Pagina 3 van de 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Resultaten 31 tot 45 van de 50

Topic: Cook via webshop bitloosrijden

Re: Cook via webshop bitloosrijden

wat is precies het verschil in werking?
    en welke kan je het beste nemen?[/quote]

neem een kijkje op mijn site daar worden een aantal veel vookomende bitloze hoofdstellen besproken qua werking e.d. Heb een poging gedaan om dit zo objectief mogelijk te doen. En wordt nog steeds aangepast of uitgebreid, hoe je het wilt noemen.
    De meeste van deze hoofdstellen worden in diverse varianten gemaakt.
    Hebben dus een ander uiterlijk oid maar de werking is het zelfde.
    http://www.bitloosrijden.nl
    De ervaringen van veel hoofdstellen staan inderdaad al in diverse andere topics. Even de zoek fuctie gebruiken en de tijd nemen heel veel leesvoer.

Forum Meubilair sandra's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    17

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door inger
    [Heb je een mooi hoofdstel hangen maar doe je er niets mee omdat het een "(f)vouwtje" heeft. Das toch zonde.
    svp effe via pb-tje staat wel zo netjes
    was géén opmerking over JOUW hoofdstel. het was kritiek op een hoofdstel wat ik heb uitgeprobeerd bij Madeleine Kalkoen. Dus waarom via PB?
    Ik heb destijds een dr cook hoofdstel uitgeprobeerd bij haar en ontdekte dat de release niet fijn was, dáárvan.
    Dat mijn eigen hoofdstel geen fijne release heeft, tja, dat is geen dr. cook, maar een imitatie hiervan. Ik heb hem dan ook meer op es uit te proberen (en omdat mn weidegenootje hem had gekocht en er niets mee (wil) kan doen en ik hem dus gratis leen).
    Touw lijkt me by the way sowieso een lichtere relaese hebben vanwege de vorm en de gladheid. Maar dat even terzijde.

o sorry ik dacht dat het een org. Cook was...excuuus!!!excuuus..excuuus...bedoelde het zo goed om mee te helpen zoeken naar een oplossing.

oeps te snel ge klikt de oplossing zou dan via pb gaan..

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Mar 2006

ik heb er al heel wat uurtjes over gelezen, maar vindt het nog steeds moeilijkom een beslissing te maken.
    ook heb ik ergens op een site (weet niet meer welke) gelezen dat er eigenlijk geen enkel bitloos hoofdstel echt goed werkt, behalve het touwhalster (maarja, zo ver ben ik nog niet dat ik daarmee kan rijden.)
    dus ik moet er echt nog even over denken, en aangezien je niet even naar de ruitersportzaak kint gaan om eens te kijken e.d. wordt het ookal moeilijker.
    ook ken ik niemand die er mee rijd, dus ook geen voorbeeld ofzo.

Nog grappig detail n.a.v. antheman's bericht dat de LL lesgeefster bit wil. Wim doet LL alleen met bitloos

Funny he?

Ohja en ik hang mijn Cook altijd zo in de kast dat de onder-de-kin-door-leertjes op hun ring aan de neusriem hangen (en dus niet op het leer), als iemand nog begrijpt wat ik bedoel...

May the horse be with you!

Ohja en ik hang mijn Cook altijd zo in de kast dat de onder-de-kin-door-leertjes op hun ring aan de neusriem hangen (en dus niet op het leer), als iemand nog begrijpt wat ik bedoel...
    Ja wel, maar waarom eigenlijk?
    www.blijpaard.com - want een blij paard is goud waard
    www.innerfeeling.nl
    - healing voor mens & paard, telepathie en coaching

Forum Meubilair sandra's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    17

om dus niet dat vouwtje te creeren neem ik aan.

Sandra wint de koelkast (uit 1982 ) !!!

Beetje netjes op sommige spullies zijn, verlengt de levensduur... zeggen ze

May the horse be with you!

je bent niet de enige hoor...probeer ook zuinig te zijn, al denkt paard daar soms anders over...heeft tegenwoordig het idee om maar op het hoofdstel te gaan kauwen, blijft net zo lang friemelen totdat die de teugels en alles tussen zijn tanden heeft en staat dan zo te kijken van grappig he!?rr...ik hum..hum...en dan moeten we nog gaan rijden...t is me wat

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Mar 2006

vandaag heeft mijn vriend mijn nieuwe bitloze hoofdstel opgehaald.
    ik ga hem morgen meteen uitproberen.
    ik ben zo benieuwd

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Mar 2006

nou, vandaag dus mijn nieuwe hoofdstel uitgerpobeerd.
    het heeft natuurlijk voor en na delen.
    maar eigenlijk meer voordelen dan nadelen.

nadeel: - ze buigt haar hals bijna niet met voltes e.d.
    -en de gaat niet aan de teugel. (ze gaat wel met haar neus omlaag, over de grond zelfs, maar niet aan de teugel.) maar dat is waarschijnlijk een kwestie van de nieuwe knopjes zoeken?

voordelen: ik krijg haar nu fatsoenlijk in een rustig drafje. dat ging voorheen met het bit niet, ze bleef snel lopen, wat ik ook deed.
    nu, achteraf, is ze misschien bang geweest van de druk van het bit als ze in een langzamere draf moest?
    en, na het rijden heeft ze merren een wortel op, want ze had toch geen bit in
    verder merk ik weinig verschil. erg goed dus.
    oja, wat ik wel merkte, ze wou soms op haar bit knabbelen. normaal gesproken als ze dat ging doen, ging ze ook aan de teugel lopen.
    dat was wel raar.
    verder, toen ikklaar was met rijden was ze helemaal LB. tijdens het afzadelen begon ze zelfs te gapen. dat is me nog nooit opgevallen.

ik heb van niemand reacties gehad, het valt nl ook bijna niet op dat je geen bit hebt. (of ze hebben we gewoon niks van gezegt, dat kan nauurlijk ook)

al met al, een geslaagde nieuwe uitdaging tot nu toe.
    ik neem aan dat ze vanzelf wel weer aan de teugel gaat lopen naarmate ze aan de nieuwe situatie gewend is?

Een paard loopt pas echt aan de teugel als deze van achteruit wordt gereden, dus van achter naar voren wordt gereden, anders heb je een schijn beeld. Komt trouwens erg vaak voor, ook bij topruiters zie je dit wel eens.
    Rustig aan door blijven rijden en oefenen, houd vooral plezier in het rijden. Dat is tzt je hoofddoel toch? Het nageven komt vanzelf indien je de juiste aanleiding daar toe geeft.

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Mar 2006

hoi inger,
    het gaat nu al wat beter.
    ze komt al vrij snel naar beneden en na een klein uurtje gaat ze ookal wat ne geven.
    het kost idd wat meer tijd zo, maar dat maakt niet uit.

mooi, klinkt goed, geduld is HET woord. Zie je wel dat het wel komt?? dat wordt een feestje...hahaha Zowel jij als het paard moeten wennen aan het "nieuwe" rijden. Eenmaal gewent komt de ontspanning en dan voila....hoi hoi hoi hoi...

Bladwijzers

Forum Rechten