Pagina 2 van de 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Resultaten 16 tot 30 van de 50

Topic: Cook via webshop bitloosrijden

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Dec 2004

Re: Cook via webshop bitloosrijden

Hoi,

Die "strakke" neusriem kan je zo los doen als je zelf wilt hoor ! Je hoeft die neusriem niet aan te snoeren ....

Groetjes,

Maris

Staat de garantie zo onduidelijk omschreven??
    je krijgt een pb (deze verkoop hoort eigenlijk niet zo in het openbaar te worden werwerkt denk ik. hoort niet in dit deel van het forum)

Forum Meubilair Mieke's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2006

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door sandra
    sorry hoor, ga even je handeltje een beetje verzieken.

een dr cook hoofdstel kun je ook vrij makkelijk zelf fabriceren.
    op deze sit staat precies omschreven hoe:
    http://www.buitenzinnig.nl/DaviWB/Pagina19.html
    Ik heb er zo eentje gemaakt. Als je het idd doet met het touwtje dat op de site staat (doe hetzelf zaken) werkt de relaese niet! Ik heb touw besteld bij Eveline. Nu werkt het perfect. Je moet echt ook wel een goede neusriem hebben!
    totale kostprijs van men knutselwerk 40 euro. En echt waar het werkt perfect!
    Whatever your goal , you must come closer to yourself, before you can come closer to your horse.
    Joni Bentley

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Mar 2006

sorry dat ik stoor, maar ik ben al een tijdje aan het rondkijken voor een bitlooshoofdstel en er zijn natuurlijk altijd verschillende meningen over.

ik vraag me af of je zo'n hoofstel in de ruitersportzaak kunt kopen? want ik dacht een keer gehoord te hebben dat ze die daar niet verkopen?

wie kan hier antwoord op geven?

groetjes carola

Er zijn heeeele enkele ruitersportzaken die namakers verkopen wat betreft de Cook versie. De meeste/alle bitloze hoofdstellen kan je goed verkrijgen via internet.
    In een ruitersportzaak welke georienteerd is op western rijders heeft ook een bosal hangen, dat is in die tak een normaal hoofdstel.
    Het is waar dat de meeste ruitersportzaken deze dingen niet verkopen omdat het gros toch met bit wil rijden of moet rijden ivm wedstrijden. Het is dus een kostbaar goed als het maar blijft hangen en niks opleverd qua verkoop. En veel winkeliers staan ook niet achter het produkt!! Weten vaak niet eens hoe het werkt en welke voordelen het heeft.

O ja vergat de hackamore die is overal gewoon verkrijgbaar die is al vrij ver ingeburgerd en wordt als je in een ruitersportzaak vraagt naar bitloos altijd naar voren gebracht. Dit omdat zij simpelweg vaak te weining info hebben over andere systemen van bitloosrijden.

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Mar 2006

bedankt voor je antwoord.
    ik heb een mailtje gestuurd naar het drunens ruiterhuis met de vraag of ze het daar hebben (dan bedoelen ze straks misschien inderdaad wel de hackamore en dat is ook niet de bedoeling)

ikheb nu 2 verschillende hoofdstellen gezien.
    de sidepull en die op uw site staat met die gekruisde teugels onder het hoofd (is het duidelijk zo?)

wat is precies het verschil in werking?
    en welke kan je het beste nemen?

In dit topic over tuig zijn al verschillende keren de bitloze hoofdstellen en de meningen erover gepasseerd. En wat het beste is, wisselt toch per paard, ruiter, combinatie.

Als je met de zoekfunctie bijvoorbeeld op sidepull of cook zoekt, dan vind je veel informatie.

Succes!

May the horse be with you!

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Mafhaf
    In dit topic over tuig zijn al verschillende keren de bitloze hoofdstellen en de meningen erover gepasseerd. En wat het beste is, wisselt toch per paard, ruiter, combinatie.
    Nou en of! ik heb alle bitloze hoofdstellen getest die er zijn, ben uiteindelijk belandt bij de sidepull en het glücksrad..
    kom ik bij Wim.. zegt ie dat ik het beste met bit kan rijden. Nou ik vertrouw hem zondermeer, dus dat is wat ik doe. Voorlopig

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Mar 2006

okeej, dan ga ik even verder zoeken.
    bedankt

Forum Meubilair sandra's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    17

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door inger
    wat bedoel je met de standaart vouw??
    De vouw die in het leer zit als het hoofdstel in rust hangt (aan de spijker in de kast) Door het gewicht van het ringetje was er een lichte vouw ontstaan waardoor het riempje de neiging had op deze plek steeds terug te gaan hangen en niet goed over dit dode punt heen te komen bij een release.(als je begrijpt wat ik bedoel)

Forum Meubilair Antheman's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005
    Dagboek Berichten
    6

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door trea
    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Mafhaf
    Nou en of! ik heb alle bitloze hoofdstellen getest die er zijn, ben uiteindelijk belandt bij de sidepull en het glücksrad..
    kom ik bij Wim.. zegt ie dat ik het beste met bit kan rijden. Nou ik vertrouw hem zondermeer, dus dat is wat ik doe. Voorlopig

Omgekeerd gaf mijn NH lesgeefmens mij de opdracht om LL met bit te doen.
    Mijn nieuwe Z dressuur-ruiterlesgeefmens zegt dat ik het bit eruit moet gooien. Hahaha

Forum Meubilair Maaike's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004

Nu geeft Wim eigenlijk altijd de voorkeur aan een bit voor gymmen, tenzij je zelf aangeeft echt geen bit te willen gebruiken. Dit advies heeft meestal weinig te maken met het individuele paard.
    Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the present (uit; Kung Fu Panda)

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Maaike
    Nu geeft Wim eigenlijk altijd de voorkeur aan een bit voor gymmen, tenzij je zelf aangeeft echt geen bit te willen gebruiken. Dit advies heeft meestal weinig te maken met het individuele paard.
    Eh ja.. ik gaf aan het zonder bit te willen. We hebben het ook geprobeerd, maar het ging niet goed. Dus toch een individueel advies

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door sandra
    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door inger
    wat bedoel je met de standaart vouw??
    De vouw die in het leer zit als het hoofdstel in rust hangt (aan de spijker in de kast) Door het gewicht van het ringetje was er een lichte vouw ontstaan waardoor het riempje de neiging had op deze plek steeds terug te gaan hangen en niet goed over dit dode punt heen te komen bij een release.(als je begrijpt wat ik bedoel)
    beetje vaag, ben blond..hihi
    hoe kan er nu in rust toestand druk staan op het kruisriempje?? heeft het een beetje raar gehangen of zo?? Als het gewoon recht naar beneden hangt dan is alles toch min ofmeer loshangend??
    Maar goed of ik het nu snap of niet, als er inderdaad een vouw/beschadiging in de kruisriempje zit dan kan het lastig worden met de release ja. Daar kan ik wel inkomen.
    Ik hoor dit "probleempje" eigenlijk voor het eerst. Heb je al eens contact opgenomen waar je het hebt gekocht?? Wie weet kunnen ze iets voor je doen? Mocht dat nu niet lukken wil ik evt wel voor je aan de gang om te kijken of ik iets kan betekenen. Heb je een mooi hoofdstel hangen maar doe je er niets mee omdat het een "(f)vouwtje" heeft. Das toch zonde.
    svp effe via pb-tje staat wel zo netjes

haha zie nu een giga type fout bij standaart met een T oeii oeii oeiii...hahaha

Bladwijzers

Forum Rechten