Al een tijdje ben ik bezig met Parelli level 1 maar hoe langer ik ermee bezig ben hoe meer problemen ik krijg lijkt het wel dus ik vraag even om advies![]()
Ik heb een AV genaamd Aboukira,ik ben 7 dagen in de week gemiddeld zo'n 2 uur per dag bij haar en ze loopt 's ochtends ook nog in de stapmolen ongeveer 30 minuten. Als ik naar de paddock toe wil lopen stopt ze heel vaak en dan zet ze geen stap meer verder ik blijf dan kalm en vaak loopt ze dan na 10 minuten wel mee, dit is echt elke keer als we naar de paddock toe lopen. Nu probeerde ik de paddock al wat leuker te maken dus elke keer als we daar kwamen mocht ze even gras eten. Maar nog steeds loopt ze niet in 1x mee.
In de paddock aangekomen is het altijd hetzelfde liedje...ze walst echt over mij heen, ik doe de Friendly game maar ze blijft maar doorlopen en doorlopen als ze niet rechtdoor kon dan zou ze wel over mij heen gaan, ik heb ook het gevoel dat ze niet echt van aanraking houd, dit dus omdat ze ook niet van poetsen houd. Als ik een stap terug doe dus haar eerst lekker door de paddock los laten lopen dan is ze heel nerveus omdat ze haar vriendjes dus niet ziet. En als ze dan uitgeraasd is en ze komt bij mij dan duwt ze mij soms aan de kant of ze stijgerd naar mij heel dominant vind ik en respectloos maar wat kan ik eraan doen?Als ik haar weg stuur dan komt ze even hard weer terug (ze blijft echt werkelijk aan mij hangen) en ook als ik jumping-jacks doe dan is ze niet onder de indruk.
Ik heb haar al na laten kijken maar er is geen medisch probleem waardoor ze dit doet. Wel heeft ze op de vorige stal een aanvaring gehad met de staleigenaar hierdoor zijn we daar ook weg gegaan. Maar ik weet simpelweg niet meer wat te doen, ik ben heel kalm geweest maar ik merk de laatste tijd dat ik er steeds meer gefrustreerd door word dat het niet wil lukken en soms vraag ik mezelf ook af, waar ik mee begonnen ben.
Kan iemand mij helpen?![]()
Bladwijzers