met een Crosslink hoofdstel (dat nu van roadracer is). Ik vond het zelf wel fijn, maar Myra vond dat er teveel riempjes aanzaten. Ook heb ik bij dat (ook de Cook overigens) steeds de angst dat de release het niet doet.
Maar aangezien een bit mijn laatste keus is, toch een les Wimles met dat hoofdstel gedaan.
Die heeft mij er mee zien rijden en is toen zelf even met het hoofdstel gaan rijden. Conclusie; Myra kantelt haar hoofd bij dit hoofdstel. Ze maakt zelfs een soort s-bocht in haar hals ook. Wim adviseerde me om er niet meer mee te gaan rijden.
Ik heb nog even overwogen om het om te knutselen tot een sidepull, maar dat leek me eigenlijk ook niet super.
Nu ben ik op zoek naar een ander hoofdstel en wil een merotisch hoofdstel gaan proberen.
Maar nu ik dit zo las van Josepha vraag ik me af of ik niet de verkeerde weg bewandel. Kantelt Myra haar hoofd omdat ze niet kan buigen of moeite heeft met stelling?
Of kan het zijn dat dit hoofdstel bij een paard dat al vrij snel kantelt niet geschikt is?
Bladwijzers